افرادی که طی اعتراضات به کشته شدن جرج فلوید به دست پلیس آمریکا، روی به خرید بیت‌کوین آورده‌اند، «دشمن واقعی» را شناسایی کرده‌اند: سیستم اقتصادی سنتی که سیاهپوستان را کاملا نادیده گرفته است. معترضین با تبلیغ و ترویج ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در زنده ماندن اعتراضات داشته‌اند. در ادامه با کوین‌نیک همراه باشید تا بیشتر دربارۀ تاثیر بیت‌کوین بر اعتراضات آمریکا صحبت کنیم.

تبعات بیرون گذاشتن سیاهپوستان از سیستم اقتصادی یک تراژدی به‌تمام‌معنا است. وقتی سیستم اقتصادی ورشکسته باشد، هیچ اهمتیی ندارد که شما چه اندازه تلاش کنید، چرا که سیستم شما را به سمتی سوق می‌دهد که نظارت شدید و سختگیرانۀ پلیس حکمفرما است. طبیعی است که در این فضا اتفاقات ناگواری روی دهد و پلیس به کشتن سیاهپوستان روی بیاورد. همۀ این اتفاقات مانند یک دومینو هستند. با توجه به آنچه معترضین در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسند و به نمایش می‌گذارند، به نظر می‌رسد دشمن واقعی را پیدا کرده‌اند و در حال فریاد زدن هستند تا یادآوری کنند همه‌چیز تمام شده و دشمن واقعی کیست.

با وجود فاکتورهای اقتصاد سنتی از جمله چاپ پول توسط بانک مرکزی ایالات متحده و چهل میلیون بیکار، چه استراتژی‌ای می‌توان اندیشید که برای جامعۀ آینده سرمایه‌گذاری کنیم؟ به نظر می‌رسد معترضین چاره را در بیت‌کوین یافته‌اند. بیت‌کوین می‌تواند اعتراضات آمریکا را به سمت پیروزی هدایت کند.

بیشتر بخوانید: دعوت به خرید بیتکوین در اعتراضات نژادپرستی آمریکا با هدف اعتراض مسالمت آمیز

راه حل ارزهای دیجیتال

مرگ جرج فلوید آمریکا را دچار هرج و مرج کرد، معترضین بر سر پلیس فریاد می‌زنند و درخواست اصلاحات و عدالت دارند. تعدادی از این معترضین روی به بیت‌کوین آورده‌اند، به عنوان دست‌آویزی برای پیروزی.

اعتراضات خیابانی گستردۀ مردم موثر است، اما خریدن بیت‌کوین می‌تواند به اعتراضات قدرت دهد و حتی راه حل جایگزین باشد. بیت‌کوین یک اعتراض مسالمت‌آمیز است. مدیرعامل بایننس، چانپِنگ ژائو، در توییتی گفته است:

«همیشه می‌گویم مسالمت‌آمیزترین اعتراضی که می‌توانید انجام دهید، خریدن بیت‌کوین است، چرا که شما با این کار پول‌تان را از این سیستم بیرون می‌کشید و وارد سیستمی می‌کنید که به نظر من از همه لحاظ بهتر است و در آینده نیز چشم‌انداز بهتری دارد.»

موانع روبه‌وری بیت‌کوین و اعتراضات آمریکا

علیرغم مزایایی که بیت‌کوین دارد، ارزهای دیجیتال هنوز میان جامعۀ سیاهپوستان جا نیفتاده است. شاید کمتر از ده درصد سیاهپوستان از بیت‌کوین استفاده می‌کنند و حتی تعداد کسانی که روزانه از بیت‌کوین استفاده می‌کنند کمتر از یک درصد است.

با مقایسه رویکرد و درک رسانه‌ها نسبت به جامعۀ سیاهپوستان و بیت‌کوین، به این نقطه می‌رسیم که درک و آگاهی رسانه‌ها از بیت‌کوین، به طرز وحشتناکی به همان اندازۀ درک و آگاهی آنها از سیاهپوستان است، مملو از دروغ و اطلاعات اشتباه.

منبع: Cointelegraph