در ماه‌های گذشته بسیاری از شاخص‌های مربوط به ارزهای دیجیتال همبستگی شدیدی را با وقایع جهانی نشان دادند. از حمله موشکی امریکا و ایران که در کشور عراق انجام شد گرفته تا شیوع ویروس کرونا در ماه ژانویه و «پنجشنبه سیاه» در ماه مارس، همگی تاثیر مستقیمی روی قیمت بیت کوین گذاشتند که نشان دهنده همبستگی ارز دیجیتال با وقایع جهانی است. در ادامه این مطلب از کوین نیک قصد داریم در مورد تبدیل شدن ارز دیجیتال به جریان اصلی اقتصاد صحبت کنیم.

در روزهای گذشته بانک فدرال رزرو ایالات متحده اعلام کرد نرخ بهره معیار را تا سال ۲۰۲۲ نزدیک به صفر نگه خواهد داشت. جرومی پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال رزر همچنین اعلام کرد، پیش بینی می‌شود نرخ اشتغال در کوتاه مدت افزایش یابد.

بلافاصله پس از انتشار این بیانیه، قیمت بیت کوین نسبت به آن واکنش نشان داد و از ۱۰٫۰۰۰ دلار گذشت. گرین اسپن (Greenspan) در توییتی به این موضوع اشاره می‌کند که:

این اولین بار است بیت کوین به صورت فعالانه در یک رویداد مربوط به فدرال رزرو واکنش نشان می‌دهد. بعد از چند روز که شاهد تغییر خاصی در قیمت بیت کوین نبودیم، ناگهان شاهد نوسانات شدید در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارها بودیم. این نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال هم مانند سایر بازارها در اقتصاد نهادینه شده است.

بیت کوین در برای چند روز تقریبا به ثبات رسیده بود ناگهان روند صعودی به خود گرفت و خیلی زود اصلاح شد، به طوری که شاهد یک قوس کوتاه مدت در قیمت بیت کوین هستیم. به جز بیت کوین، قیمت طلا و دلار افزایش یافت، به صورت مشابه قیمت دلار هم در حال کاهش یافتن است و طلا همچنان قیمت خود را حفظ کرده است.

همبستگی ارز دیجیتال با وقایع جهانی

این مطلب راهم مطالعه کنید: عرضه اوراق بهادار با پشتوانه بیت کوین در بورس آلمان

صرفنظر از واکنش قیمتی به وقایع جهانی، نشانه‌های دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد، ارزهای دیجیتال به سمت تبدیل شدن به جریان مالی اصلی بازار حرکت می‌کنند.

یکی از نشانه‌های مهم عرضه اولیه سکه یا ICO  است که در حال حاضر توسط رگولاتوری‌ها به شدت مهار شده است، اما سازمان‌ها به دنبال راه‌های عرضه توکن‌های مبتنی بر بلاک چین برای برند و خدمات خود هستند. هرچند این موضوع ممکن است در حال حاضر ارزش مستقیمی به بازار ارزهای دیجیتال اضافه نکند اما نشان می‌دهد قابلیت همکاری و نگرش سازمان‌ها برای ورود به این فضا کاملا مثبت است.

متی گرین اسپن (Mati Greenspan) تحلیلگر مالی و ارز دیجیتال، همچنین موسس کوانتوم اکونومیکز (Quantum Economics) در رابطه با این موضوع در توییتی نوشته است:

یکی از بزرگترین باشگاه‌های فوتبال جهان یعنی بارسلونا با ۳۲ میلیون هوادار ثبت شده در حال حاضر به دنبال عرضه اولیه سکه مخصوص به خود است.

کوین گیپ (CoinGape) به تازگی در یک گزارش اعلام کرده بود، Socios که پلتفرم Chiliz را راه‌اندازی کرده است، شریک تجاری تعدادی از تیم‌های فوتبال اروپایی و همچنین سایر تیم های ورزشی است که برای محصولات باشگاه‌ها، بلیت و چیزهای دیگر توکن‌های اختصاصی عرضه می‌کند.

گرین اسپن به تازگی به عنوان مشاور تجارت بین‌الملل این شرکت منصوب شده است و احتمالا در ماه‌های اخیر خبرهای بیشتری در این زمینه از آن‌ها خواهیم شنید.

منبع: bitcoinwarrior