انتظار می‌رود بیت کوین در هفته آینده در بورس معاملات فرانکفورت آلمان (Germany’s Deutsche Börse XETRA) به صورت اوراق بهادار با پشتوانه بیت کوین (Physically-Backed Bitcoin ETC) ارائه شود. در ادامه این مطلب از کوین نیک در مورد جزئیات این موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم.

طبق خبر رسانه آلمانی زبان handelsblatt، شرکت سرمایه‌گذاری ETC Group  قصد دارد محصولی به نام BTCE (Bitcoin Exchange Traded Crypto)  را به فهرست بازار معاملات الکترونیکی بورس آلمان اضافه کند. کاربران از کشورهای انگلستان، ایتالیا و اتریش هم به این BTCE دسترسی خواهند داشت.

اوراق بهادار با پشتوانه بیت کوین (BTCE) به صورت ۱۰۰ درصد با پشتوانه فیزیکی بیت کوین عرضه می‌شود و  زمانی در دسترس خواهند بود که رگولاتوری‌های مالی آلمان به صورت کامل با آن موافقت کند.

خدمات وثیقه‌گذاری توسط شرکت دارایی‌های دیجیتال ایالات متحده به نام بیت‌گو (BitGo) ارائه می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند سهم خود را به صورت بیت کوین یا پول نقد بازخرید کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سه ماه قبل یکی از مقامات ارشد سازمان دیده‌بان مالی آلمان به نام BaFin اعلام کرده بود که قصد دارد تا ارزهای دیجیتال را به عنوان یکی از ابزارهای مالی قانونی و رسمی در این کشور در نظر بگیرد.

عرضه اوراق بهادار با پشتوانه بیت کوین در بورس آلمان

بیت کوین در بورس آلمان

این مطلب راهم مطالعه کنید: توکن اوراق بهادار بلاک چین چیست؟ با عامل احتمالی دگرگونی دنیای اوراق بهادار آشنا شوید

اوراق بهادار بیت کوین از طریق یک صادر کننده ETF به نام  HANetf توزیع خواهد شد که پیش از این محصولاتی مانند ETF دارویی و ETF بر بستر محاسبات ابری را هم صادر کرده بود. بر اساس بیانیه HANetf که در روز ۹ ژوئن منتشر شد:

سرمایه‌گذاران نیازی به درگیر شدن با مشکلاتی نظیر خرید و نگهداری بیت کوین نخواهند داشت و همچنین نیازی به آشنایی مدیریت کلیدهای رمزنگاری‌شده و فناوری بلاک چین نخوهد بود.

هر واحد BTCE معادل ۰/۰۰۱ بیت کوین ارزش دارد منهای کارمزدهای مدیریت. طبق اعلام HANetf:

واحدهای BTCE با خیال راحت از طریق یک کارگزاری بورس یا بانک نگهداری می‌شود، بنابراین خطر از دست دادن سرمایه‌گذاری به دلیل عدم آگاهی از نحوه کار با ارزهای دیجیتال و رمزنگاری‌شده برطرف می‌شود.

بردلی دوک (Bradley Duke) مدیر عامل ETC Group باور دارد، راه‌اندازی BTCE می‌تواند به ورود بیت کوین به بازارهای اصلی سرمایه کمک کند. دوک در این باره گفته است:

اوراق بهادار با پشتوانه بیت کوین می‌تواند صفافیت و امنیتی که رگولاتوری ها سرمایه‌گذاران سازمانی از دنیای بیت کوین انتظار دارند را فراهم کند. به کمک BTCE ما می‌توانیم بیت کوین را به بازارهای اصلی و تنظیم شده مالی وارد کنیم.

همچنین آقای دوک اصافه می‌کند: «سرمایه‌گذاران از این طریق ضمن اینکه از معامله و نگهداری بیت کوین به صورت اوراق بهادار تنظیم شده سود کسب می‌کنند، این امکان را دارند تا در صورت تمایل بیت کوین خود را بازخرید هم کنند.»

منبع: cryptopotato