ارزش کل بازار ارز دیجیتال از روز دوشنبه تا به حال نزدیک به ۸/۳ میلیارد دلار از دست داده و حالا ارزش کل بازار به ۳۶۵ میلیارد دلار رسیده است. در ۲۴ ساعت گذشته اغلب ۱۰ ارز مهم بازار در وضعیت قرمز بوده‌اند، به غیر از چین لینک (Chainlink) که در این مدت ۴/۵ درصد رشد را تجربه کرد. اگر از حال کاردانو (Cardano) جویا شوید، این ارز با افت ۳/۶ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته روبرو بوده است. در ادامه این مطلب قصد داریم به تحلیل بازار بیت کوین و اتریوم در روز ۳۰ مرداد بپردازیم. با ما همراه شوید.

تحلیل بازار بیت کوین و اتریوم روز  ۳۰ مرداد

در حال حاضر و در زمان نگارش این مطلب بیت کوین با قیمتی در حدود ۱۱٫۷۰۰ دلار معامله می‌شود و اتریوم هم تا قیمت ۴۰۴ دلار سقوط کرده است. ارز ریپل هم در حدود ۰/۲۸۸ دلار نوسان می‌کند.

تحلیل وضعیت بیت کوین در هفته گذشته

بیت کوین یکشنبه گذشته یعنی ۱۶ اوت به قیمت ۱۱٫۹۱۰ دلار صعود کرد. اما روز دوشنبه ۱۷ اوت، بیت کوین موفق شد مقاومت روانی ۱۲٫۰۰۰ دلاری را که مدت‌ها درگیر آن بود را بشکند و به قیمت ۱۲٫۳۰۰ دلار دست پیدا کند. با وجود اینکه پیش بینی می‌شد بازار گاوی بیت کوین را تا مرز ۱۴٫۰۰۰ دلار بالا ببرد، آب و هوای روز سه‌شنبه چندان برای بیت کوین مساعد نبود و دوباره محبوب‌ترین ارز دیجیتال به زیر محدود ۱۲ هزار دلاری سقوط کرد.

با این حال بیت کوین همچنان در روز سه‌شنبه بالاتر از همه میانگین‌های متحرک اصلی و سطح حمایت هفتگی و ماهانه معامله می‌شد.

بازار بیت کوین و اتریوم ۳۰ مرداد

نمودار تغییر قیمت بیت کوین (۱۶ تا ۲۰ اوت ۲۰۲۰)

روز چهارشنبه هم خیلی درخشان آغاز نشد و بیت کوین با قیمت پایینی معادل ۱۱٫۵۶۰ دلار در میانه روز معامله شد، اما هنگام عصر کمی وضعیت برای بیت کوین بهتر شد و موفق شد تا ۱۱٫۷۵۰ دلار هم صعود کند. هرچند فشار بازار خرسی در حال افزایش بود، اما روند صعودی بیت کوین همچنان پابرجا بود.

آنچه در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه مشاهده می‌کنیم این است که بیت کوین بالاتر از سطحی که روز چهارشنبه قرار داشت تقریبا بدون نوسان باقی مانده است.

میانگین حجم مبادلات بیت کوین در سه روز ابتدایی این هفته به ۲۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است که ۶ میلیارد دلار نسبت به میانگین سه روز ابتدایی هفته گذشته بیشتر است. اما پنجشنبه صبح این عدد به ۲۱ میلیارد دلار سقوط کرد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی رشد ۲۰۰ درصدی بیت کوین در ماه های آینده توسط صرافی کراکن

تحلیل وضعیت اتریوم در هفته گذشته

قیمت ارز اتریوم در روز یکشنبه ۱۶ اوت بسیار پرنوسان بود و تا ۴۱۲ دلار هم پایین آمده بود، در حالیکه روز قبل از آن با قیمت ۴۳۸ دلار معامله می‌شد. با این حال مهمترین آلت کوین بازار با ۱۰ درصد افزایش ساعات پایانی معاملات بازار هفته گذشته را با قیمت ۴۳۴ دلاری به پایان رساند.

روز دوشنبه هم این شدت نوسان تکرار شد و اتریوم در قیمت‌هایی بین ۴۴۷ تا ۴۲۱ دلار افت و خیز داشت، تا اینکه در نهایت روز دوشنبه را با قیمت ۴۳۰ دلار به پایان برد.

اما روز سه‌شنبه ۱۸ اوت اتریوم کاملا در وضعیت قرمز قرار داشت و قیمت اتر تا ۴۲۲ دلار اصلاح شد.

بازار بیت کوین و اتریوم ۳۰ مرداد

نمودار تغییر قیمت اتریوم (۱۶ تا ۲۰ اوت ۲۰۲۰)

این حرکت با سومین حرکت نزولی پیاپی در نمودار روزانه دنبال شد تا قیمت اتر در روز چهارشنبه به ۴۰۷ دلار برسد. خرس‌های بازار حتی قادر به پایین آوردن قیمت به زیر سطح حمایت ۴۰۰ تا ۳۹۰ دلاری هم بودند.

اما میانگین حجم معادلات سه روز ابتدایی هفته برای اتریوم تقریبا مشابه هفته گذشته بین ۱۱ تا ۱۳ میلیارد دلار ثابت ماند.

به نظر شما وضعیت در هفته پیش رو برای مهم ترین ارزهای بازار یعنی بیت کوین و اتریوم چگونه خواهد بود؟ می‌توانید پیش بینی و تحلیل خود از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک با دیگران در میان بگذارید و با سایر فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: btcmanager