باوجود اینکه در هفته‌های گذشته خبر از افزایش قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها به گوش می‌رسید بازار بیت کوین و اتریوم رونق چندانی نداشت، اما هفته گذشته شاهد تلاطم در بازار بزرگترین ارزهای دیجیتال جهان بودیم. آیا قرار است شاهد روند تازه‌ای برای بیت کوین و اتریوم باشیم؟ در این مطلب از کوین نیک قصد داریم به تحلیل روند بیت کوین و اتریوم در هفته‌ گذشته و روزهای آینده بپردازیم، با ما همراه شوید.

تلاطم در بازار بیت کوین پس از روزها ثبات

بیت کوین در هفته گذشته روند صعودی خود را حفظ کرده و بازدهی بالغ بر ۲/۵۲ درصد را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده است. در حالی که قیمت بیت کوین در تاریخ ۶ ژوئیه در حدود ۹٫۰۷۲ دلار بود اما بازار گاوی خیلی سریع اجازه داد تا بیت کوین به افزایش قیمت خود ادامه دهد.

در واقع تنها بعد از دو روز بیت کوین در ۸ ژوئیه با ۴/۳۹ درصد افزایش به ارزش ۹٫۴۷۰ دلاری دست یافت. هرچند سطح مقاومت ۹٫۵۰۰ دلاری اجازه نداد تا بیت کوین بیش از این به صعود خود ادامه دهد. همن امر باعث یک روند اصلاح قیمت دو روزه برای بیت کوین شد و این ارز ۳/۶۸ درصد از ارزش خود را از دست داد به طوری که در تاریخ ۱۰ ژوئیه قیمت بیت کوین به ۹٫۱۲۱ دلار رسید.

البته به دلیل وجود سطح حمایتی قوی و وجود پوزیشن‌های خرید زیاد در این قیمت، از روند نزولی بیت کوین جلوگیری شد و فورا ۹۶ دلار به قیمت آن افزوده شد و ارزش بیت کوین به ۹٫۲۸۸ دلار رسید.

به این ترتیب بیت کوین وارد یک مرحله تثبیت ۱۰۰ دلاری بین سطح حمایت ۹٫۲۰۰ دلار و سطح مقاومت ۹٫۳۰۰ دلار شد.

تحلیل روند بیت کوین و اتریوم

روند صعودی بیت کوین در هفته گذشته

این مطلب راهم مطالعه کنید: تغییر ایدئولوژی سرمایه گذاران بیت کوین در سال ۲۰۲۰

افزایش قیمت ۷ درصدی اتریوم در هفته گذشته

اما بیت کوین در این هفته تنها نبود و اتریوم هم بالاخره توانست روزهای تاریکی که از ابتدای ژوئیه شروع شده بود را پشت سر بگذارد و در هفت روز گذشته بازده هفتگی ۶/۶۸ درصدی را نصیب سرمایه‌گذارانش کرد.

به نظر می‌رسد گمانه‌زنی‌های زیادی که درباره به‌روزرسانی شبکه اتریوم و ارتقای آن به نسخه اتریوم ۲ وجود دارد باعث شده سرمایه‌گذاران زیادی به امید دریافت پاداش ناشی از استیکینگ باشند. این نگاه روی قیمت اتریوم هم منعکس شد و در حالی که در تاریخ ۶ ژوئیه ارزش اتریوم ۲۲۷/۶۱ دلار بود تنها ظرف مدت دو روز به ۲۴۹ دلار در هشتم ژوئیه افزایش پیدا کند.

این افزایش ۹/۴ درصدی در قیمت اتریوم باعث شگفتی بسیاری از فعالان بازار شد و خیلی از آن‌ها این فرصت را مناسب دیدند با بالاخره از پوزیشن طولانی مدت خود خارج شوند. همین فشار فروش باعث کاهش ۵/۳ درصد اتریوم و رسیدن قیمت اتریوم به ۲۳۵/۷ دلار شد در روز ۱۰ ژوئیه شد. هرچند در پایان روز اتریوم توانست کمی از ارزش از دست رفته خود را جبران کند اما نتوانست از ۲۴۱/۳۸ دلار بالاتر رود.

متاسفانه بازار داغ اتریوم در روز ۱۱ ژوئیه ادامه پیدا نکرد و اکثرا بین قیمت ۲۳۸ تا ۲۴۱/۳۷ دلار معامله شد بدون اینکه مشخص شود روند بعدی اتریوم صعودی خواهد بود یا نزولی؟ با این حال روز دوازدهم ژوئیه نوسان و تلاطم دوباره به بازار اتریوم بازگشت و قیمت اتر ابتدا به ۲۴۴/۳۵ دلار افزایش و سپس به ۲۳۶ دلار کاهش یافت.

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذارانی که از بازار خارج شده بودند، دوباره از این کاهش استفاده کردند تا به بازار برگردند. همین امر باعث افزایش تقاضای اتر و رشد ۲/۸۹ درصدی این ارز شد. در نهایت بازار معاملات اتریوم در پایان هفته پیش با قیمت ۲۴۲/۸۲ دلار بسته شد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: اتریوم سودآورترین ارز دیجیتال در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰

شروع یک حرکت تازه در بازار بیت کوین و اتریوم؟

باتوجه به همبستگی بالا در بازار ارزهای دیجیتال، درست است که فرض کنیم وقتی یک موج افزایش قیمت آغاز می‌شود همه ارزها از آن تبعیت کنند. با این حال مشاهدات نشان می‌دهد بیت کوین و اتریوم از قافله افزایش قیمت‌های سایر ارزها به خصوص آلت‌کوین‌های کوچک بارها عقب مانده‌اند. اما آیا حرکت تازه‌ای در راه است؟

از دیدگاه بلند مدت، مهمترین سطح حمایت و مقاومت بیت کوین به ترتیب در قیمت‌های ۸٫۹۰۰ دلار و ۱۰٫۰۰۰ دلار قرار دارد. در همین حال اتریوم هم باید در قیمت‌هایی زیر ۲۲۰ دلار یا بالای ۲۵۰ دلار بسته شود تا بتوانیم یک نقشه راه درست از جهت روند آن پیدا کنیم.

نظر شما درباره تحلیل روند بیت کوین و اتریوم در روزها و ماه‌های آینده چیست؟ به نظر شما بهترین زمان برای خرید یا فروش بیت کوین و اتریوم در چه قیمتی است؟

فراموش نکنید نظرات، تحلیل‌ها و سوالات خود را می‌توانید از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: Dailyhodl