هزینه‌های بیت‌کوین پس از سومین هالوینگ افزایش یافته‌اند. در تاریخ ۱۲ ماه مه، متوسط هزینه معامله‌ها به ۲/۷۹ دلار رسید که بالاترین میزان آن در ۱۰ ماه گذشته است و در ۱۴ ماه مه به ۵/۱۶ دلار می‌رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارمزد بیت کوین و اتریوم در این مطلب از کوین نیک همراه ما باشید.

Bitinfocharts.com نشان می‌دهد میانگین متحرک ۷ روزه از ۲/۴۹۳ دلار در ۱۲ ماه مه به ۳/۰۸۸ دلار تا ۲ روز بعد جهش داشته است. در مدت مشابه، متوسط هزینه معامله ۵۵ درصد افزایش یافته است (از ۱/۷۹۷ به ۲/۷۸۱). میانگین متحرک ۷ روزه افزایش ۲۵ درصدی به ۱/۸۱۴ دلار را نشان می‌دهد. در تاریخ ۱ آوریل، این میزان ۰/۲۶۶ دلار بود و در ۱۴ مه ۳۹۵٪ افزایش یافت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا ماینرهای بیت کوین پس از هاوینگ ۲۰۲۰ تحت تاثیر قیمت‌ها قرار می‌گیرند؟

نظر کاربران در مورد کارمزد بیت کوین و اتریوم

یکی از کاربران اظهار داشت:

«این مسخره است».

این نوع کارمزد بیت کوین و اتریوم که آن‌ها اضافه کردند به‌واسطه طراحی عمدی نبوده است، بلکه تا حدی نتیجه یک اتاق انتظار پرازدحام بوده، جایی که تمام معامله‌های معتبر منتظر هستند تا توسط شبکه بیت‌کوین تایید شوند. وی ازود:

«به‌هر حال، اگر اتاق انتظار همچنان شلوغ بماند، هزینه‌ها هم بالا می‌روند، زیرا همه می‌خواهند در تایید شدن نسبت به دیگران اولویت داشته باشند».

نظر کاربران در مورد کارمزد بیت کوین و اتریوم

کارمزد بیت کوین و اتریوم

کاربر دیگری چنین استدلال می‌کند:

هزینه واقعی یک معامله در شبکه بیت‌کوین حدود ۳۵ دلار است و می‌گوید بیشتر این هزینه توسط پاداش بلوک‌ها تامین می‌شود. اما با کاهش پاداش‌ها، کاربران مجبور خواهند بود تا هزینه‌های بیشتری را متحمل شوند». «هنوز برخی از افراد حاضر به پرداخت هزینه‌های بالاتر هستند».

این مطلب راهم مطالعه کنید: سرمایه گذاری روی بیت کوین : پنج نکته مهم که باید بدانید

یکی از کاربران معتقد است:

این کارمزد بیت کوین و اتریوم بسیار کم است. شما برای داشتن یک شبکه غیرمتمرکز، چنین هزینه کمی پرداخت می‌کنید که امن‌ترین شبکه روی کره زمین است.

در همین حال، کاربر دیگری می‌گوید:

«هزینه‌های معامله اتریوم هم مسخره هستند،»

کاربری به معامله‌های پرازدحام اشاره کرد و اظهار داشت:

اگر این مسیر صعودی ادامه یابد و fomo (ترس از دست‌دادن فرصت‌ها) نهادینه شود، هر دو شبکه کم‌کم متوقف خواهند شد.

هزینه‌های متوسط اتریوم در این ماه به عدد ۲ رقمی افزایش یافته است. میانگین متحرک ۷ روزه با ۸۲٪ افزایش، در ۱۴ ماه مه به ۰/۱۵۳ دلار رسیده و از اول آوریل، ۳۳۷٪ رشد داشته است.

منبع: cryptonews