در آخرین حرکت بازارهای مالی رایج و سنتی برای همکاری با بازار ارزهای دیجیتال، ۵۵۰ ارز دیجیتال در سال آینده به عنوان شاخص‌های جدید وارد بازار بورس خواهند شد. ورود بیت کوین به وال استریت به لطف گروه سرمایه‌گذاری مشترک S&P Dow Jones Indices ممکن شده است.

گروه مشترک سرمایه‌گذاری S&P Dow Jones Indices که توسط همکاری سه طرف S&P Global، CME Group و News Corp صورت گرفته‌، قصد دارد شاخص ارزهای رمزنگاری شده را در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کند. در یکی از بیانیه‌های مطبوعاتی روز پنجشنبه، گروه مشترک سرمایه‌گذاری S&P بیت کوین و آلت کوین‌ها را به عنوان یک کلاس دارایی در حال رشد معرفی کرد.

بیت کوین در وال استریت

این گروه سرمایه‌گذاری مشترک با همکاری Lukka که یک شرکت بلاک چین ارائه دهنده داده‌ها در آمریکاست، شاخص‌های ارزهای دیجیتال را عرضه خواهد کرد. طبق گزارش ارائه شده، این شاخص ۵۵۰ ارز دیجیتال را پوشش خواهد داد. در این بیانه مطبوعاتی، پیتر رافمن (Peter Roffman) مدیر استراتژی و نوآوری گروه S&P Dow Jones Indices گفت:

با دارایی‌های دیجیتال نظیر ارزهای رمزنگاری شده که یک دارایی در حال رشد و توسعه هستند، زمان مناسبی برای پنچمارک‌های کاربرپسند، قابل اعتماد و مستقل است. ما هیجان‌زده هستیم که با همکاری Lukka، شرکتی که پیشتاز سرویس‌های داده‌های دارایی‌های دیجیتال بوده، در این بخشی که در حال شکوفایی است، شفافیت بیشتری ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: خرید سهام وال استریت با بیت کوین ممکن شد؛ با بیت کوین سهام اپل بخرید!

این حرکت برای ورود بیت کوین به وال استریت، تازه‌ترین تعهد صنعت بورس برای پذیرفتن پادشاه ارزهای دیجیتال و دیگر رمزارزهای پشت آن است. رابرت ماتراتزی (Robert Materazzi) مدیرعامل شرکت لوکا اضافه می‌کند:

همکاری ما با گروه S&P DJI یکی دیگر از رویدادهای مهمی است که پلی بین شکاف اکوسیستم دارایی‌های کریپتویی و سرویس‌های مالی رایج ایجاد می‌کند. در صنعتی که به صورت مداوم در حال بالغ شدن است، بسیار مهم است که در هنگام کار با برندهای بزرگ قابل احترام مانند S&P DJI استانداردهای نهادی و بنیادی را ایجاد کنیم.

نظر شما در خصوص حضور بیت کوین در وال استریت چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph