اخیرا قیمت بیت کوین دچار یک سیر نزولی شده، اما به هر حال جامعه ارزهای دیجیتال به این موضوع با نگاه فرصت می‌نگرند و تحلیل‌گران معتقدند بیت کوین به پایین‌ترین بالانس خود در ۱۳ ماه اخیر رسیده است. با کوین‌نیک همراه باشید.

کاهش بالانس بیت کوین خبر از جهش قیمت می‌دهد؟

جهان به‌خوبی به یاد دارد که در ماه مارس امسال چطور دست و پای انسان کاملا بسته شد. پاندمی کووید-۱۹ صدمات جبران‌ناپذیری به زندگی انسان و همچنین به اقتصاد وارد کرد. بزرگترین ارز دیجیتال نیز از این قاعده مستثنا نبود و شاهد افت قیمت شدیدی بود.

کاهش قیمت بیت کوین در ماه مارس شروع شد و همچنان ادامه دارد. روز ۱۲ مارس بالانس معاملاتی بیت کوین به مقدار ۲٫۹۱۲٫۸۵۶/۳۵۸ واحد رسید و در همین روز قیمت بیت کوین سقوط کرد و وارد کانال ۴ هزار دلار شد. با وجود اینکه قیمت بیت کوین دوباره خودش را بازیابی کرد اما بالانس معاملاتی ارزهای دیجیتال همچنان یک سیر نزولی را طی می‌کند.

بالانس بیت کوین

نمودار مقایسه‌ای بالانس و ارزش بیت کوین

بر اساس آنالیزهای پلتفرم تحلیل بازار گلس نود (Glassnode) بالانس بیتکوین در تبادلات به پایین مقدار در ۱۳ ماه اخیر رسیده است. این مقدار در روز ۲۹ ژوئن به میزان ۲٫۶۲۹٫۷۵۱/۰۱۱ واحد بود. کمترین میزان قبلی ۲٫۶۳۲٫۳۲۲/۴۷۸  واحد بود که روز ۲۶ ژوئن به ثبت رسید.

بالانس بیت کوین

نمودار بالانس بیت کوین

بیشتر بخوانید: آیا نرخ رمزارز بیت کوین در چند هفته به ۷۵ هزار دلار خواهد رسید؟

با مشاهده نموداری که گلس نود منتشر کرده می‌توان دید که کوین بیس بیشترین مقدار بیت کوین، یعنی چیزی حدود ۹۵۳ هزار بیت کوین را در پلتفرمش اندوخته و هوبی با در اختیار داشتن مقداری حدود ۳۶۴ هزار و بایننس با حدود ۲۶۹ هزار واحد پشت سر این صرافی قرار گرفته‌اند. پولونکس و جمینی نیز این صرافی‌ها را دنبال می‌کنند.

بالانس بیت کوین

نمودار استیک بیت کوین

به هر ترتیب با دیدن این ارقام و اعداد می‌توان امید داشت که در آینده‌ای نزدیک بیت کوین با یک جهش قیمت مواجه خواهد شد.

حرکت اتریوم روی همین مسیر

کاهش بالانس ارزهای دجیتال تنها محدود به بیت کوین نبوده و اتریوم نیز دچار این مسئله شده است. بالانس اتریوم به پایین‌ترین مقدار خود در سه ماه اخیر، یعنی به مقدار ۱۷٫۷۰۱٫۹۵۹/۵۰۳  واحد رسیده است.

بالانس بیت کوین

نمودار بالانس اتریوم

با وجود اینکه این نمودارها نشان می‌دهند که بیت کوین و اتریوم، معروف‌ترین ارزهای دیجیتال، یک مسیر نزولی را طی می‌کنند، اما از طرفی این اعداد و ارقام می‌تواند روی دیگری هم داشته باشد. حدس و گمان‌ها از این حکایت می‌کند که جامعه ارزهای دیجیتال، به‌جای تبادل ارزهایشان، خود را برای یک جهش قیمت آماده می‌کنند و هودل را ترجیح داده‌اند. سال ۲۰۱۷ که  بیت کوین به بالاترین ارزش خود رسیده بود، دقیقا شرایطی مشابه اتفاق افتاده بود و بالانس تبادل بیت کوین به پایین‌ترین مقدار خود در آن زمان رسیده بود.

منبع: BitcoinWarrior