پشتیبانی بیت پی از Apple Pay اعلام شد. بیت پی (BitPay)، پلتفرم پرداخت‌ بیت کوین، به اپلیکیشن Wallet گوشی‌های آیفون شرکت اپل اضافه می‌شود. اواخر امسال پشتیبانی از این خدمات برای گوشی‌های گوگل و سامسونگ نیز ارائه خواهد شد.

پشتیبانی بیت پی از Apple Pay

شرکت پرداخت‌ بیت کوین بیت پی پشتیبانی خود را از اپل پی Apple Pay اعلام کرده است.

سال گذشته، بیت پی با مسترکارت برای نوعی دبیت کارت پیش اعتباری، که ارز دیجیتال ذخیره شده را هنگام خرج کردن به ارز فیات تبدیل می‌کرد، همکاری کرد. اکنون مشتریان این شرکت می‌توانند آن کارت را به اپلیکیشن Wallet گوشی آیفون خود اضافه کنند.

بیت پی در حال حاضر اپلیکیشن کیف پول خاص خود را دارد که همان کار را می‌کند، یعنی تبدیل ارز دیجیتال به فیات برای خریدهای روزمره. اما این شرکت امیدوار است که با همکاری Apple Pay انعطاف‌پذیری بیشتری ایجاد کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: مسترکارت از تراکنش های ارز دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد

رفع نیاز به ارز فیات

مدیر عامل بیت پی، استفان پیر (Stephen Pair) در بیانیه‌ای گفت که پشتیبانی از این خدمات برای گوشی‌های گوگل و سامسونگ در اواخر سال جاری ارائه خواهد شد.

این کار بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای تبدیل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال (که خرج کردن آنها در فروشگاه‌های واقعی دشوار است) به حالت‌های پرداخت جهانی‌تر است.

همین دیروز، بیت پی اعلام کرد که برخی از سرویس‌های ارز دیجیتال آن به پایانه‌های پرداخت در بیش از ۱۰۰۰۰۰ فروشگاه فیزیکی اضافه شده که با کمک شرکتی به نام Poynt ارائه شده است.

مشارکت مسترکارت با بیت پی نیز تفکر مشابهی را ارائه می‌دهد: اوایل این هفته این شرکت گفت که قصد دارد برای کاربران خود امکانی را فراهم کند که پرداخت‌های خود را مستقیماً به صورت ارز دیجیتال دریافت کنند، بدون اینکه نیازی به ارز فیات باشد، چیزی که ممکن است طرفداران ارز دیجیتال را که اصلاً به ارز فیات علاقه‌ای ندارند، به طور کامل راضی کند.

به نظر شما این اقدامات می‌تواند نیاز به ارزهای فیات را کاملاً مرتفع کند؟ فراموش نکنید اگر از مطالب کوین نیک  استفاده می‌کنید، ما را به دستان خود هم معرفی کنید.

منبع: decrypt