بیت کوین پس از ماه‌ها بالاخره موفق شد از سد مقاومت ۱۲٫۰۰۰ دلاری عبور کند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم بیت کوین برای سومین بار است که در سال ۲۰۲۰ موفق می‌شود از ۱۲۰۰۰ دلار فراتر برود. طبق داده‌های کوین مارکت کپ در حال حاضر بیت کوین با قیمت در حدود ۱۲٫۱۸۰ دلار معامله می‌شود. در ادامه این مطلب درباره عبور بیت کوین از مقاومت ۱۲۰۰۰ دلاری بیشتر صحبت می‌کنیم.

بیت کوین در حاضر یک روند صعودی بی سابقه‌ را پشت سر می‌گذارد و هر روز به رکورد تعداد روزهایی که ارزش این ارز دیجیتال بالاتر از ۱۰٫۰۰۰ دلار قرار دارد افزوده می‌شود.

رکورد بی سابقه بیت کوین

جالب است بدانید رکورد پیشین تنها ۶۲ روز بود، به عبارت دقیق‌تر تنها از دسامبر ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ بیت کوین موفق شده بود خودش را بالای قیمت ۱۰٫۰۰۰ دلاری حفظ کند، اما این بار از ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ تا به امروز هشتاد و سومین روز متوالی است که قیمت بیت کوین بالاتر از ۱۰٫۰۰۰ دلار قرار دارد.

جیسون دین (Jason Deane) تحلیلگر بیت کوین در شرکت سرمایه‌گذاری کوانتوم اکونومیکز (Quantum Economics) به نشریه «Decrypt» گفته است:

عبور از سطح ۱۲٫۰۰۰ دلار یک قدم بزرگ برای بیت کوین است، چرا که بیت کوین مدت‌ها برای شکست این مقاومت ناموفق بود و یک مقاومت اساسی و مهم در این قیمت برای بیت کوین وجود دارد.

دین همچنین پیش بینی می‌کند اگر پشتیبانی قوی در این قیمت از بیت کوین صورت بگیرد، افزایش بیشتر قیمت دور از انتظار نخواهد بود.

به نظر من، ایجاد پشتیبانی قوی و سریع بالاتر از این سطح زمینه را برای افزایش قیمت بیت کوین هم بر اساس تحلیل تکنیکال و هم بر اساس نگرش مثبت فاندامنتال تقویت می‌کند.

دفعه قبلی که بیت کوین موفق شده بود از ۱۲٫۰۰۰ دلار عبور کند، ماه اوت سال جاری بود. اگر به خاطر داشته باشید، در آن افزایش قیمت بیت کوین یک روند سینوسی را طی کرد. ابتدا به ۱۲٫۱۷۹ دلار رسید، سپس به ۱۱٫۷۸۰ دلار ریزش کرد، پس از مدتی دوباره موفق شد به قیمت ۱۲٫۲۴۰ دلار دست پیدا کند و در نهایت از سطح ۱۲٫۰۰۰ دلاری سقوط کرد.

مقاومت ۱۲۰۰۰ دلاری بیت کوین

برای سومین بار در سال ۲۰۲۰ بیت کوین از مقاومت ۱۲۰۰۰ دلاری عبور کرد

این مطلب راهم مطالعه کنید: خرید ۴٫۷۰۹ بیت کوین توسط شرکت اسکوئر به ارزش ۵۰ میلیون دلار

بیت کوین و روزهای پیش رو

در ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاران سازمانی از ارزهای دیجیتال استقبال چشمگیری داشته‌اند، از جمله شرکت‌های بزرگی مانند میکرواستراتژی (MicroStrategy) و اسکوئر (Square) سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی بیت کوین انجام دادند.

به این ترتیب و آنچه از شواهد و قرائن مشخص است، بیت کوین عزم خود را جزم کرده است تا بتواند ۱۰۰ روز متوالی بالای ۱۰٫۰۰۰ دلار قرار داشته باشد. اگر بیت کوین بتواند تا ۵ نوامبر ۲۰۲۰ همین روند فعلی را حفظ کند و به زیر ۱۰٫۰۰۰ دلار نرسد، یک اتفاق بی سابقه برای بیت کوین رقم خواهد خورد.

هرچند فراموش نکنید که برای رسیدن به این رکورد ابتدا  باید از انتخابات ۳ نوامبر ایالات متحده به سلامت عبور کند.

تحلیل شما از وضعیت بیت کوین چیست؟ آیا عبور از مقاومت ۱۲٫۰۰۰ دلاری می‌تواند نشانه‌ای برای افزایش قیمت بیت کوین در بلند مدت باشد؟ انتخابات ایالت متحده چگونه روی قیمت بیت کوین تاثیرگذار خواهد بود؟ فراموش نکنید منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در کوین نیک هستیم.

منبع: decrypt