یکی از کهنه‌کارترین تحلیلگران برجسته بیت کوین، ادعا کرده است که این ارز دیجیتال در حال حاضر روی بازار خرسی قرار دارد و بازار گاوی بیت کوین در حال آماده شدن است. با کوین نیک همراه باشید.

در حالی که بیت کوین توانسته نقاط مقاومت (Resistance) را در هفته‌های اخیر پی در پی پشت سر بگذارد، برخی از تحلیلگران نسبت به این اتفاق شکاک هستند و قاطعانه باور دارند که در انتها، قیمت این ارز دیجیتال کاهش خواهد داشت. اما برخی دیگر بر این باور هستند که بازار گاوی بیت کوین در حال آماده شدن است.

یکی از تریدرهای برجسته بیت کوین، شخصی که سقوط قیمت ۳ هزار دلاری آن را ماه‌ها پیش از به وقوع پیوستن آن پیشبینی کرده بود، یک سری نمودار را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهند این ارز دیجیتال آماده است تا به سمت قیمت پایین‌تر از ۳ هزار دلار سقوط کند. این شخص که در توییتر با حساب کاربری CryptoCapo فعالیت دارد، در مورد این ادعای خود گفته:

تا زمانی که قیمت بیت کوین زیر ۱۰/۵ هزار دلار و پایین‌تر از خط روند نزولی خود باقی بماند، فکر می‌کنم که شاهد قیمت ۲ هزار دلار یا شاید ۱ هزار دلار باشیم. این مثلث‌های متقارن معمولا وقتی ساختار بازار را بشکنند، در هم شکسته خواهند شد.

مثلث های متقارن در نمودارهای بیت کوین بازار گاوی بیت کوین

نمودار بازار گاوی بیت کوین

اگر چه این تحلیلگر نسبت به باور خود در مورد قیمت بیت کوین هیچ تردیدی از خود نشان نمی‌دهد، اما یک تمایل در حال رشدی وجود دارد که وقتی بیت کوین به قیمت ۳٫۷۰۰ دلار سقوط کند، این ارز دیجیتال یک روند نزولی بلند مدت را طی خواهد کرد. اما از طرفی دیگر، شخص برجسته‌تری ادعا می‌کند که در حال حاضر، بیت کوین روی بازار خرسی قرار دارد و بازار گاوی آن در حال آماده شدن است.

بازار گاوی بیت کوین در حال آماده شدن است

تعداد کمی از سرمایه‌گذاران در فضای بیت کوین هستند که به اندازه تور دمیستر (Tuur Demeester) فعالیت داشته باشند. او یکی از شرکای موسس Bitcoin Alpha Fun Adamant Capital است. اما از آن مهم‌تر، او یکی از افرادی است که وقتی بیت کوین تنها ۵ دلار قیمت داشت، وارد این صنعت شد و آن را با این قیمت به خوانندگان خود پیشنهاد می‌کرد و می‌دانست که این ارز دیجیتال روزی به قیمت بالایی خواهد رسید.

تجربه غنی و گسترده او در بازار ارزهای دیجیتال، به این شخص دیدگاهی منحصر به فرد و معمولاً دقیق در بازار بیت کوین داده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۵ پیش بینی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ

پیش از آغاز بازار گاوی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹، زمانی که بیت کوین در بین قیمت‌های ۴ هزار دلار و ۵ هزار دلار معامله می‌شد، دمیستر تایید کرد که فکر می‌کند بیت کوین در حال حاضر در بازار خرسی خود قرار دارد. تنها چند هفته بعد، پیش‌بینی او درست از آب درآمد و بازار به سمت یک بازار گاوی حرکت کرد.

حالا، دیمیستر ادعای تازه‌ای در خصوص قیمت بیت کوین داشته است. او ادعا می‌کند که در حال حاضر این ارز دیجیتال در بازار خرسی قرار دارد و بازار گاوی بیت کوین در حال آماده شدن است. دیمیستر در مورد این ادعای خود گفته:

در حالی که خرده فروشی‌ها هنوز به سرعت باز نمی‌گردند، اما موسسات، دفاتر خانوادگی و میلیاردرها در حال ورود به بازار این ارز دیجیتال هستند و چرخه بعدی بیت کوین، ما را به قیمت ۵۰ هزار دلار تا ۱۰۰ هزار دلار خواهد برد.

اهمیت قیمت ۱۰٫۵۰۰ دلار در بازارگاوی  بیت کوین

نمودار بیت کوین

۱۰٫۵۰۰ دلار، کلید بازار گاوی و خرسی

برای رسیدن به چشم‌اندازی که در خصوص این بازار گاوی بیت کوین وجود دارد، تحلیلگران می‌گویند که بیت کوین نیاز دارد تا از سطح مقاومت ۱۰٫۵۰۰ دلار عبور کند؛ در طی سال‌های اخیر، این قیمت، یک نقطه حیاتی دگرگون کننده برای بازار ارزهای دیجیتال بوده است.

توافق عام میان تریدرهای بیت کوین این است که اگر قیمت‌ این ارز دیجیتال قاطعانه از ۱۰٫۵۰۰ دلار عبور کند، بیت کوین آزاد خواهد شد و می‌تواند به راحتی به بالاترین رکورد خود دست پیدا کند. تحلیلگر تکنیکال ارشد شرکت تحقیقات ارزهای دیجیتال BlockFyre در این خصوص می‌گوید:

اگر بیت کوین از این حد بگذرد، چیزی سر راه آن وجود ندارد تا جلوی رسیدن به بالاترین قیمتش را بگیرد. پس از این مرحله، نقاط مقاومت بسیار کمتری نسبت به گذشته بیت کوین شاهد خواهیم بود.

منبع: Bitcoinist