اگر به یاد داشته باشید در ماه مه سال جاری با انجام هاوینگ پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش یافت. حالا داده‌های شرکت تحلیل بازار گلس‌نود (Glassnode) نشان می دهد، ماینرهای بیت کوین موفق شدند درآمد خود را به سطح پیش از ماه مه افزایش دهند. در ادامه این مطلب درباره افزایش درآمد ماینرهای بیت کوین در ماه نوامبر صحبت می‌کنیم.

افزایش درآمد ماینرهای بیت کوین در ماه نوامبر

به دلیل یکی از ویژگی‌های از پیش برنامه‌ریزی شده در پروتکل بیت کوین، پاداشی که شبکه به ماینرها برای پردازش تراکنش‌ها می‌دهد هر ۴ سال یکبار به نصف کاهش پیدا می‌کند که به این پدیده هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) گفته می‌شود. این امر به این معنی است که ماینرها برای به دست آوردن سود برابر با پیش از هاوینگ باید دو برابر کار کنند.

منطق پشت این امر این است که هر چه بیت کوین بیشتر استخراج شود و افراد بیشتری از شبکه استفاده کنند، استخراج بیت کوین سخت‌تر می‌شود و بنابراین ارزش آن افزایش پیدا می‌کند.

همین اتفاق هم افتاد، در یازدهم ماه مه درآمد کل ماینرها از استخراج بیت کوین از ۱۹ میلیون دلار به ۷/۹ میلیون دلار کاهش پیدا کرد. پس از آن و با فعال شدن دستگاه‌های ماینر قدرتمندتر و افزایش قیمت بیت کوین درآمد استخراج بیت کوین دوباره رو به افزایش گذاشت.

با این حال درآمد استخراج بیت کوین تا پیش از ماه نوامبر خیلی افزایش پیدا نکرده بود و در روز اول نوامبر درآمد کل استخراج بیت کوین در حدود ۱۳ میلیون دلار در روز بود، تا اینکه با شروع ماه نوامبر و با آغاز روند صعودی که از دسامبر سال ۲۰۱۷ تا کنون دیده نشده بود، درآمد استخراج بیت کوین هم به صورت دیوانه‌وار افزایش پیدا کرد.

به این ترتیب در تاریخ نهم نوامبر درآمد حاصل از استخراج بیت کوین به میزان پیش از هاوینگ بیت کوین بازگشت و به ۱۹/۹ میلیون دلار رسید یعنی در حدود ۱ میلیون دلار بیش از درآمد حاصل از استخراج در ماه مه!

افزایش درآمد ماینرهای بیت کوین

افزایش درآمد ماینرهای بیت کوین به پیش از زمان هاوینگ بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: استخراج ارز دیجیتال با اسیک ماینر بهتر است یا کارت گرافیک؟

روزهای بعد از آن هم افت چشمگیری در درآمد حاصل از  استخراج بیت کوین مشاهده نشد. البته داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد روز گذشته درآمد کل استخراج کنندگان بیت کوین، ۱۸/۳ میلیون دلار بود.

البته بخشی از این نوسانات به قیمت بیت کوین مربوط می‌شود. بر اساس داده‌های « BitInfoCharts» نرخ هش استخراج یا همان قدرت محاسباتی مجموع استخراج کنندگان بیت کوین از اوایل ماه ژوئیه به بالاترین سطح قبل از هاوینگ رسیده است. در حالی که قیمت بیت کوین در تابستان تقریبا راکد بود روند صعودی اخیر باعث شد وضعیت کیف پول ماینرهای بیت کوین به سر و سامان برسد.

فراموش کنید می‌توانید از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در توییتر و اینستاگرام با ما در ارتباط باشید، منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما درباره بازار ارزهای دیجیتال هستیم.

منبع: decrypt