هاردفورک شبکه بلاکچین بیت کوین کش امروز اجرا و این شبکه به دو انشعاب تقسیم شد. از آنجایی که تریدرها هنوز از تاثیر هاردفورک روی آینده بیت کوین کش مطمئن نیستند، قیمت این ارز دیجیتال نسبت به ۲۴ ساعت گذشته با ۵ درصد کاهش مواجه شد و از ۲۵۵ دلار به ۲۴۴ دلار رسید.

هاردفورک بیت کوین کش

سقوط قیمت بیت کوین کش در هنگام هاردفورک شبکه

این هاردفورک به دنبال اختلاف گسترده دو پروتکل بیت کوین کش (بیت کوین کش نود و بیت کوین کش ABC) صورت می‌گیرد. توسعه‌دهنگان بیت کوین کش ABC با هدف اجرای یک زیرسازی پیشنهاد بودجه (IFP) در پایگاه داده‌های بیت کوین کش ABC تصمیم به هاردفورک شبکه بلاکچین گرفتند. در این طرح تصمیم گرفته شده تا ۸ درصد از سود استخراج به آدرس کنترل شده توسط پروتکل بیت کوین ABC به منظور کمک در توسعه آینده این رمزارز واریز شود.

بیشتر بخوانید: هارد فورک بیت کوین کش در راه است؛ نتیجه یک جدال بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال

این طرح هنوز در میان اکثریت کاربران شبکه بیت کوین کش مورد قبول واقع نشده است. کاربران معتقدند این کار باعث کاهش سود و همچنین فروکش کردن شور و شوق روح غیرمتمرکز جامعه بیت کوین کش می‌شود.

بیشتر شرکت‌های مهم دنیای ارز دیجیتال مشکلی با این تغییرات نداشته‌اند و اعلام آمادگی کرده‌اند. اما خیلی‌ها هم، مانند صرافی کوین بیس، اعلام کرده‌اند موقتا برداشت از حساب و سپرده‌گذاری بیت کوین کش را متوقف کرده‌اند.

در همین حین که جامعه بیت کوین کش در گیرودار اختلاف داخلی هستند، بیت کوین و اتریوم مشغول رکورد زدن هستند!

منبع: Decrypt