انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، تنها رویداد انتخاباتی مهمی نیست که نتیجه آن در ماه نوامبر مشخص می‌شود. ارز دیجیتال بیت کوین کش هم در تاریخ ۱۵ نوامبر، تحت یک برنامه آپگرید پروتکل قرار خواهد گرفت که نتیجه آن، یک هارد فورک بیت کوین کش خواهد بود. هرچند برخلاف انتخابات آمریکا، پیروز این پروتکل‌ها از پیش مشخص و واضح است.

دو پروتکل رقیب جامعه بیت کوین کش با نام‌‌‌های بیت کوین کش نود (Bitcoin Cash Node) و بیت‌کوین ABC شناخته می‌شوند. در حال حاضر، بیت کوین کش نود به طور واضح مورد توجه جامعه ماینینگ این ارز دیجیتال قرار گرفته است و ۸۵ درصد از ماینرهای بلاک در استخر‌‌های استخراج حمایت خود را از این پروتکل اعلام کرده‌اند.

دو پیامد احتمالی در این انتخابات: یک هارد فورک بیت کوین کش خواهیم داشت که به دو شاخه جدید چِین و کوین بیت کوین کش منجر خواهد شد، جایی که بلند‌ترین چین حمایت خواهد شد. پیامد دوم این است که بدون انجام هارد فورک جامعه بیت کوین کش، آپگرید را در همین مسیر فعلی این ارز دیجیتال قرار می‌دهند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: فورک ارز دیجیتال چیست؟ معرفی سافت فورک و هارد فورک به زبان ساده

با این‌که هیچ یک از این دو پروتکل هنوز مایل به جمع‌بندی نهایی نیستند، اما اولین سناریو قطعا پیروزی بیت کوین کش نود خواهد بود.

چرا به یک هارد فورک بیت کوین کش نیاز است؟

دلیل انقلاب در بیت کوین کش، جدال بر سر قرارگیری یک زیرسازی پیشنهاد بودجه (IFP) در پایگاه کد‌های Bitcoin ABCC است. این پیشنهاد توسط آماری سیچت‌ (Amaury Sechet) مدیر توسعه بیت کوین ABC مطرح شده که همچنین به عنوان آپگرید Coinbase Rule (کوین بیس رول ارتباطی با صرافی کوین بیس ندارد) شناخته می‌شود. در این طرح تصمیم گرفته شده تا ۸ درصد از سود ماینینگ به آدرس کنترل شده توسط پروتکل بیت کوین ABC به منظور کمک در توسعه آینده این رمزارز واریز شود.

این پروتکل به شدت توسط بخش بزرگی از جامعه بیت کوین کش مورد مخالفت قرار گرفت و باور دارند که کسب هزینه توسعه دهندگان یک عامل غیر ضروری است. البته مشکل دیگری که جامعه بیت کوین کش با این پروتکل دارند دارند، ذات متمرکز بیت کوین ABC تحت نظارت مدیر توسعه آن است. آماری سیچت حتی باعث تفرقه میان دو گروه طرفدار این پروتکل‌ها شد و ادعا داشت که بیت کوین ABC قادر است پروتکل بیت کوین کش نود را نابود کند.

نتیجه تمامی این حرف‌ها و تصمیمات، شکست قابل توجه بیت کوین ABC بود. حالا ماینرها و صرافی‌ها سه انتخاب پیش رو دارند: یکی از بروزرسانی‌های بیت کوین ABC یا بیت کوین کش نود را پیاده کنند یا هر دو چین را قرار دهند و دنبال کنند.

جنگ داخلی بیت کوین کش

در تاریخ ۱۵ نوامبر، دو گروه طرفدار این پروتکل‌ها، آپگرید پروتکل نسخه گواه اثبات کار خود را پیاده خواهند کرد که احتمالا نتیجه آن، دو چین جدا از هم خواهد بود، جایی که یک چین با بیشترین قدرت ماینینگ در نهایت پیروز خواهد شد و صرافی‌ها و ماینرها را از آن خود خواهد کرد.

این یک رویداد نسبتا رایج در دنیای ارزهای دیجیتال است، جایی که ماینرها یا سهام‌داران، توسط قدرت هش یا سرمایه خود، در خصوص یک آپگرید، مبحث، مشکل یا هر مسئله دیگر، رای خود را صادر می‌کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت کوین کش چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

البته از طرفی هم مشخص نیست که قطعا شاهد یک هارد فورک بیت کوین کش خواهیم بود. چرا که هنوز این جامعه به تصمیم نهایی نرسیده است و ممکن است بیت کوین کش فقط با یک آپگرید ساده به کار خود ادامه دهد.

بیت کوین کش نود پیروز احتمالی این نبرد

در این مرحله، به نظر می‌رسد که پیروز واضح میدان پروتکلی نیست جز بیت کوین کش نود.

حتی صرافی‌های بزرگی نظیر بایننس، کوین‌بیس و کراکن، اعلام کرده‌اند که از بیت کوین کش نود حمایت خواهند کرد. هرچند صرافی‌ها و کیف پول‌هایی نظیر لجر و هوبی، سکوت کرده‌اند و منتظر هستند تا بلند‌ترین و قدرتمندترین چین با بیشترین قدرت هش ماینینگ در این انتخابات مشخص شود.

برای کمک به پیامد نتیجه این انتخابات، بیت کوین ABC در توییتر خود اعلام کرده است که در صورت پیروزی بیت کوین کش نود، این پروتکل هم از بیت کوین کش نود و هم بیت کوین ABC حمایت خواهد کرد و به انتخاب جامعه این ارز دیجیتال احترام خواهد گذاشت.

بدون در نظر گرفتن پیروز انتخابات، در این آپگرید یک الگوریتم جدید به نام ASERT جایگزین الگوریتم DAA حال حاضر بیت کوین کش خواهد شد.

نظر شما در خصوص هارد فورک بیت کوین کش چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبعک Conmarketcap