اوضاع برای بیت کوین کش خیلی بهتر از شرایط سخت فورک قبلی پیش می‌رود. قیمت بیت کوین کش در حال حاضر ۲۹۰ دلار است و نسبت به هارد فورک ۱۵ نوامبر ۱۵ درصد افزایش داشته است. قیمت بیت کوین کش تقریباً به میزان دو سال پیش رسیده، زمانی که زنجیره به BCH و BSV تقسیم شد.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت بیت کوین کش

یک ماه پیش در همین روز، بیت کوین کش مجدداً به دو زنجیره تقسیم شد. اگرچه فورک‌ها برای عصبی کردن هر سرمایه‌گذاری کافی هستند، اما تاکنون بازده‌های خوبی داشته‌اند، به خصوص در مقایسه با معاملات پس از هارد فورک بیت کوین اس وی.

قیمت بیت کوین کش در ماه گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴ درصد افزایش داشته و به ۲۹۰ دلار رسیده است.

بیت کوین کش در ۱۵ نوامبر به دو زنجیره تقسیم شد، بیت کوین کش نود (BCHN) و بیت کوین کش ABC (BCHA). BCHN به دلیل مزیت داشتن بیشترین قدرت هش، از آن زمان عنوان BCH را به خود اختصاص داده است. (طبق داده‌های Nomics، در حال حاضر BCHA با قیمت حدود ۲۲ دلار معامله می‌شود.)

فورک بیت کوین کش

دقیقاً دو سال قبل، در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸، بلاکچین بیت کوین کش در نتیجه اختلاف نظر در مورد افزایش اندازه بلوک‌ها و در نتیجه تعداد تراکنش‌های آنها، به بیت کوین کش و بیت کوین اس وی تقسیم شود.

سقوط قیمت بیت کوین کش پس از فورک
فورک بیت کوین کش باعث سقوط قیمت آن شد

اگرچه بیت کوین اس وی از نظر قدرت هش به عنوان زنجیره کوچک‌تر ظاهر شد، ابتدا با BCH درگیر یک جنگ پر ریسک بر سر هش شد. ضمن اینکه گروه‌های استخراج، منابع را از سایر بلاکچین‌ها به زنجیره مورد علاقه خود اختصاص دادند. بیت کوین SV سرانجام تسلیم شد و موافقت کرد که در کنار BCH با هم وجود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بیت کوین کش چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

در نتیجه، معاملات BCH در آن دوره بسیار متزلزل بود. در ۵ نوامبر ۲۰۱۸، BCH حدود ۶۲۷/۷۰ دلار ارزش داشت. پس از روز تقسیم به ۲۹۳/۱۹ سقوط کرد (تقریباً قیمت فعلی آن) و یک ماه بعد به ۷۹/۹۰ دلار رسید. بیت کوین اس وی نیز به نوبه خود در حال حاضر با قیمت ۱۶۹ دلار معامله می‌شود.

هارد فورک تنها یک اختلال موقتی بود

افزایش قیمت اخیر نشان می‌دهد که آخرین هارد فورک ممکن است تنها یک اختلال موقت بوده باشد. با این حال، بر خلاف بیت کوین، BCH از بالاترین قیمت خود یعنی ۳۷۱۹ دلار که در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۷، تنها چند ماه پس از جدا شدن از بیت کوین، به دست آورده بود، فاصله دارد. علاوه بر این، بیت کوین با سرعت بیشتری در حال رشد است. قیمت بیت کوین در ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به عبارت دیگر، BCH در درازمدت درجا زده و پیشرفتی نمی‌کند. با سه فورک در سه سال و نیم گذشته، توسعه‌دهندگان، استخراج‌کنندگان و کاربران بیت کوین کش برای ادامه حرکت در مسیر درست ممکن است نیاز به انجام توافقاتی داشته باشند.

نظر شما در مورد افزایش قیمت بیت کوین کش چیست؟ آیا می‌تواند به بالاترین قیمت خود بازگردد؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt