طلا، نفت و حتی دلار آمریکا که برای سال‌ها ذخایری قابل اطمنیان شناخته می‌شدند، باتوجه به پیش‌بینی برادران وینکلووس ممکن است به زودی جایگاه خود را از دست بدهند و بیت کوین در برابر نفت و دلار به دارایی با‌ارزش‌تری تبدیل شود.

در یک مقاله جامع، برادران وینکلووس در خصوص گذشته، حال و آینده احتمالی دنیای اقتصاد و مسائل مرتبط با طلا، نفت، دلار آمریکا و پتانسیل‌های بیت کوین نوشته‌اند. در ادامه گوشه‌ای از این مقاله و بررسی پیروزی احتمالی بیت کوین در برابر نفت و دلار را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بزرگ‌ترین مشکلات دلار

دلار آمریکا که برای چندین دهه به عنوان ارز فیات جهانی خدمت می‌کرد، رفته رفته در حال از دست دادن ارزش خود و جایگاهش است، چرا که دولت آمریکا در دوران پاندامی کووید ۱۹، بدون حد و مرز به چاپ پول پرداخت و باعث تورم شدیدی شد.

مسئله این است که دولت آمریکا پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ هیچگاه از اشتباهات خود درس نگرفت و همچنان از آن سال به بعد زخم‌های خود را بهبود نبخشیده است. شیوع ویروس کرونا و بحران مالی بزرگی که به همراه داشت، باعث سراسیمگی وال استریت و بانک مرکزی شد و آن‌ها شروع به چاپ پول‌های بی‌شماری کردند. در حقیقت، آمریکا تنها در ۶ ماه، دو سوم از تمام پول‌هایی که در این ۱۱ سال چاپ کرده بود را چاپ کرده است.

نتیجه این استراتژی باعث ایجاد یک تورم بزرگ برای دنیا شده است و دلار آمریکا رفته رفته ارزش و جایگاه خود را نسبت به دیگر دارایی‌ها از دست خواهد داد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیوگرافی دوقلوهای وینکلووس

مشکلات نفت و طلا

از نظر برادران وینکلووس، نفت دیگر یک ذخیره ارزش قابل اعتماد نیست. حتی در چند ماه ابتدایی شیوع ویروس کرونا، شاهد سقوط آزاد عجیب و غریب قیمت نفت بودیم.

البته درست است که از آن زمان قیمت نفت رو به بهبود بوده، اما با توجه به کاهش مصرف قابل توجه نفت در دنیا به دلیل ویروس کرونا، تقاضا برای نفت بسیار کم شده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: مهر تایید موسس یکی از بزرگ‌ترین کیف‌ پول‌های کریپتو: بیت کوین طلای دیجیتال است

از طرفی دیگر، طلا در حال حاضر قطعا یک ذخیره ارزش قابل اعتماد است. اما با این حال طلا هم از مشکلات خاص خود رنج می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به میزان عرضه اشاره کرد. عرضه طلا یک مسئله کاملا نامشخص است.

مسئله دیگر در خصوص فلزات با ارزش، عدم راحتی جا به جایی آن در دوران کرونا، جنگ، تغییرات دولتی و مسائل این چنین است.

راه مقابله با این مشلات بیت کوین است

از نظر این دو برادر، بیت کوین با این که یک کالای کمیاب است، اما تنها کالایی در دنیا شناخته می‌شود که یک میزان عرضه مشخص شده دارد. بنابراین بیت کوین از هرگونه مشکلاتی که دارایی‌هایی نظیر طلا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، به دور است.

در جدول زیر، برادران وینکلووس تفاوت‌های فاحش میان طلا و بیت کوین را ترسیم کرده‌اند. تنها برتری بزرگی که طلا نسبت به بیت کوین دارد، ارزش بازار عظیم آن است. طلا ارزش بازاری معادل ۹ تریلیون دلار آمریکا دارد، در صورتی که این رقم برای بیت کوین ۲۰۰ میلیارد دلار است.

مقایسه طلا در برابر بیت کوین

مقایسه طلا در برابر بیت کوین توسط برادران وینکلووس

با این حال، این دو شخص پیشبینی کرده‌اند که مشکلات طلا، نفت و دلار آمریکا راه را برای بیت کوین باز خواهد کرد و ممکن است قیمت این ارز دیجیتال به ۵۰۰ هزار دلار برسد.

نظر شما در خصوص این پیشبینی چیست؟ آیا شما هم بیت کوین در برابر نفت و طلا را پیروز میدان می‌دانید؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Crypto Potato