با وجود اینکه بیت کوین این روزها برای ادامه روند صعودی خود بالای ۱۲٫۰۰۰ دلار با مشکل مواجه شده است، یک تحلیل‌گر بازار ارزهای دیجیتال از احتمال افزایش قیمت بیت کوین به ۱۵٫۰۰۰ دلار و بالاتر از آن صحبت کرده است. در ادامه این مطلب به بررسی احتمال صعود قیمت بیت کوین به ۱۵٫۸۰۰ دلار می‌پردازیم.

احتمال صعود قیمت بیت کوین به ۱۵٫۸۰۰ دلار

جاش اولشویچ (Josh Olszewicz) امروز (دوشنبه ۳ شهریور) در حساب کاربری خود در توییتر تصویری از نمودار صعودی بیت کوین روی یک ابزار مشهور به نام پیچ فورک اندروز (Andrews’ Pitchfork) منتشر کرد. این تحلیل‌گر گفته بیت کوین ممکن است یک روند صعودی به سمت ۱۵٫۸۰۰ دلار به خود بگیرد، چراکه این سطح در واقع میانه شاخص پیچ فورک است.

به صورت ساده شاخص پیچ فورک اندروز به این موضوع اشاره دارد که قیمت همیشه به سمت خط میانه گرایش دارد. تریدرها معمولا از این سطح میانه برای تعیین روند حرکت بلند مدت بازار استفاده می‌کنند.

بنابراین اگر قیمت یک دارایی  بالای این سطح میانه برود، احتمال دارد این دارایی روند صعودی خود را به سمت خط مقاومت بالای پیچ فورک ادامه دهد. برعکس اگر قیمت زیر خط میانه برود احتمالا سقوط قیمت به پایین‌ترین خط حمایت پیچ فورک ادامه پیدا خواهد کرد.

صعود قیمت بیت کوین به ۱۵٫۸۰۰

نمودار پیچ فورک اندروز

آقای اولشویچ مشخص می‌کند بیت کوین در حال حاضر پایین‌تر از خط میانه معامله می‌شود. اما به این نکته اشاره می‌کند که احتمال جهش حرکتی بیت کوین بیشتر به سمت سطح میانه بیشتر از حرکت آن به سمت سطح حمایت است.

اولشویچ به سه نقطه اصلی در مراحل اولیه تشکیل این پیچ فورک جدید بالقوه بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۸، ژوئن ۲۰۱۹ و مارس ۲۰۲۰  اشاره می‌کند. او اضافه می‌کند خط میانه در حال حاضر نزدیک به ۱۵٫۸۰۰ دلار است.

صعود قیمت بیت کوین به ۱۵٫۸۰۰ دلار

تحلیل شاخص پیچ فورک توسط جاش اولوشیچ

چشم انداز پیچ فورک بیت کوین همچنین نشان می‌دهد، در صورت عدم موفقیت بیت کوین در شکستن نزدیک‌ترین خط روند بالا، در معرض اصلاح شدید قرار خواهد گرفت. قیمت بیت کوین در حال حاضر فقط یک قدم تا شکستن مقاومت صعودی فاصله دارد و به نظر می‌رسد برای رسیدن به خط میانه برنامه دارد. البته فراموش نکنیم که دفعه قبل بیت کوین در شکستن این روند با شکست روبرو شد.

جفت ارز بیت کوین / دلار (BTC/USD) در چندین نوبت موفق شد خط مقاومت بالاسر خود را بشکند. اما مشخص شد که این حرکات تنها موقتی بود چرا که در همان زمان این جفت ارز در حال پیدا کردن یک خط حمایت پایین‌تر از سطح پیچ فورک بوده است.

با این حال در صورتی که بیت کوین بتواند مدت طولانی‌تری در این قیمت تثبیت شود احتمال رسیدن آن به سطح بالاتر بیشتر خواهد شد.

جالب است که بر اساس نمودار آقای اولشویچ قیمت ۶٫۰۰۰ دلار و سطح بالاتر از آن به عنوان پایین‌ترین سطح پیچ فورک است. به این معنی که اگر قیمت بیت کوین از سطح حمایت فعلی خود پایین‌تر رود، احتمال سقوط آن به ۶٫۰۰۰ دلار وجود دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: توصیه رابرت کیوساکی به خرید بیت کوین پیش از رسیدن بحران بانکی

تحلیل شاخص‌های دیگر

در حالی که شاخص پیچ فورک یک تحلیل متعارض از روند صعودی و نزولی را نشان می‌دهد، سایر شاخص‌ها هنوز نسبت به ادامه روند بازار گاوی بیت کوین خوشبین هستند.

جاش راجر (Josh Rager) هم‌بنیانگذار بلاک روتز (Blockroots) در توییت خود در روز دوشنبه اشاره کرد قیمت هفتگی بیت کوین نزدیک به ۱۱٫۶۰۰ دلار است در حالی که سطح مقاومت قبلی برای چند سال پا بر جا مانده بود. او اضافه کرده است:

اگر قیمت روزانه بیت کوین بالای ۱۰٫۵۰۰ دلار و قیمت هفتگی بالاتر از ۱۱٫۵۰۰ دلار باقی بماند، در این صورت ادامه روند صعودی بیت کوین کاملا قابل انتظار است.

آقای راجر پیش از این گفته بود احتمال اینکه بیت کوین بخواهد برای رسیدن به بالاترین قیمت سال ۲۰۱۹، یعنی ۱۴٫۰۰۰ دلار تلاش کند بسیار زیاد است.

به نظر شما احتمال صعود قیمت بیت کوین به ۱۵٫۸۰۰ دلار چقدر است؟ آیا شما هم از بازار ارزهای دیجیتال تحلیلی دارید؟‌ فراموش نکنید نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: bitcoinist