طی هفت روز گذشته بیت کوین شاهد فرازونشیب‌های زیادی بود و درواقع کل بازار ارز دیجیتال چنین وضعیتی داشت. اتریوم پس از کشمکش‌های فراوان برای تقویت و تثبیت جایگاهش، توانست از محدوده معاملات نوسانی فرار کند و از طرفی بیت کوین زیر سطح مقاومتی کوتاه‌مدت باقی ماند. اگر بادقت به این شرایط  نگاه کنیم، می‌شود یک تصویر کلی از چیزی که قرار است در بازار ارز دیجیتال در روزهای آینده اتفاق بیافتد، ترسیم کنیم و گرایش بازار را حدس بزنیم.

البته در این چند روزه آلت کوین ها گرایش خاصی از خود نشان نداده‌اند؛ برخی از آنها با افزایش قیمت زیادی روبه‌رو شدند و برخی دیگر سقوط کردند. این موضوع نشان می‌دهد که فقط مسئله زمان در میان است و به‌محض اینکه بیت کوین از محدود معاملات نوسانی فعلی‌اش خارج شود، تمام بازار را پشت سرش هدایت خواهد کرد.

اما وقتی بیت کوین بتواند از این محدوده خارج شود، تا کجا می‌تواند بالا برود؟ یکی از تحلیلگران معتقد است بیت کوین می‌تواند تا ۱۷ هزار دلار افزایش یابد -اگرچه برای میسر شدن این قیمت، شرایط بسیار مشکلی پیش روی بیت کوین است.

بیت کوین در تقابل با سد ۱۲ هزار دلار و خرس‌هایی که از آن نگهبانی می‌کنند

در زمان نوشتن این مطلب بیت کوین کمی بالاتر از ۱۱٫۸۵۰ دلار خریدوفروش می‌شود. تقریبا دو سه روزی است که بیت کوین در این محدوده قیمتی خریدوفروش می‌شود. پس از سقوط بیت کوین تا ۱۱٫۲۰۰ دلار، هجوم حجم انبوه خرید بیت کوین موجب شد تا دوباره تقویت شود، قیمتش افزایش پیدا کند و به محدوده فعلی برسد.

تحلیلران حالا با دقت رفتار بیت کوین را زیر نظر دارند تا ببینند بیت کوین پس از اینکه در صعود اخیرش نتوانست موجب فروش سریع شود، در تقابل با سد ۱۲ هزار دلار چطور عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی رشد ۲۰۰ درصدی بیت کوین در ماه های آینده توسط صرافی کراکن

یش بینی یکی از تحلیلگران از جایگاه بیت کوین در ماه‌های آینده

وقتی از چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت کوین حرف می‌زنیم، یکی از تحلیلگران با رویکردی خوش‌بینانه می‌گوید این ارز دیجیتال می‌تواند تا ۱۷ هزار دلار افزایش یابد.

البته بعد اضافه می‌کند که در این مسیر موانع سختی پیش روی بیت کوین خواهد بود و اولین آنها سطح ۱۳ هزار دلار است. قیمتی که درباره آن می‌گوید:

اهمیت این سطح بسیار زیاد است و حالا که دارم به آن فکر می‌کنم می‌بینم که احتمال رسیدن بیت کوین به این سطح بسیار بالاست. به هر حال اگر بیت کوین ۱۲ هزار دلار را رد کند، مقصد بعدی‌اش ۱۳ هزار دلار است و بعد از آن احتمالا محدوده ۱۵ تا ۱۷ هزار دلار.

گرایش بازار

پیش بینی قیمت ۱۷ هزار دلار برای بیت کوین

فراموش نکنید که همیشه می‌توانید نظرها و تحلیل‌های خودتان را با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Bitcoinist