قابل پیش بینی بود که بعد از صعود جذاب بیت کوین در هفته گذشته خیلی زود زمان اصلاح قیمت آغاز خواهد شد و به نظر می‌رسد امروز همان روز است. در ادامه این مطلب درباره اصلاح ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته صحبت می‌کنیم.

در حالی که کمتر از ۲۴ ساعت پیش قیمت بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخ خود نزدیک شده بود و در محدوده ۱۹٫۵۰۰ دلاری معامله می‌شد، از میانه‌های روز گذشته با سقوط آزاد روبرو شده و شاهد یک اصلاح قیمتی بزرگ بوده است.

بیت کوین در میانه روز گذشته به وقت اروپای مرکزی تنها طی چند دقیقه ۵۰۰ دلار از دست داد و فقط به سه ساعت زمان نیاز بود که بیت کوین با ریزش ۱۰۰۰ دلاری مواجه شود. چه اتفاقی افتاده بود؟

چند اتفاق مختلف در بازار بیت کوین رخ داده است. اول از همه شاهد یک افزایش فعالیت در صرافی‌های ارز دیجیتال بودیم.

به نظر می‌رسد چندین نهنگ که بیش از ۱۰٫۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارند مقدار قابل توجهی ارز را به صرافی‌ها وارد کرده‌اند. از نظر تاریخی این تحرکات نشان می‌دهد که این نهنگ‌ها در حال خروج از پوزیشن خود بوده‌اند.

در واقع نمودار ارائه شده توسط مدیر عامل شرکت تحلیلی کریپتو کوانت (Crypto Quant) نشان می‌دهد جریان ورودی به صرافی‌ها، درست در همان زمان شروع ریزش به اوج خود می‌رسد.

برخی دیگر از تحلیلگران بازگشایی مجدد صرافی اوککس را تا حدودی مقصر این موضوع می‌دانند که بیش از ۱۳ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد، اما این صرافی در ۵ ساعت بعد از آن باز نبود، بنابراین سیگنال قوی کمتری آنجا قرار دارد. اما می‌تواند نشانه ضررهای بیشتر بعد از امروز باشد.

اصلاح ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین
 طی ۲۴ ساعت گذشته بازار ارزهای دیجیتال شاهد اصلاح قیمت بسیار بزرگ بود

همچنین برخی دیگر از تحلیلگران هم علت ریزش بیت کوین را یک امر طبیعی در قیمت بیت کوین تلقی می‌کنند.

صرف نظر از علت ریزش قیمت‌ها، جالب است بدانید اگر بیت کوین را در اوج قیمت خریداری می‌کردند، ارزش دارایی بیت کوین شما امروز ۷/۸ درصد کمتر از دیروز بود. در صورتی که اتریوم خریداری کرده بودید اکنون ۱۳/۵ درصد از ارزش دارایی‌های شما کاسته شده بود. در واقع اغلب ۲۰ ارز دیجیتال مهم بازار در ۲۴ ساعت گذشته سقوط کرده‌اند، حتی ریپل هم با افت ۲۰ درصدی مواجه شده است، البته ریپل همچنان نسبت به هفته گذشته رشد ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چرا افزایش قیمت کنونی بیت کوین با سال ۲۰۱۷ متفاوت است؟

در مجموع می‌توان گفت در آستانه عید شکرگذاری، سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال روز ناامید کننده‌ای را پشت سر می‌گذارند.

اما در وال استریت اوضاع کاملا متفاوت است. در حالی که شاهد رکورد شکنی شاخص میانگین صنعتی داو جونز  در روز گذشته بودیم، شاخص نزدک هم روند صعودی خود را آغاز کرد. تسلا هم از قافله عقب نماند و حالا ارزش بازار تسلا از ۵۰۰ میلیارد دلار هم فراتر رفته است.

بر اساس گزارش سایت Asset Dash حالا شرکت خودروی االکتریکی ایلان ماسک در بین  ۱۰ شرکت برتر جهان قرار دارد. اما نکته جالب اینجاست که با سقوط ارزش بیت کوین، ارزش بازار بیت کوین هم با ۳ پله سقوط مواجه شد.

جالب است بدانید امروز بازارهای امریکا به دلیل روز شکرگذاری تعطیل است و شاید کمی مایه آرامش افرادی باشد که در ۲۴ ساعت گذشته شاهد کم شدن ارزش دارایی‌های خود بودند.

نظر شما درباره اصلاح ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین چیست؟ آیا شاهد بازگشت قیمت بیت کوین خواهیم بود یا بیت کوین همچنان به سقوط آزاد خود ادامه می‌دهد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: decrypt