هم‌بنیان‌گذار شرکت مورگان کریک دیجیتال  (Morgan Creek Digital) معتقد است: وابستگی بیت کوین به بازار سهام صفر است و منتقدان به وضعیت امن بیت کوین در اشتباه محض‌اند.

به گفته آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano)، همانطور که داده‌ها نشان می‌دهند، بیت کوین در حال پشت سر گذاشتن دارایی‌های کلان است. او معتقد است بیت کوین کاملا مستقل از بازار سهام است.

هم‌بنیان‌گذار مورگان کریک دیجیتال که با نام پامپ هم شناخته می‌شود، در یک رشته توییت در تاریخ ۲۶ اکتبر، از منتقدان خواست مسئولیت اتهامات خود مبنی بر اینکه بیت کوین یک ذخیره ارزش نامناسب است، به عهده بگیرند.

بازار ثابت می‌کند بیت کوین پناهگاه امن نهایی است

نظر پامپ این است که بیت کوین یک پناهگاه امن است و در این مورد گفته است: «بازار در حال اثبات این قضیه است.»

پامپالیانو نموداری از پلتفرم تجزیه و تحلیل رفتار به نام Santiment آپلود کرد که نشان می‌داد، اگر بیت کوین با شاخص S&P 500 هم‌بستگی داشته باشد، در مدت ۳۰ روز، این وابستگی به صفر می‌رسد. او افزود: «بیت کوین کاملا مستقل رفتار می‌کند.»

بیشتر بخوانید: جدایی بیت کوین از بازار سنتی

در ادامه، پامپالیانو اشاره کرد که غلبه بیت کوین بر دارایی‌های کلان، از زمان بحران ویروس کرونا در ماه مارس سال جاری، دوباره در حال اتفاق افتادن است.

او بطور خلاصه گفت: «بیت کوین در زمان رکود اقتصادی چگونه عمل کرد؟ بیت کوین عملکرد بهتری از سهام، اوراق قرضه، طلا، نفت و خیلی چیزهای دیگر داشت. همچنین به زمان وابستگی بسیار کمی دارد یا اصلا می‌توان گفت هیچ وابستگی‌ای ندارد.»

 بیت کوین همان جای امن نهایی است و بازار دارد این را ثابت می‌کند.

بیت کوین در مقایسه با طلا و شاخص S&P 500 که به ترتیب دارای بازده سالانه ۲۴ و ۶ درصد هستند، بازده‌ای معادل ۸۳ را در یک سال گذشته از خود نشان داده است. از نظر پامپلیانو، هم‌بستگی پیشین بیت کوین با این دارایی‌ها صرفا یک پدیده کوتاه مدت ناشی از وقایع ماه مارس بود.

او گفته است: طی بحران‌های مالی، طبیعی است که همبستگی تمام دارایی‌ها به یکسو حرکت کند. این یک اتفاق موقتی بود و برای طلا، سهام و سایر دارایی‌ها اتفاق افتاد.

بیت کوین پناهگاه امن نهایی

بیت کوین همان جای امن نهایی است و بازار در حال اثبات این قضیه است

دیگر وابستگی بیت کوین به بازار سهام وجود نخواهد داشت؟

نه تنها همه معتقدند بیت کوین دیگر هیچ وابستگی‌ای به بازار سهام و بطور کلی بازار سنتی ندارد، بلکه نقطه عطفی در تاریخ بیت کوین به‌وجود آمده که دیگر بازگشت‌پذیر نیست.

از جمله کسانی که این ایده را ترویج می‌کنند، ویلی وو (Willy Woo)  است. خالق منبع داده Woobull، که اصرار دارد بیت کوین کاملا مستقل از بازارهای سنتی عمل می‌کند.

او در توییتی نوشته است: «وظیفه ما این است که راهمان را جدا کنیم.»

این منطقی است که بیت کوین در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت هم‌بستگی‌هایی داشته باشد؛ اما نه برای یک بازه زمانی طولانی مدت. بیت کوین یک پناهگاه امن است، فقط ریسکی بودن آن (به معنای بسیار جدید بودن آن) با این واقعیت تطابق ندارد.

نظر شما درباره وابستگی بیت کوین به بازار سهام چیست؟ حتما کوین نیک را از نظرات و تحلیل‌های خود دریغ نکنید.

منبع: cointelegraph