قیمت بیت کوین این هفته باز هم به زیر ۹ هزار دلار سقوط کرد. با وجود ضعف سطح پشتیبانی کلیدی، شاید حتی سقوط بزرگ‌تری در راه باشد. هفتمین سقوط قیمت بیت کوین باز هم امید‌ها را برای یک بازار گاوی تازه از بین برد. این اتفاق احتمالا به دست ماینرها رقم خورده است. با کوین نیک همراه باشید.

هفتمین سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۹ هزار دلار، تنها در ۴۸ ساعت رخ داد. این کاهش ۵ درصدی، که منجر شد برای چندین بار قیمت بیت کوین به ۸ هزار دلار برسد، این نگرانی را در بین تریدرها به وجود آورده که تکرار چندین و چند باره کاهش قیمت، باعث شده تا سطح پشتیبانی این ارز دیجیتال به شدت ضعیف شود.

در همین حال، فقط ۳۰ میلیون دلار از قراردادهای آتی، در طی این سقوط، در صرافی BitMEX نقد شدند. داده‌ها نشان می‌دهد که احتمال وجود یک سقوط بزرگ‌تر هم وجود دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بازگشت بیت کوین به ۹۵۰۰ دلار؛ علت کاهش قیمت بیت کوین در روز گذشته چه بود؟

چرا باز هم شاهد هفتمین سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۹ هزار دلار بودیم؟

پس از ۲ ماه نوسانات قیمت نسبتا کم سر و صدای بیت کوین، انتظارات زیادی برای یک حرکت قیمتی بزرگ وجود داشت. از آن جایی که شرایط BTC/USD در نقطه‌ای بحرانی به سر می‌برد، حرکت بعدی بیت کوین کاملا نامشخص بود.

از نظر فنی، اگر بیت کوین بالای ۹٫۲۰۰ دلار می‌ماند، حرکت به سمت ۹٫۵۰۰ و سطح مقاومت ۱۰٫۰۰۰ دلار، محتمل بود. اما بازگشت چندین باره بیت کوین به زیر ۹ هزار دلار، باعث شد تا سطح پشتیبانی این ارز دیجیتال نسبت به عقب نشینی‌های عمیق کاملا آسیب پذیر شود.

با توجه به توییت یکی از تریدرهای ارزهای دیجیتال به نام Cheds، این اتفاق یک بار دیگر هم در تاریخ ۲۵ ژوئن رخ داده بود. در آن تاریخ، قیمت بیت کوین به ۸٫۸۲۷ دلار سقوط کرد که به واسطه فروش دارایی‌های چندین ماینر رخ داد. داده‌ها از ByteTree نشان می‌دهند که برخی از ماینرها، به فروش بیت کوین، بیشتر از حد معمول در آن واحد، پرداخته‌اند.

کاهش قیمت دوباره بیت کوین مشابه با ماه‌های گذشته
شرایط مشابه کاهش قیمت بیت کوین نسبت به ماه ژوئن ۲۰۲۰

برای شفاف‌سازی بهتر، جالب است بدانید که در هفته گذشته ۶٫۶۱۹ بیت کوین استخراج شد، با این حال ۶٫۸۰۹ بیت کوین فروخته شد. ماینرها، بیشتر از چیزی که استخراج کرده‌اند، فروخته‌اند و باعث شدند ۱۹۰ بیت کوین منفی در شبکه ذخایر باقی بماند.

در نتیحه، افزایش فشار در فروش بیت کوین باعث شد تا قیمت بیت کوین از ۹٫۲۵۰ دلار، به ۸٫۹۳۲ دلار سقوط کند که دلیل اصلی آن، به نظر ماینرها و بازار نقدی بوده است. بازار‌های آتی به دلیل میزان کم نقدینگی در صرافی BitMEX، تاثیر زیادی روی قیمت بیت کوین نداشته‌اند.

با این حال، با توجه به هفتمین سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۹ هزار دلار، انتظار می‌رود تا به دلیل ضعف در سطح پشتیبانی، انتظار قیمت‌هایی حتی کمتر از ۸ هزار دلار را داشته باشیم.

منبع: Coin Telegraph