با شروع گاوی شدن بازار سهام، بیت کوین و بازارهای رمزارز شاهد یک جهش کوچک بودند و سلطه بیت کوین رو به کاهش رفت. برای جزئیات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

علیرغم ترس و فروش‌های گسترده ناشی از شیوع بیماری کرونا، بازارهای سهام روز گذشته شاهد افزایشی تاریخی بودند و شاخص S&P 500 تا ۶/۲۴ درصد رشد داشت. با این وجود، بسیاری از سرمایه‌گذاران به اینکه این یک جهش گربه‌مرده باشد مشکوک هستند زیرا وضعیت اقتصاد در حال حاضر اصلا رو به بهبود نیست.

قیمت بیت کوین در ۲۷ مارس ۲۰۲۰ در ساعت ۴:۳۰ به وقت ایالات متحده ۶۸۰۰ دلار گزارش شد. اگر همبستگی با بازارهای سهام درست باشد، افزایش قیمت بیت کوین نیز ممکن است ادامه یابد.

علاوه بر این، درصد افزایش سلطه بیت کوین در میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در ۶۸ درصد بازگشت داشت. کوین‌هایی که در این برتری پیشرو بودند شامل ریپل (XRP)، بایننس کوین (BNB)، استلار (XLM)، و مونرو (XMR) هستند.

نمودار روزانه درصد سلطه بیت کوین در بازارهای رمزارز (منبع: Tradingview)

علاوه بر این، بازارهای بیت کوین نیز شاهد احیای نقدینگی در بازارها هستند، که در زمان فروش گسترده به خاطر وحشت از بیماری کرونا در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ به‌شدت افت کرده بود. معامله‌گر برجسته رمزارز XC در این خصوص توییت کرد:

«نقدینگی به‌آهستگی به بازار برمی‌گردد. ۲۰ میلیون لازم بود تا ۱۰ درصد بازار را در کف جابه‌جا کند. اکنون از دوبرابر بیشتر و حدود ۵۵ است.»

میزان نقدینگی رمزارز

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

میزان نقدینگی در بازارها (منبع: Twitter)

افزایش نقدینگی همراه با افزایش حجم کوین‌های ثابت در کل به نفع بازارهای رمزارز است. بازارهای گاوی معمولا با بیت کوین آغاز می‌شوند و سپس آلت‌کوین‌هایی با ارزش کل بیشتر و درنهایت آلت‌کوین‌هایی که ارزش متوسط دارند را در بر می‌گیرد.

ظاهرا افزایش قیمت ریپل بالاتر از ۰/۱۷ دلار با جهشی ۸/۹۵ درصدی در مقیاس روزانه نشان‌دهنده افزایش قیمت آلت‌کوین‌ها در آینده‌ای نزدیک است. با این حال، به علت وجود فاندامنتال‌ ضعیف (دارایی پرریسک در زمان‌های نامشخص) در پشت این افزایش قیمت شک و تردیدها هنوز در جای خود باقی هستند.

پروژه‌های آلت‌کوین احتمالا شاهد کندی روند پیشرفت و پذیرش باشند. علاوه بر این، محیط کلان فعلی به علت ریسک مرتبط با این دارایی‌ها همچنان به سمت خرس‌ها اشاره دارد. معامله‌گر برجسته رمزارز، دون آلت (Don Alt)، توییت کرد:

«بیت کوین می‌تواند بالا برود، پایین بیاید، یا در هر دو سو حرکت کند. آلت‌کوین‌ها اما ظاهرا فقط می‌توانند پایین بروند، پایین بروند، یا پایین بروند.»

منبع: bitcoinwarrior.net