تبادل ارز دیجیتال یا سرمایه‌گذاری روی آن، از جمله روش‌هایی هستند که می‌توان از صنعت بلاک چین درآمدزایی داشت. هر چند، این دو روش، نیاز به تحقیقات و سرمایه‌گذاری بسیار زیادی دارند و با این حال، نمی‌توانند درآمد قابل اتکایی را برای یک فرد تضمین کنند. به همین دلیل بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای بلاک چین سعی بر این دارند تا به دنبال راهی برای کسب درآمد آسان بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال باشند.

حتی بهترین سرمایه‌گذاران هم ممکن است دوره‌های طولانی مدتی از ضرر و باختن مال را سپری کرده باشند. این افراد می‌دانند که به دلیل فرار بودن قیمت ارز دیجیتال، هر احتمالی وجود دارد. بنابراین سعی می‌کنند همیشه برای خود، منبع درآمد جایگزینی هم داشته باشند.

روش‌های دیگری به غیر از سرمایه‌گذاری و تبادل ارز دیجیتال وجود دارد که کمک می‌کنند تا سرمایه رمزارزهای خود را افزایش دهید و درآمد داشته باشید. این روش‌ها می‌توانند درآمدهایی همانند سود بانکی عمل کنند، اما برای رسیدن به این مرحله نیاز است یک سری مراحل کوچک را انجام دهید و نیازی هم به تلاش زیادی برای حفظ آن ندارید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تفاوت بیت کوین با بلاک چین به زبان ساده

با این روش‌ها، می‌توانید چندین منبع درآمد برای خود ایجاد کنید که ترکیب آن‌ها با یکدیگر، در نهایت منجر به کسب درآمد آسان ارز دیجیتال شود. به این روش‌ها، روش درآمد آسان یا درآمد غیرفعال گفته می‌شود که با تلاشی کم می‌توان درآمدزایی داشت.

در ادامه این مطلب از کوین نیک همراه ما باشید تا چندین روش از درآمد غیر فعال یا کسب درآمد آسان بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را با شما به اشتراک بگذاریم.

کسب درآمد راحت بیت کوین

بیت کوین

استخراج

ماینینگ یا استخراج اساسا به این معنی است که از قدرت کامپیوتر خود برای امنیت یک شبکه استفاده کنید و در ازای آن پاداش بگیرید. نیازی نیست برای این روش از کسب درآمد آسان بیت کوین اصلا ارز دیجیتالی در اختیار نداشته باشید، این روش قدیمی‌ترین روش کسب درآمد غیر فعال در صنعت ارزهای دیجیتال است. اما آیا این روش برای همه مناسب است؟

در اولین روزهایی که بیت کوین ظهور کرد، استخراج با ساده‌ترین پردازنده‌های کامپیوتری (CPU) به راحتی امکان پذیر بود. اما رفته رفته نرخ هش استخراج بیت کوین افزایش پیدا کرد و بسیاری از استخراج کنندگان برای انجام مراحل استخراج، از پردازنده‌ها به پردازنده‌های گرافیکی (GPU) نقل مکان کردند. اما باز هم رقابت‌ها افزایش پیدا کرد و کارت‌های گرافیکی معمولی هم پاسخگوی نیاز ماینرها نبودند. به همین دلیل، مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) وارد میدان شدند. این مدارهای مجتمع، چیپ‌های تولید شده خاصی هستند که کاربرد آن‌ها فقط به منظور استخراج بیت کوین است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای استخراج بیت کوین با کامپیوتر

صنعت مدارهای مجتمع با کاربرد خاص، تبدیل به یکی از پر رقابت‌ترین فضاهای مرتبط با تکنولوژی شد و شرکت‌های بزرگ برای تسلط یافتن روی این زمینه، هزینه‌های زیادی صرف تحقیق و توسعه انجام دادند. اما هر چه که رقابت سخت‌تر شد، استخراج بیت کوین هم سخت‌تر و هزینه‌بر شد. تا جایی که بسیاری از افراد معمولی با سیستم‌های خود هرگز قادر نیستند به سود برسند و کسب درآمد آسان با بیت کوین داشته باشند.

در دستی دیگر، استخراج نرخ‌های پایین‌تر هش با Proof of Work می‌تواند همچنان برای برخی‌ها روش درآمدزای پرمخاطره‌ای باشد. در این روش، با استفاده از کارت‌های گرافیکی، می‌توان به استخراج ارزهای کمتر شناخته‌ شده‌ای دست زد و پاداش بیشتری گرفت، اما با این حال ریسک بیشتری هم شامل حال این کار می‌شود. شاید این ارزهای کمتر شناخته شده یک شبه ارزش خود را به کل از دست بدهند، نقدینگی خیلی کمی داشته باشند، باگ داشته باشند و یا موانع بسیار زیادی سر راه آن‌ها قرار بگیرد.

همچنین لازم به ذکر است با این که استخراج یکی از روش‌های کسب درآمد آسان بیت کوین محسوب می‌شود، اما با این حال به سرمایه گذاری اولیه زیاد و هزینه‌های سرسام آوری نظیر برق نیاز دارد. به همین دلیل نمی‌توان گفت این روش کسب درآمد آسان ارز دیجیتال برای همه مناسب است.

کسب درآمد آسان بیت کوین با سرمایه گذاری

استخراج بیت کوین

سرمایه گذاری به روش Staking

این روش از کسب درآمد آسان بیت کوین اساسا نیاز به منابع کمتری به نسبت روش استخراج دارد. این راه معمولا شامل نگه داشتن سرمایه درون یک کیف پول مطمئن و انجام یک سری از کارکردهای مختلف شبکه‌های بلاکچین (مانند اعتبارسنجی ترانکش‌ها) می‌شود تا به کسب درآمد آسان بیت کوین منجر شود. Stake به معنی نگه داشتن توکن‌ها است با این روش سرمایه گذاران را تحریک می‌کند تا با حفظ ارزهای دیجیتال خود درون کیف پول و انجام یک سری کارهای بسیار ساده، باعث افزایش امنیت شبکه و کسب درآمد آسان بیت کوین شوند.

شبکه‌هایی که از این روش کسب درآمد می‌کنند، برای الگوریتم اجماع خود (Consensus Algorithm) از گواه اثبات سهام (Proof of Stake) استفاده می‌کنند. البته نسخه‌های دیگری هم وجود دارد که کاربرد کمتری دارند.

به طور معمول، روش درآمد سرمایه‌گذاری به این صورت است که سرمایه خود را درون یک کیف پول دیجیتالی امن نگه می‌دارید و به سادگی آن را حفظ می‌کنید. در برخی موارد، برای رسیدن به درآمد نیاز است تا سرمایه خود را وارد یک استخر سرمایه (Staking Pool) کنید. برخی از صرافی‌ها این کار را برای شما انجام می‌دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پول خود را درون صرافی‌ها نگه دارید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین راه های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

این روش از کسب درآماد آسان بیت کوین بهترین روش برای افزایش سرمایه ارزهای دیجیتال شما با کمترین زحمت است. هر چند، برخی از پروژه‌های مرتبط با Staking یک سری تاکتیک‌هایی را به کار می‌برند که با انجام آن‌ها، نرخ سودهی هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بسیار مهم است که چگونه و از چه طریقی از این روش به کسب درآمد آسان ارز دیجیتال بپردازید.

روش Staking صرافی بایننس (Binance) از انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند که می‌توان از آن‌ها به کسب درآمد آسان ارز دیجیتال پرداخت. تنها کافی است سپرده خود را به صرافی بایننس منتقل کنید و با دنبال کردن راهنمایی این پلتفرم، کسب درآمد خود را آغاز کنید.

کسب درآمد بی دردسر بیت کوین

سرمایه گذاری به روش Staking

وام دادن

روش وام دادن به کلی یک راه درآمد غیر فعال یا کسب درآمد آسان بیت کوین محسوب می‌شود. پلتفرم‌های وام دهی همتا به همتای بسیار زیادی وجود دارد که اجازه می‌دهند تا سرمایه خود را در آن‌ها قرار دهید و پس از مدت مشخصی، آن را همراه با سود برداشت کنید. نرخ سود در این پلتفرم‌ها ممکن است هم ثابت شده باشد یا بر اساس نرخ بازار تغییر کند.

برخی از صرافی‌ها با داشتن تبادلات حاشیه‌ای، از ویژگی وام دهی به خوبی برای افزایش سود بهره می‌برند. البته فراموش نکنید که این روش کسب درآمد آسان ارز دیجیتال برای آن دست افرادی ایده‌آل است که قصد دارد به شکلی بلند مدت به کسب درآمد بپردازند. البته این مسئله هم لازم به ذکر است که قرار دادن سرمایه در یک قرار داد هوشمند به منظور وام‌دهی، همیشه ریسک باگ‌ها را در بر دارد.

بنابراین بهتر است به سراغ پلتفرم‌های شناخته شده‌ای برای این نوه از کسب درآمد آسان بیت کوین بروید.

آغاز یک گره لایتنینگ

شبکه لایتنینگ (Lightening Network) یا شبکه رعد و برق، یک پروتکل لایه ثانویه است که در بالای یک بلاک چین قرار می‌گیرد، درست مانند بیت کوین. شبکه لایتنیگ یک شبکه بازپرداخت کوچک خارج از زنجیر است، به این معنی که می‌تواند به عنوان یک تراکنش سریع مورد استفاده قرار بگیرد که بلافاصله زیر یک شبکه بلاک چین قرار نمی‌گیرند.

به شکل عادی، تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین یک مسیر دارند. به این معنی که مثلا اگر مریم برای فاطمه یک بیت کوین ارسال کند، فاطمه قادر نخواهد بود از همان کانال پرداختی برای پس فرستادند بیت کوین به مریم استفاده کند. هر چند، یک شبکه لایتنینگ، از شبکه‌های دو طرفه که نیاز به وجود دو مشارکت کننده به منظور انجام تراکنش‌ها، استفاده می‌کند.

گره‌های لایتنینگ باعث تولید نقدینگی و افزایش حجم شبکه لایتنینگ با قفل کردن بیت کوین در کانال‌های پرداختی می‌شوند. سپس افراد حاضر در این شبکه می‌توانند هزینه‌ پرداخت‌هایی که از این کانال‌ها انجام شده است را به جیب بزنند.

البته اجرای یک گره لایتنینگ برای آن دست از افراد دارای بیت کوین که از دانش تکنیکی بالایی برخوردار نیستند، کاری سخت است و پاداشی هم که از این راه به دست می‌آید، به اتخاذ کلی شبکه لایتنینگ بستگی دارد.

کسب درآمد آسان ارز دیجیتال و بیت کوین

کسب درآمد آسان بیت کوین

برنامه‌های فروش رابطه‌ای (Affilate)

برخی از کسب و کارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال با جذب مشتری بیشتر از سوی کاربران، به آن‌ها سود و پاداش می‌دهند. این روش‌‌ کسب درآمد آسان بیت کوین شامل لینک‌های رابطه‌ای، ارجاع دادن مشتریان، یا برخی از پیشنهادات تحفیف به کاربران جدید که توسط شما به پلتفرم‌ها معرفی می‌شوند، هستند.

اگر در شبکه‌های اجتماعی شخص شناخته شده‌ای هستید که دنبال کنندگان زیادی دارید، روش کسب درآمد آسان ارز دیجیتال از طریق فروش رابطه‌ای، یکی از بهترین متودها محسوب می‌شود. اما برخی از این برنامه‌ها ممکن است از کیفیت پایینی برخوردار باشند که هم سود کمی به جیب شما برسانند هم حتی چهره شما را در بین دنبال کنندگان خراب کنند. بنابراین بهتر است همیشه قبل از انجام این کار، به خوبی روی این برنامه‌ها تحقیق کنید.

لازم به ذکر است که صرافی‌های شناخته شده زیادی هستند که از این روش پشتیبانی می‌کنند و بهتر است ابتدا به سراغ آن‌ها بروید.

مسترنودها (Masternodes)

به زبان ساده، یک مسترنود همانند یک سرور عمل می‌کند، با این تفاوت که این سرور روی یک شبکه غیر متمرکز اجرا می‌شود و به گونه‌ای عملکردی دارد که دیگر گره‌ها آن را انجام نمی‌دهند. در این پروژه‌ها تنها به اشخاص ویژه‌ای این امکانات داده می‌شود که انگیزه بسیار بالایی برای حفظ ثبات شبکه داشته باشند. بنابراین مسترنودها معمولا افرادی هستند که سرمایه قابل توجه‌ای در اختیار دارند و در عین حال از تخصص تکنیکی بالایی برخوردار هستند.

برای برخی از مسترنودها، نیاز به نگهداری توکن می‌تواند آن قدری بالا باشد که اساسا آن را تبدیل به روش سرمایه‌گذاری Staking کند که البته نمی‌توان آن را به پول نقد کرد. همچنین پروژه‌های مرتبط با مستورنودها و سودی که به آن‌ها می‌رسد وابستگی زیادی به نرخ درآمد خود پروژه‌ها دارد. بنابراین بسیار حیاتی است که قبل از انجام این کار و سرمایه‌گذاری، حتما تحقیقات مناسبی به منظور داشتن کسب درآمد آسان ارز دیجیتال داشته باشید.

فورک‌ها و توزیع‌ها

استفاده از مزیت‌ یک هارد فورک (عدم پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی در هنگام اضافه شدن یک ویژگی جدید به شبکه)، یک تکنیک مستقیم برای سرمایه‌گذاران است. این کار صرفا نیاز به نگهداری ارزهای فورک شده در زمان هارد فورک دارد که توسط Block Height مشخص می‌شوند. اگر دو یا چند زنجیر رقابت بعد از فورک وجود داشته باشد، هولدرها روی هر یک از آن‌ها مقداری توکن خواهند داشت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آشنایی با اصطلاحات ارز دیجیتال به زبان ساده

توزیع‌ها یا به زبان درست Airdropها، همانند فورکها، فقط نیاز به مالکیت یک آدرس کیف پول در هنگام انجام ایردراپ‌ها دارند. برخی از صرافی‌ها، برای کاربران خود ایردراپ‌ها را انجام می‌دهند. فراموش نکنید که دریافت این نوع از توزیع‌ها اصلا نیازی به اشتراک گذاری کلید خصوصی ندارد و اگر پلتفرمی چنین درخواستی از شما داشت، بدانید که این یک کلاهبرداری است.

کسب درآمد آسان انواع ارز دیجیتال

کسب درآمد اتریوم

ریسک‌های کسب درآمد آسان بیت کوین و ارزهای دیجیتال چیست؟

  • خرید دارایی‌های بی‌کیفیت: تورم‌های مصنوعی یا نرخ بازگشت اشتباه، می‌تواند سرمایه‌گذاران را مجاب به خرید دارایی‌هایی کند که از ارزش پایینی برخوردار هستند. برخی از شبکه‌های Staking از سیسم‌های چند توکنی بهره می‌برند که پاداش آن‌ها به صورت توکن ثانویه انجام می‌شود. این روش باعث می‌شود تا همیشه فشار فروش به منظور دریافت پاداش روی یک فرد اعمال شود.
  • اشتباهات انسانی: از آن جایی که صنعت بلاک چین هنوز به بلوغ نرسیده، ایجاد و حفظ درآمدها نیاز به تخصص تکنیکی و ذهنیت سرمایه‌گذاری درست دارد. برای برخی از هولدرها، بهتر است که آن‌ها صبر کنند تا این سرویس‌ها بیشتر به بیشتر برای کاربران تازه کار به سطحی دوستانه‌تر برسند و نیازی به تخصص بالا نداشته باشند.
  • مدت قفل شدن سرمایه: برخی از روش‌های سرمایه‌گذاری یا وام دهی نیاز به قفل شدن مقداری از سرمایه شما در بازه زمانی مختلفی هستند. این مسئله باعث می‌شود تا در این مدت، قادر نباشید پول خود را به نقدینگی تبدیل کنید و به این ترتیب نسبت به بسیاری از شرایط ناگهانی که ممکن است روی سرمایه شما تاثیر بگذارد، آسیب پذیر شوید.
  • ریسک باگ‌ها: قفل کردن توکن‌ها و سرمایه خود در کیف پول‌ها یا یک قرار داد هوشمند همیشه شامل ریسک باگ‌ها می‌شود. معمولا، انتخاب‌های مختلفی با درجه کیفیت متفاوت وجود دارد. به شدت ضروری است که برای انتخاب آن‌ها به خوبی تحقیق کنید. انتخاب نرم‌افزارهای متن باز می‌توانند نقطه شروع خوبی باشند.

نتیجه گیری

روش‌های کسب درآمد آسان بیت کوین و ارزهای دیجیتال روز به روز در صنعت بلاکچین در حال گسترش و محبوبیت است. اگر علاقه دارید که به صنعت بلاک چین ورود کنید و به کسب درآمد بپردازید، راه‌های مختلفی برای آن وجود دارد. با این حال ضروری است که قبل از هر اقدامی، برای داشتن یک کسب درآمد آسان ارز دیجیتال و البته امن، به خوبی تحقیقات لازم را انجام دهید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد، اگر به دنبال خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!