میزان جستجوهای گوگل برای بیت کوین به میزان قبل از ماه مارس رسیده است. این یعنی با وجود اینکه حاشیه امنی که در میانه بحران شیوع بیماری کرونا برای رمزارزها ایجاد شده، علاقه افراد به این حوزه کاهش یافته است.

سرمایه‌گذاران نگران سقوط بازار هستند

داده‌های Google Trends نشان می‌دهند که از علاقه به بیت کوین در سرتاسر جهان به تدریج کاسته شده و به سطح قبلی رسیده است. ماه گذشته، جستجوهای گوگل برای واژه «بیت کوین» افزایش چشمگیری داشت. ۱۳ مارس، یک روز پس از شدیدترین سقوط بازار سهام طی چند سال گذشته، جستجو برای این واژه به بالاترین سطح خود طی ۱۲ ماه گذشته رسید. سقوطی که برای بازار سهام اتفاق افتاد ناشی از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی یک‌باره کسب‌وکارهای مختلف به دستور دولت‌ها در سرتاسر جهان بود، از جمله اروپا، آسیا، و آمریکای شمالی.

با توجه به اینکه این تعطیلی احتمالا موجب شده بود تا بسیاری کار خود را از دست بدهند، این افزایش جستجو احتمالاً حاکی از این است که افراد به دنبال روشی برای محافظت از پس‌انداز خود بوده‌اند. فقط در ایالات متحده، در هفته پایانی ماه مارس، درخواست برای دریافت حق بیمه بیکاری در رکوردی تاریخی و بی‌سابقه جهشی ۶.۶۵ میلیونی داشت. رکوردهای قبلی همگی زیر یک میلیون بودند!

جستجوهای گوگل-بیمه بیکاری

درخواست‌ها برای بیمه بیکاری – منبع: Business Insider

با این وجود، افت اخیر قیمت بزرگترین رمزارز جهان، که در مدتی کوتاه نیمی از ارزش خود را از دست داد، احتمالا بسیاری از افرادی که به‌تازگی به این رمزارز علاقه پیدا کرده بودند را ناامید کرده است.

قیمت بیت کوین تا حد زیادی توانسته دوباره رشد کند. با این وجود، داده‌های Google Trends نشان می‌دهند که علاقه به رمزارزها باری دیگر به میزان پیش از ماه مارس رسیده است.

سقوط جستجوهای گوگل برای بیت کوین

علاقه به بیت کوین در طول زمان

بیت کوین ثابت خواهد کرد که پناهگاهی امن و قابل اعتماد است

با وجود کاهش فعلی اشتیاق افراد به این رمزارز، پیش‌بینی می‌شود که با توجه به تورم پیش رو برای دلار ایالا متحده بیت کوین بتواند به زودی خود را به عنوان یک پناهنگاه امن به اثبات برساند. فدرال رزرو ایالات متحده در حال حاضر دیوانه‌وار در حال پمپاژ پول نقد به بازارهای این کشور است. تاثیر این حجم از پول خیلی زود به شکل تورم و بالارفتن قیمت اجناس و سرویس‌ها در بازار دیده خواهد شد. بدیهی است که این اتفاق خود می‌تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین شود.

مهم‌ترین رویداد پیش رو برای بیت کوین، یعنی نصف‌شدن پاداش بلاک بیت کوین (هاوینگ)، نیز احتمالا توجه سرمایه‌گذاران جدید را به خود جلب خواهد کرد.

همین حالا هم بیت کوین به راه افتاد و طی هفته جاری بیش از ۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

منبع: cryptonewmedia.press