اخیراً سومین رویداد هالوینگ بیت کوین رخ داده که در آن، صدور بیت‌کوین جدید از ۱۲/۵ به ۶/۲۵ در هر بلوک کاهش یافته است. این پاداشی است که استخراج‌کنندگان پس از هربار یافتن یک بلوک جدید، دریافت می‌کنند. بعد و قبل از هالوینگ، قیمت بیت‌کوین پایدار ماند و بازار این ارز رمزنگاری‌شده بدون تغییرات عمده‌ای به فعالیت خود ادامه داد. بیایید در این مطلب از کوین نیک به بررسی سومین رویداد هالوینگ بیت‌کوین بپردازیم و ببینیم دلیل آن چیست.

رویداد هالوینگ بیت کوین به‌وقوع می‌پیوندد

هالوینگ بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ، نرخ هش استخراج بیت کوین به بالاترین حد رسید

رویداد هالوینگ بیت کوین به‌وقوع می‌پیوندد

جامعه ارزهای رمزنگاری‌‌شده، سومین رویداد هالوینگ در تاریخ بیت‌کوین را جشن گرفته‌ است. جهت اطلاع افرادی که نمی‌دانند، هالوینگ به این معنی است که بیت‌کوین و برخی ارزهای رمزنگاری‌شده دیگر گواهی اثبات کار (PoW)، در هر دوره معین زمانی، پاداش‌های خود را برای استخراج‌کنندگان کاهش می‌دهند. به این ترتیب، صدور سکه‌های جدید، کندتر می‌شود و نرخ تورم برای آن شبکه خاص کاهش پیدا می‌کند.

در واقع، نرخ تورم در شبکه بیت‌کوین به‌صورت سالانه به ۱/۸ درصد کاهش یافته و تنها ۹۰۰ بیت‌کوین در روز تولید می‌شود. جالب است که در صورت افزایش تقاضا، این اتفاق می‌تواند تاثیر مثبتی بر قیمت بیت‌کوین داشته باشد. در واقع، در طولانی مدت، اگر تقاضا افزایش یابد، می‌توانیم شاهد صعود بیت‌کوین از بالاترین سطح قبلی آن باشیم، زیرا بسیاری از کارشناسان معتقدند که این اتفاق خواهد افتاد.

هنگامی‌ که رویداد هالوینگ بیت کوین رخ می‌دهد، عموما می‌بینیم که تعدادی از استخراج‌کنندگان، این بازار را ترک می‌کنند. این اتفاق اثبات می‌کند که در صورت وقوع هالوینگ، استخراج‌کنندگان تنها نیمی از پاداش‌های قبلی را در اختیار دارند که این امر می‌تواند بر سودآوری آن‌ها تاثیر بگذارد. در تاریخ یازدهم ماه مه، استخراج‌کنندگان وارد این عرصه شدند و امکان رسیدن نرخ هش بیت‌کوین به قله‌های جدید را فراهم کردند. با این وجود، باید منتظر بمانیم و ببینیم روزهای آینده چه تاثیری بر نرخ هش در شبکه بیت‌کوین خواهد گذاشت.

نمودار رویداد هالوینگ بیت کوین

هش ریت بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: واقعه هاوینگ بیت کوین : اروپایی‌ها بیشترین علاقه را نشان می‌دهند

تزریق ۳/۲ تریلیون دلار به اقتصاد کشور آمریکا

گفتنی است که آخرین بلوک استخراج‌شده برای نسل سوم بیت‌کوین حاوی پیام بسیار مهمی بود: دولت فدرال آمریکا در تاریخ نهم آوریل ۲۰۲۰، با تزریق ۳/۲ تریلیون دلار نقدینگی به نجات اقتصاد و کسب‌وکارها از واقعه سال ۲۰۰۸ رفت.

این پیام به‌نحوه تصمیم‌گیری آمریکا برای تزریق دلار به اقتصاد کشور، پس از بحران ویروس کرونا اشاره دارد که سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داد. در حالی که دولت فدرال آمریکا  ۲/۳ تریلیون دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرد، اقتصاد جهانی برای مبارزه با تاثیرات منفی کووید-۱۹، بیش از ۷ تریلیون دلار هزینه کرده است. در همین حال، بیت‌کوین با یک طرح شفاف برای صدور که هر ۲۱۰٫۰۰۰ بلوک را نصف می‌کند (تقریبا هر ۴ سال)، قابل پیش‌بینی باقی می‌ماند.

در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین در حدود ۸٫۷۵۰ دلار معامله می‌شود و ارزش جاری بازار آن ۱۶۰ میلیارد دلار است.

منبع: usethebitcoin