با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیتکوین، اخبار آن در صدر دنیای ارز دیجیتال قرار گرفته است.

هر چه به موعد انجام هاوینگ بیت کوین نزدیک‌تر می‌شویم، اخبار هاوینگ بیت کوین نسبت به سایر موضوعات حوزه ارز دیجیتال در رسانه‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

در حالی که کمتر از سه هفته تا انجام هاوینگ بیت کوین زمان باقی مانده است، اخبار هاوینگ  از گزارش‌های مربوط به کرونا و بیت کوین پیشی گرفت و هاوینگ بار دیگر به داغ‌ترین خبرهای حوزه ارز دیجیتال در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

شرکت تجزیه و تحلیل اطلاعات (TheTIE) گزارشی از داده‌های توییتر در تاریخ ۲۳ آوریل منتشر کرده است که نشان می‌دهد، مباحث مربوط به هاوینگ بیت کوین با ۶۵۰ توییت در رتبه نهمین موضوع  مهم توییت شده مربوط به بیت کوین قرار داشت. در همین زمان ۶۹۰ توییت در مورد بحث‌های بیت کوین مربوط به طلا نوشته شده است.

تحلیلگر ارزهای دیجیتال متی گرین‌اسپن (Mati Greenspan) در این مورد به کوین تلگراف (Cointelegraph) گفته است:

ویروس کرونا به همراه وضعیت اقتصادی پیش آمده، تمام مباحث مربوط به هاوینگ را تحت تاثیر قرار داده و در خود غرق کرده است.

در حالی که در روز بعد توییت‌های نوشته شده در مورد اخبار هاوینگ بیت کوین تقریبا دو برابر شد و به ۱۰۵۸ توییت رسید و به دومین موضوع مهم مربوط به بیت کوین در توییتر تبدیل شد. فقط هشتگ تریدینگ (#trading) با ۱۱۲۹ توییت بالاتر از توییت‌های مربوط به هاوینگ قرار گرفت و توییت‌های مرتبط با موضوع بیت کوین و طلا با ۶۳۴ پست به جایگاه نهم رسید.

طبق گزارش شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های LunarCRUSH  در طی هفته اخیر ۸/۱۳۴ توییت در مورد بیت کوین منتشر شد که بیشترین جهش را در بین این توییت‌ها اخبار مربوط به هاوینگ بیت کوین داشته است.

جاشوا فرانک (Joshua Frank) بنیانگذار TheTIE داده‌هایی را در مورد حجم مباحث مطرح شده در مورد هاوینگ، ویروس کرونا و طلا با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته است.

اخبار مربوط به هاوینگ

حجم مباحث مطرح شده در مورد هاوینگ، ویروس کرونا و طلا با کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش‌ بینی مدیرعامل صندوق پوشش ریسک رمزارز در مورد شوک عرضه پس از هاوینگ بیت کوین

این داده‌ها نشان می‌دهد موضوعات مربوط به هاوینگ و طلا پیش از آنکه در اواسط  ژانویه جهش ناگهانی داشته باشد، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ تقریبا در یک محدوده ثابتی در نوسان بود. در ادامه موضوعات مربوط به هاوینگ در ماه فوریه از موضوعات مربوط به طلا پیشی گرفت اما کووید۱۹ در ماه مارس به محور اصلی اخبار مربوط به بیت کوین تبدیل شد.

فرانک به کوین تلگراف توضح می‌دهد که:

با این حال به نظر می‌رسد هر چه تاریه هاوینگ نزدیک‌تر می‌شویم اخبار مربوط به هاوینگ بیت کوین احتمالا از ویروس کرونا پیشی خواهد گرفت.

چیزی که از داده‌های منتشر شده می‌توانیم ببنیم این است که در ماه مارس در خبرهای مربوط به بیت کوین ویروس کرونا به موضوع اصلی تبدیل شده بود، اما حالا به نظر می‌رسد با نزدیک‌تر شدن به زمان هاوینگ مباحث مطرح شده در مورد کرونا و بیت کوین و اخبار هاوینگ بیت کوین جایشان را باهم عوض خواهند کرد.

اخبار هاوینگ بیت کوین و اتریوم

اخبار هاوینگ بیت کوین


بیشتر بخوانید: آیا همزمانی هاوینگ بیت کوین با انتخابات ریاست جمهوری امریکا برنامه ‌ریزی‌ شده بود؟


همچنین داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط TheTIE نشان می‌دهد مباحث مربوط به نسخه جدید اتریوم (ETH 2.0) به طور پیوسته در کنار هاوینگ مطرح می‌شد… تا سقوط بازار در ماه مارس – سقوطی که هنوز اتریوم برای بازگشت به موقعیت قبلی در حال تلاش است.

داده‌های TheTIE نشان می‌دهد در طی ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ موضوعات مربوط به نسخه جدید اتریوم (ETH 2.0) از اخبار هاوینگ بیت کوین پیشی گرفته بود و حتی در اوایل ژانویه سال ۲۰۲۰ هم توانسته بود تقریبا در یک نسبت مساوی با هاوینگ قرار بگیرد، اما پس از آن نسبت به اخبار هاوینگ بیت کوین یک روند کاملا نزولی را طی کرد.

موسسه تجریه و تحلیل TheTIE روزانه ۸۵۰ میلیون توییت در مورد بیش از ۴۵۰ ارز دیجیتال را بررسی و داده‌های خود را هر ۳۵۰ میلی‌ثانیه بروزرسانی می‌کند.

منبع: cointelegraph