با وجود این که ویروس کرونا به کابوس وحشتناکی برای بازارهای سهام تبدیل شده، در روزهای اخیر شاهد صعود ارزش بیت کوین هستیم. بیت کوین امروز و تا زمان نگارش این مطلب به قیمت ۱۳٫۴۲۰ دلار رسید و در یک روز توانست ۲/۷۷ درصد رشد داشته باشد.

این صعود ارزش بیت کوین باعث شد تا پادشاه ارزهای دیجیتال به بالاترین قیمت خود در ۱۶ ماه اخیر برسد؛ ۲۵ درصد رشد در یک ماه و ۸۷ درصد رشد در سال جاری. در داده‌های مرتبط با آمار بیت کوین هم خبری از ترس و وحشتی از سوی سرمایه‌گذاران نیست.

قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۷ اکتبر

قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۷ اکتبر

در روز دوشنبه، سپرده‌های روزانه صرافی‌های ارزهای دیجیتال به میزان ۲۶ هزار و ۸۸۹ عدد به پایین‌ترین حد خود در ۹ ماه گذشته رسید. همچنین میزان کلی بیت کوین‌های نگهداری شده در صرافی‌های ارز دیجیتال با ۲ میلیون ۴۷۸ هزار و ۷۹۹ بیت کوین، به پایین‌ترین میزان خود در ۲ سال گذشته رسید.

صعود ارزش بیت کوین با وجود درگیری بازار سهام با کرونا

با وجود کاهش ارزش بازارهای سهام از جمله S&P 500 که به دلیل مشکلات ویروس کرونا ۲ درصد سقوط داشت، بیت کوین حس و حال گاوی بودن بازار خود را با قدرت حفظ کرده است. کاهش سپرده‌گذاری در صرافی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران برخلاف بازارهای سهام و بازارهای سنتی، ترجیح می‌دهند کنترل دارایی‌هایشان را خودشان برعهده بگیرند.

سرمایه‌گذاران معمولا کوین‌های خود را به منظور نقدینگی هولدینگ‌ها در شرایطی که قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، به صرافی‌ها منتقل می‌کنند و زمانی که دوباره قیمت‌ها اوج بگیرد، سریعا دارایی ارزهای دیجیتال خود را با انتقال به کیف پول خود، برعهده می‌گیرند.

این مسائل باعث شده تا شاهد ضعیف شدن رابطه میان بیت کوین و بازارهای سهام نظیر S&P 500 که در ماه مارس دیدیم، باشیم. طبق نظر برخی از کارشناسان، کاهش انتقال سپرده‌ها به صرافی‌ها با وجود خطراتی که بازارهای سهام را تهدید می‌کند، یک نشانه مثبت بولیش است.

طبق نظر کارشناسان، به‌نظر می‌رسد بازارهای ارزهای دیجیتال در هفته‌های جاری همچنان روند قدرتمند خود را طی کند. البته که بیت کوین در دوشنبه گذشته با کاهش به سمت ۱۲٫۷۰۰ دلار، کمی باعث نگرانی بازار شد. اما خیلی زود این کاهش ریکاوری شد و به سطح بالای ۱۳ هزار دلار رسید. حالا بیت کوین سطح مقاومت بعدی خود را روی ۱۳٫۵۰۰ دلار می‌بیند. برعکس، اگر بیت کوین دوباره سقوط کند و به پایین‌تر از ۱۲٫۷۰۰ دلار برسد، ممکن است روند گاوی بازار بشکند.

نظر شما در خصوص صعود ارزش بیت کوین چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Coindesk