حدود ۶۰٪ سرمایه‌گذاران بیت کوین ترجیح می‌دهند تا وقتی قیمت بیت کوین زیر ۱۰ هزار دلار است، دست به دارایی دیجیتالشان نزنند، حتی اگر تا زمان مرگشان طول بکشد.

پیتر شیف از فعالان حوزه ارز دیجیتال در توییتر یک نظرسنجی راه انداخته و از دارنگان بیت کوین پرسیده است: اگر قیمت بیت کوین ثابت باشد و تا مدت‌ها زیر ۱۰ هزار دلار بماند، چه زمانی شروع به فروختن آن می‌کنید؟

بعد از گذشت ۷ ساعت از این نظرسنجی، چیزی حدود ۲۶ هزار نفر به این سوال پاسخ دادند. ۵۸٪ این افراد گفته‌اند که تا هر زمانی که لازم باشد بیت کوین شان را نگه خواهند داشت، حتی اگر مجبور شوند تا درون قبر نیز آن را با خود می‌برند.

٪۱۵ این افراد یعنی ۳۹۰۰ نفر گفته‌اند که بعد از یک سال شروع به فروختن خواهند کرد. حدود ۱۴٪ جواب داده‌اند که می‌خواهند سه سال بیت کوین‌شان را هودل کنند و ۱۳٪ نیز تصمیم دارند ده سال بعد اقدام به فروش کنند.

شاید غیرقابل‌درک باشد که کسی بخواهد تا هروقتی که بیت کوین عزیزش زیر قیمت منطقی ۱۰ هزار دلار است هودل کند، حتی اگر تا زمان مرگش این داستان ادامه داشته باشد. البته منطقی‌تر این بود که سوال نطرسنجی شیف درباره این موضوع باشد که سرمایه‌گذاران، صرفنظر از  نوسان‌های بیت کوین، تا چه زمانی هودل خواهند کرد.

از تاریخ ۱۱ می که شبکه بیت کوین یک توقف برنامه‌ریزی شده را تجربه کرد، قیمت بیت کوین برای به‌دست آوردن مومنتوم لازم برای رسیدن به وضعیت گاوی حسابی به تقلا افتاد –خیلی‌ها این تاریخ را نقطه فرار گاوی بیت کوین می‌دانند. قبلا چنین پیشامد‌هایی موجب شده بود که بیت کوین نیرویی تازه بگیرد و تقویت شود. دو بار قیمت بیت کوین به بالاتر از ۱۰ هزار دلار رسید و دو بار هم پایین آمد و برگشت، حتی یکبار که به زیر ۸٫۶۰۰ دلار رسید.

بیشتر بخوانید: تغییر ایدئولوژی سرمایه گذاران بیت کوین در سال ۲۰۲۰

امروز اما بیت کوین حول و حوش ۹٫۲۰۰ دلار معامله می‌شود. هدف ضروری بیت کوین شکست دیوار ۱۰ هزار دلار است. تحلیلگران معتقدند رسیدن به این سطح بسیار مهم است و موجب می‌شود بیت کوین وارد مسیر رو به جلویی شود که خیلی‌ها خیلی وقت است منتظرش هستند.

بر اساس گفته شرکت تحقیقاتی Chainlysis، بیشتر سرمایه‌گذاران قصد فروش ارز دیجیتالشان را ندارند، چرا که آن را طلای دیجیتال می‌دانند. از ماه ژوئن ۲۰۲۰ چیزی حدود ۱۸٫۶ میلیون بیت کوین استخراج شده است و ۶۰٪ این مقدار توسط ماینر نگه‌داشته شده، چه مردم عادی و چه شرکت‌ها –هیچ‌گاه بیشتر از ۲۵٪ بیت کوینی را که استخراج کرده‌اند نفروخته‌اند.

این شرکت می‌گوید فقط ۳/۵ میلیون بیت کوین یا ۱۹٪ حجم موجود بیت کوین معامله می‌شود و به عبارتی فعال هستند. حتی ۲۰٪ بیت کوین ها که به مدت ۵ سال یا بیشتر است آدرسشان هیچ تغییر نکرده است – Chainlysis نام آنها را گذاشته است بیت کوین های گم‌شده.

منبع: ‌Bitcoin.com