اغلب کارشناسان و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال با اشاره به وضعیت موجود و ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار بیت کوین باور دارند که ارزش بازار بیت کوین به ۱ تریلیون دلار خواهد رسید. با این حال برخی از تحلیلگران عقیده دارند آینده بیت کوین کاملا روشن و قابل اعتماد است، حتی اگر به این حجم از پذیرش عمومی دست پیدا نکند.

دست اندر کاران بازار ارزهای دیجیتال مانند بایننس (Binance)، گری‌اسکیل (Grayscale) و کوین بیس (Coinbase) زیرساخت‌های بسیار عالی برای جذب سرمایه‌گذاران انبوه فراهم کرده‌اند. با این حال هنوز بخش بزرگی از سرمایه‌گذاران نسبت به بیت کوین نگاه بدبینانه و منفی دارند.

برای مثال در هفته‌ی گذشته جی.کی. رولینگ (J.K Rowling) نویسنده مشهور کتاب‌های هری پاتر، در توییتی اعلام کرد، درکی نسبت به بیت کوین ندارد و از دیگران خواست تا این ارز دیجیتال را برای او توضیح دهند.

همانطور که انتظار می‌رفت‌، کاربران و انجمن‌های ارزهای دیجیتال از این فرصت طلایی برای آموزش این نویسنده موفق انگلیس در مورد بیت کوین بهره بردند. بسیاری از  آن‌ها حتی از اصطلاحات کتاب هری پاتر برای توضیح واضح‌تر و آسان‌تر برای خانم رولینگ استفاده کردند.

جالب‌تر اینکه ایلان ماسک (Elon Musk) بنیانگذار شرکت تسلا و اسپیس‌ایکس (SpaceX) هم در باره بیت کوین به عنوان پرچمدار ارزهای دیجیتال توضیحاتی داد.

ایلان ماسک گفت، متاسفانه صحبت‌های خانم رولینگ این حقیقت تلخ را در مورد مشکل اصلی ارزهای دیجیتال مشخص کرد: «عدم آموزش کافی»

واکنش ایلان ماسک به رولینگ درباره بیت کوین

ارزش بازار بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت کوین یا طلا، در کدام سرمایه گذاری کنیم؟

البته در طرف مقابل، با وجود عدم درک صحیح بیت کوین توسط انبوه سرمایه‌گذاران، گابور گورباکس (Gabor Gurbacs) مدیر و تحلیلگر موسسه دارایی‌های دیجیتال VanEck در این باره اظهارنظر جالبی کرد. او گفت بیت کوین برای همه طراحی نشده است، و این نکته مثبت است.

گورباکس به نکته جالب اشاره کرد، او گفت باوجود اینکه طلا ده‌ها سال است که به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری شناخته شده است، اما تنها در ۱ درصد سبد‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد. با این وجود ارزش کل بازار این فلز گرانبها در حدود ۸ تریلیون دلار است. بنابراین دو از انتظار نیست که بیت کوین حتی با این اندازه از پذیرش به ارزش بازار ۱ تریلیون دلار دست پیدا کند.

با این وجود هر روز به تعداد سرمایه‌گذاران بیت کوین اضافه می‌شود. این موضوع را می‌توان از تعداد کیف پول‌های  جدید بیت کوین متوجه شد. جالب است بدانید تعداد آدرس کیف پول‌های بیت کوین از ژانویه سال ۲۰۲۰ تقریباً دو برابر شده است.

احتمالا علت اصلی این موضوع این است که در ماه‌های اخیر دارایی‌های دیجیتال نسبت به سایر دارایی‌ها سود بیشتری را ارائه می دهند. به همین علت مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت فشار بیت کوین قرار گرفته‌اند.

با همه آنچه که گفته شد، واقعیت این است که بیت کوین در ماه‌ها و هفته‌های اخیر مورد توجه سرمایه‌گذاران بزرگ قرار گرفته است. اگر این سرمایه‌گذاران بزرگ، مبلغ قابل‌توجهی از دارایی‌های خود را روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند، حتی بدون نیاز به ورود سرمایه گذاران انبوه هم بیت کوین به ارزش بازار ۱ تریلیون دلار خواهد رسید.

گفتنی است در زمان نگارش این مطلب ارزش بازار بیت کوین معادل ۱۷۲٫۲۴۰٫۹۹۷٫۴۶۳ دلار است و تا رسیدن به مرز ۱ تریلیون دلار هنوز راه درازی در پیش دارد.

منبع: zycrypto