در دسامبر سال ۲۰۱۷، بیت کوین توانست در ۲۴ ساعت ۱۵۰۰ دلار افزایش قیمت را تجربه کند. در ششم نوامبر سال ۲۰۲۰، شاهد روندی مشابه با این بمب تاریخی بیت کوین بودیم. آیا داستان انفجار بزرگ بیت کوین تکرار خواهد شد؟ تحلیلگران بیت کوین را بسیار نزدیک به قیمت ۲۰ هزار دلار می‌دانند.

برجسته‌ترین شمع سبز‌رنگ تاریخ بیت کوین در سال ۲۰۱۷ رخ داد، جایی که تریدرها روز خود را با قیمت ۱۴۰۹۰ دلار آغاز کردند و ۲۴ ساعت بعد، این قیمت را به ۱۷۳۹۰ دلار رساندند. این اولین باری بود که یک شمع گاوی، خط ۱۵۹۰۰ دلار را شکست، بمب تاریخی بیت کوین که تریدرها مشابه آن ر ا امروز تجربه کردند.

همچنین هفتم دسامبر سال ۲۰۱۷ را می‌توان به عنوان یک استدلال عالی برای آن افرادی که ادعا داشتند بیت کوین یک حباب است، به یاد آورد. در آن روز، یک فیتیله (شمعدانی) ۱۹۶۹۷ دلاری را ثبت کرد؛ برجسته‌ترین رشد بیت کوین با یک افزایش ۵۶۰۰ دلاری.

بمب تاریخی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ چه فرقی با سال ۲۰۲۰ دارد؟

امروز، بیت کوین روی قیمت ۱۶ هزار دلار بازی می‌کند. قله قیمت این ارز در ۲۴ ساعت گذشته، روی ۱۵۹۷۷ دلار ثبت شده بود. این یک رشد ۱۱/۴۹ درصدی از روز گذشته است. این ۲۰ درصد کمتر از بالاترین میزان ثبت شده سال ۲۰۱۷ است.

البته این اتفاق بیت کوین را به عنوان ارز دیجیتالی با بهترین ریکاوری نسبت به بالاترین میزان ثبت شده خود، تبدیل کرده و همه رقبای خود را با درصدی بالا، کنار زده است.

بمب تاریخی بیت کوین

عملکرد بهتر بیت کوین نسبته به دیگر رمزارزها

اما یک تفاوت کلیدی وجود دارد: در سال ۲۰۲۰ هیچ شخصی، یا تقریبا هیچ شخصی، در مورد حبابی بودن حرف نمی‌زند و این یک دلیل ساده دارد: بیت کوین همانند یک حباب رفتار نمی‌کند.

برخلاف رفتار خود در سال ۲۰۱۷، رشد امثال بیت کوین با روندی آرام، پخته‌تر و مقاوم‌تر در برابر ترس از دست دادن و شک و تردید پیش رفت. آن روزهایی که هک یک صرافی یا یک سخنرانی سیاسی، بازار را نابود می‌کرد، تمام شده‌ است و با یک ارز قدرتمند رو به رو هستیم که حتی نابودی اقتصاد دنیا به آن آسییبی نمی‌زند.

آیا بیت کوین می‌تواند به بالاترین حد خود نسبت به سال ۲۰۱۷ برسد؟

بسیار سخت است که پیشبینی کنیم آن بمب تاریخی بیت کوین و هیجاناتی را که در سال ۲۰۱۷ ایجاد کرد، دوباره تجربه خواهیم کرد و قادر خواهد بود رکورد آن را بشکند. با این حال، تحلیلگران و تریدرهای مشهور باور دارند که بیت کوین شاید حداقل برای لمس قیمت ۲۰ هزار دلار بسیار نزدیک است.

تحلیلگران در واکنش به شرایط حال حاضر پادشاه ارزهای دیجیتال گفته‌اند که آمارها بیشتر از این نمی‌توانند گاوی باشند و این هیجان انگیز است. البته حتی برخی‌های دیگر مانند برد مایکلسان (Brad Michelson) گفته‌اند که اگر این شرایط شما را به یاد سال ۲۰۱۷ نمی‌اندازد، نمی‌دانم که چه اتفاق دیگری این کار را خواهد کرد.

نظر شما در خصوص رکورشکنی بمب تاریخی بیت کوین چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cryptopotato