امروز اول ماه اوت (۱۱ مرداد) است و این جمله بدین معنی‌ست که چند ساعت پیش کندل ماهانه ژوئیه بسته شده است. نکته شگفت‌انگیز ماجرا آنجاست که فقط یک مرتبه در تاریخ بیت کوین، بالاترین قیمت ماهانه این ارز دیجیتال از عددی که دیروز توانسته به‌ثبت برساند، بیشتر شده است –یعنی ماه دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) و در اوج حباب قیمتی آن سال. در ادامه این مطلب به تحلیل قیمت بیت کوین در روز ۱۱ مرداد (۱ اوت) خواهیم پرداخت.

پس از دو ماه روند کسل‌کننده، وقتی بیت کوین در حوالی ۹٫۲۰۰ دلار خریدوفروش می‌شد، پادشاه ارزهای دیجیتال از جای خود برخاست و الحق که چه برخاستنی.

با نگاه به نمودار هفتگی قیمت بیت کوین متوجه می‌شویم که وضعیت گاوی فعلی بیت کوین از قیمت ۹٫۲۰۰ دلار شروع شد و از همه مهمتر اینکه این شروع از بالای روند نزولی بوده است؛ خطی که از بالاترین مقدار تمام دوران بیت کوین، یعنی ۲۰ هزار دلار شروع شده است.

هنوز دو روز تا بسته شدن کندل این هفته چشم‌نواز باقی مانده؛ گرچه تصور کردن اینکه بیت کوین هفته را با قمیتی زیر خط هفتگی (۱۰٫۲۰۰ دلار) تمام کند بسیار سخت است.

تحلیل قیمت بیت کوین در روز ۱۱ مرداد
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

نکته دیگری که از تحلیل قیمت بیت کوین در روز ۱۱ مرداد مشاهده می‌شود وضعیت سهمی‌شکل بیت کوین است. دو بازه زمانی را که بیت کوین وضعیتی مشابه داشته به یاد بیاورید: نوامبر ۲۰۱۷ (آبان ۹۶) و ژوئن ۲۰۱۹ (خرداد ۹۸). در هر دو بازه زمانی ارزش بیت کوین دو و سه برابر شد. پس به احتمال زیاد این بار نیز چنین شرایطی زودتر از آنچه انتظار دارید اتفاق بیافتد.

با این حال در ذهن داشته باشید که اگر اصلاح قیمت احتمالی رخ بدهد، می‌تواند اوضاع را کاملا تغییر دهد. همچنین، شاخص‌ها در بیشترین حد خود هستند. شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) در بالاترین مقدار خود از ماه ژوئن (خرداد) تا امروز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: پادشاه از جا برخاست؛ بازگشت بیت کوین به ۱۰ هزار دلار

اهداف بعدی بیت کوین

نمودار روزانه نشان می‌دهد که بیت کوین در حال حاضر در قیمت ۱۱٫۶۰۰ دلار، همزمان از خط روند صعودی و مقاومت افقی گذر کرده است. گذر از این سطح به بیت کوین نیرو می‌دهد که به سمت ۱۱٫۸۰۰ دلار (سطح مقاومتی مارس ۲۰۱۸-اسفند ۹۶) و سطح روانی ۱۲٫۰۰۰ دلار حرکت کند.

سطح بعدی قیمت ۱۲٫۳۰۰ دلار خواهد بود، یعنی بالاترین قیمتی که درست یکسال پیش در ماه اوت ۲۰۱۹ (مرداد ۹۸) به آن رسیده است. پله بعدی نیز ۱۲٫۵۰۰ دلار است.

در شرایطی که اصلاح قیمت صورت بگیرد، سطح حمایتی بیت کوین آخرین سطح مقاومتی خواهد بود. اولین سطح ۱۱٫۶۰۰ دلار است و سطح بعد از آن ۱۱٫۴۰۰ دلار. سطح‌های بعدی نیز به‌ترتیب ۱۱٫۰۰۰ و ۱۰٫۸۰۰ دلار خواهد بود.

حجم بازار کل: ۳۴۵ میلیارد دلار

حجم بازار بیت کوین: ۲۱۵ میلیارد دلار

سلطه بیت کوین: ۶۲/۵ درصد

تحلیل قیمت بیت کوین در روز ۱۱ مرداد
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

فراموش نکنید که همیشه می‌توانید نظرها و تحلیل‌های خودتان را با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CryptoPotato