ساعاتی پیش از نگارش این مقاله، بیت‌کوین به بالاترین حد خود در روز رسید. قیمت این رمزارز از مرز ۷ هزار دلار عبور کرد و به ۷ هزار و ۵۰ دلار رسید. این یعنی بیت‌کوین از پایین‌ترین نرخ خود در روز یکشنبه ۵ درصد افزایش قیمت داشته است. این افزایش قیمت هم‌راستا با افزایش قیمت در بازارهای سهام با وجود بدترشدن شیوع بیماری کرونا است. برای اخبار بیشتر در خصوص بازارهای رمزارز و بیت کوین با کوین نیک همراه باشید.

عبور بیت کوین از 7 هزار دلار (نمودار 1)

افزایش قیمت بیت کوین

حرکت بعدی بیت‌کوین چیست؟

در حال حاضر، تمام تحلیلگران چشم به قیمت بسته‌شدن در نمودارهای شمعی مهمی مانند شش ساعته، روزانه، یا هفتگی دارند. روند صعودی ذکرشده پنجمین تلاش بیت‌کوین برای رسیدن به ۷ هزار دلار در یک نمودار شمعی چهار ساعته است. تمام چهار تلاش قبلی برای رسیدن به این سطح ناکام مانده که نشان می‌دهد ۷ هزار دلار به یک مقاومت روانشناختی و تکنیکال تبدیل شده است.

شکست در رسیدن به این سطح، که برخی تحلیلگران به دلیل اهمیت این سطح لقب «نقطه سرنوشت‌ساز» به آن داده‌اند، می‌تواند نشان‌دهنده فشارهای قریب‌الوقوع خرسی برای بازار رمزارز باشد.

به گزارش خبرگزاری‌ها در روز یکشنبه، نیک پاتل (Nik Patel)، یک تحلیلگر بازار و نویسنده کتاب مهم معاملات رمزارز «کتابچه راهنمای معاملات آلت کوین» (An Altcoin Trader’s Handbook) اعلام کرده بود که اگر بیت کوین نتواند در میان مدت به ۷ هزار دلار برسد، احتمالا سقوطی تا ۵,۶۸۰ دلار خواهد داشت: ۲۰ درصد کاهش از ۷ هزار دلار.

نمودارها نشان می‌دهند که سقف هفتگی هفته گذشته ۷ هزار دلار بود. از این نظر، ۷ هزار دلار از دیدگاه تحلیل تکنیکال حائز اهمیت به شمار می‌رفت.

پیش‌بینی اصلاح توسط یکی دیگر از معامله‌گران رمزارز که تصویر زیر را در چهارم آوریل منتشر کرد نیز مطرح شده بود که نوسان‌هایی در محدوده ۷ هزار دلار پیش‌بینی می‌کند. این معامله‌گر توضیح داد که حرکت بعدی قیمت کاهشی ۷ درصدی داشته و به ۶,۵۰۰ دلار خواهند رسید. این کاهش می‌تواند مومنتوم گاوی بازار، که طی سه هفته گذشته شکل گرفته بود، را به طور کامل از بین ‌ببرد.

عبور بیت کوین از 7 هزار دلار (نمودار 2)

قیمت ۷ هزار دلاری بیت کوین

با این وجود، در صورتیکه بیت کوین بتواند قاطعانه به مرز ۷ هزار دلار برسد، روند صعودی محتمل خواهد بود. نموداری از معامله‌گر فیلب‌فیلب (Filb Filb) نشان می‌دهد که رسیدن دوباره بیت کوین به ۷ هزار دلار می‌تواند سطح حمایتی برای رسیدن به ۸ هزار دلار ایجاد کند، که در این نقطه احتمالا با مقاومت روبرو شده و بازگشت خواهد داشت.

تحلیل روبان‌های هش و نرخ انرژی استخراج‌کنندگان

درحالیکه به نظر می‌رسد فرصتی برای معامله‌گران در کوتاه مدت پدید آمده است، اجماعی در حال شکل‌گیری است که پایین‌بودن طولانی‌مدت قیمت بیت کوین در ماه مارس آن را به وجود آورده بود. معامله‌گر بلاک چین، ویلی وو (Willy Woo)، با بررسی دو اندیکاتور نتیجه گرفت روند توسعه اکوسیستم استخراج بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین از پایین‌ترین حد خود در ماه مارس، ۳,۸۰۰ دلار، بیشتر سقوط نمی‌کند.

روبان‌های هش (میانگین‌های متحرک نرخ هش) شروع به بهبود قیمت کرده‌اند که سیگنالی قابل اعتماد به شمار می‌رود. آخرین باری که روبان‌های هش مشابه با وضعیت کنونی عمل کردند دسامبر ۲۰۱۹ با کف قیمت ۶,۴۰۰ دلار و دسامبر ۲۰۱۸ با کف قیمت ۳,۱۵۰ دلار بود. علاوه بر این، نرخ انرژی استخراج‌کنندگان (Miners Energy Ratio)، که رابطه بین ارزش کل بازار را با مصرف انرژی نشان می‌دهد، پس از ورود به «منطقه خرید گسترده» در طول افت قیمت ماه مارس، اکنون حاکی از ورود بازار به منطقه خرید است. آخرین باری که این نرخ وارد منطقه خرید گسترده شده بود چند ماه‌ پیش از هاوینگ قبلی بود، پیش از صعود ۴ هزار درصدی به قیمت ۲۰ هزار دلار.

منبع: newsbtc.com