براساس رده‌بندی اعلام شده توسط CryptoCompare صرافی ارز دیجیتال جمینی (Gemini) در صدر فهرست برترین صرافی‌ها قرار گرفت. برای انجام این رده‌بندی CryptoCompare از مقایسه داده‌های سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ استفاده کرده است. در ادامه به جزئیات این رتبه بندی و معرفی جمینی به عنوان برترین صرافی ارز دیجیتال صحبت می‌کنیم.

رتبه بندی صرافی‌های ارز دیجیتال

برای انجام رتبه بندی صرافی‌های ارز دیجیتال علاوه بر داده‌های سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، از ۳۰ شاخص دیگر هم استفاده شده است از جمله تیم پشتیبانی صرافی، وضعیت حقوقی، مکان‌های جغرافیایی و موارد دیگر. در واقع به جای تکیه بر حجم معاملات از مقیاس‌های کمی و کیفی مختلفی برای ارزیابی صرافی‌ها استفاده شده است.

در این رده بندی پس از جمینی، صرافی ایت‌بیت (ItBit) در رده دوم قرار گرفته است و کوین بیس (Coinbase) که پیش از این در رتبه نخست برترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان قرار داشت به رتبه سوم سقوط کرد.

جالب اینجاست که برای اولین بار بزرگترین صرافی معاملات بیت کوین یعنی بیت‌فاینکس (Bitfinex) در بین ۱۰ صرافی برتر قرار گرفت و از طرف دیگر بایننس (Binance) ۴ رتبه سقوط کرد و به رتبه دوازدهم رسید.

چارلز هایتر (Charles Hayter) بنیانگذار و مدیرعامل CryptoCompare گفت:

دومین رتبه‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال که توسط مجموعه ما منتشر شده است، طیف گسترده‌ای از صرافی‌ها را شامل می‌شود و از معیارهای بسیار جزئی و دقیق استفاده شده است تا فعالان بازار و تازه‌واردان بتوانند بهترین صرافی‌های معامله ارز دیجیتال را شناسایی کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: همکاری صرافی جمینی با کیف پول بلاک چین سامسونگ

یکی از دلایل صعود جمینی به رتبه اول صرافی های ارز دیجیتال، افزودن یک لایه امنیتی به حساب‌های کاربری این صرافی است. جمینی یک کلید سخت افزاری امنیتی را برای اپلیکیشن‌های خود روی سیستم عامل آی‌او‌اس و اندروید منتشر کرده است که هویت کاربر را از طریق رمزنگاری برای دارندگان حساب‌های جمینی بهبود می‌بخشد.

به این صورت که به کمک این کلیدهای سخت افزاری فرآیند ورود به حساب جیمنی از طریق کلیدهای یو اس بی (USB) یا ان ف سی (NFC) انجام می‌شود. همچنین تلفن‌های همراه هم از طریق یک پروتکل استاندارد اینترنتی موسوم به تأیید هویت وب (WebAuthn) این ارتباط را تایید می‌کند.

جمینی برترین صرافی ارز دیجیتال جهان

کلید امنیتی سخت افزاری جمینی

علاوه بر این، تایید هویت دو گانه (two-factor-authentication) لایه امنیتی دیگری را برای ورود ساده به سایت اضافه می کند. تمام این کلید‌های امنیتی سخت افزاری با دستگاه‌هایی مانند YubiKey در دسترس کاربران خواهد بود.

تیم امنیتی جمینی گفته است، تنها صاحب کلید سخت افزاری می‌تواند به حساب کاربری دسترسی داشته باشد به این صورت حتی اگر رمز عبور هم افشا شود یا مالک حساب قربانی حملات (SWIM-swap) شود هم امنیت دارایی به خطر نخواهد افتاد. برای استفاده کامل از این کلیدهای امنیتی، کاربر باید حداقل دو کلید سخت افزاری پشتیبانی شده توسط سیستم عامل تلفن همراه خود ثبت کند.

به تازگی جمینی با کیف پول بلاک چین سامسونگ یکپارچه شده است که به کاربران امریکایی و کانادایی امکان می‌دهد به راحتی از طریق اپلیکیشن موبایل جمینی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند.

به نظر شما کدام صرافی در حال حاضر بهترین صرافی ارز دیجیتال در جهان است؟ فراموش نکنید نظر خود را از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: coinspeaker