پس از اینکه بیت کوین طی دو روز متوالی موفق شد رکورد بالاترین قیمت تاریخ خود را بهبود دهد، با کمی ریزش مواجه شد و تا ۱۸٫۱۷۱ دلار پایین آمد. با این وجود شرایط بازار همچنان گاوی است و روند صعودی بیت کوین ادامه دارد.

روند صعودی بیت کوین ادامه دارد؟

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین نزدیکی مرز ۱۹٫۱۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته افت ۲ درصدی را نشان می‌دهد. با این حال همچنان قیمت بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک ۱۰ روزه و ۵۰ روزه قرار دارد که یک سیگنال صعودی محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های کوین‌دسک (CoinDesk) قیمت بیت کوین پیش از متوقف شدن موفق شد در برخی صرافی‌های حتی به ۱۹٫۹۲۰ دلار هم برسد. در همین جا بود که تردیرها شروع به فروش دارایی خود کردند و قیمت بیت کوین تا ۱۸٫۱۷۱ دلار هم پایین آمد. البته موفق شد بخشی از ریزش را جبران کند.

ادامه روند صعودی بیت کوین

داده‌ها نشان می‌دهد با جود ریزش روند صعودی بیت کوین ادامه خواهد داشت

این مطلب راهم مطالعه کنید: فراکتال بیت کوین از یک فوران قدرتمند قیمتی در بلند‌مدت خبر می‌دهد

کتی استاکتون (Katie Stockton) تحلیلگر تکنیکال بازار ارزهای دیجیتال عقیده دارد، در حال حاضر ۱۹٫۵۱۱ دلار یک سطح مقاومت برای بیت کوین محسوب می‌شود که البته به نظر می‌رسد با این روند صعودی قدرتمندی که پادشاه ارزهای دیجیتال دارد شکسته خواهد شد. او ادامه داد هر چند شکست مقاومت ۱۹٫۵۰۰ دلاری به نظر ساده می‌رسد اما ۲۰٫۰۰۰ دلار یک مقاومت روانی است و بیت کوین برای شکست آن باید تلاش زیادی کند، درست مانند ۳۰٫۰۰۰ دلار.

این نکته را هم باید در نظر بگیریم روز سه شنبه بازار سهام کاملا سبز بود. عملکرد مثبت بازار سهام معمولا به معنی روند صعودی قیمت بیت کوین است. اما در حال حاضر عملکرد ارزهای دیجیتال نشان‌دهنده بی ثبات بودن این بازار است.

ادامه روند صعودی بیت کوین

نمودار مقایسه‌ای بیت کوین برابر شاخص S&P 500، طلا و اوراق قرضه

نگاهی به بازار آلت کوین‌ها

نکته جالب دیگری که وجود دارد این است که باوجود تفاوت در ارزش اصلی بین بیت کوین و اتریوم، همبستگی این دو ارز رو به افزایش است که نقش مهم بیت کوین در روند کلی بازار را نشان می‌دهد.

ادامه روند صعودی بیت کوین

نمودار مقایسه‌ای عملکرد بیت کوین و اتریوم

اتریوم که موفق شده بود در ۲۴ ساعت گذشته حتی به قیمت ۶۳۶ دلار هم دست پیدا کند امروز با افت بیش از ۲ درصد، کمی پایین‌تر از ۶۰۰ دلار معامله می‌شود.

ادامه روند صعودی بیت کوین

نمودار قیمتی اتریوم

ارز دیجیتال ریپل هم که در ۲۴ ساعت گذشته قیمت ۰/۶۸۱۳ دلار را روی تابلو دیده بود، امروز با ریزش بیش از ۶ درصد در محدوده قیمتی ۰/۶۲۶۱ دلار معامله می‌شود.

در بین ارزهای مهم بازار تنها لایت کوین است که نسبت به روز گذشته خود با ۱ درصد افزایش قیمت مواجه شده است. در زمان نگارش این مطلب کمی پایین‌تر از ۹۰ دلار معامله می‌شود.

نظر شما درباره روند قیمتی بیت کوین چیست؟ آیا روند صعودی بیت کوین ادامه خواهد داشت یا باید منتظر اصلاح‌های شدیدتر باشیم؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: coindesk