سختی استخراج بیت کوین امروز ٪ ۸/۹ افزایش یافت، در حالی که سرعت هش بیش از ۱۳۰ EH/s است.

قیمت بیت کوین به بالاترین حد دو سال اخیر، به بیش از ۱۹۰۰۰ دلار رسید و با ادامه افزایش سختی استخراج در طول یک هفته بیش از یک بار به زیر ۱۷۰۰۰ دلار کاهش یافت.

افزایش سختی استخراج بیت کوین

به گزارش ارائه‌دهنده تجزیه‌و‌تحلیل‌های روی زنجیره‌ای گلس نود، دشواری استخراج بیت کوین (BTC) امروز ٪ ۸/۹ افزایش یافت و این معیار را در فاصله حدود ٪ ۵ از رکورد ماه گذشته خود قرار داد.

گلس نود در توییت خود نوشت:

سختی استخراج بیت کوین امروز ٪۸/۹ افزایش یافت. اکنون تنها ٪ ۴/۴ کمتر از ATH است.

افزایش دشواری استخراج، شروع چرخه‌های گاوی سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد، اگرچه باید دید که آیا رالی اخیر این سکه تا ٪ ۳ قیمت ATH آن صعودی طولانی مدت است یا خیر. قیمت بیت کوین در هفته گذشته ۱۱ درصد کاهش یافت، زیرا بسیاری از نهنگ‌ها بخشی از دارایی‌های خود را به صرافی‌ها منتقل کردند. قیمت این دارایی در زمان نوشتن این مقاله ۱۸۱۲۲ دلار است.

دشواری بیشتر استخراج می‌تواند به معنای افزایش کارمزدها برای کاربران و زمان مورد نیاز برای ایجاد یک بلوک علاوه بر افزایش تعداد تراکنش‌های استخراج نشده در ممپول بیت کوین باشد. بر اساس تخمین‌های Earn.com، کارمزد بهینه تراکنش BTC در حال حاضر ۱۴۲۷۲ ساتوشی یا تقریباً ۲/۶۰ دلار است.

افزایش سختی استخراج بیت کوین

با ثابت ماندن قیمت بالای ۱۸ هزار دلار، سختی استخراج بیت کوین افزایش یافته است

بیشتر بخوانید: افزایش سختی استخراج اتریوم؛ اختلاف اندک با بالاترین رکورد

وضعیت استخراج اتریوم

بلاکچین اتریوم (ETH) نیز اخیراً شاهد رکوردهای بالایی بوده است. به دنبال افت قیمت این توکن از بیش از ۶۰۰ دلار در ۲۳ نوامبر به ۵۱۳ دلار در سه روز، گلس نود گزارش داد که دشواری استخراج این شبکه در بالاترین سطح دو سال اخیر قرار دارد.

هش ریت شبکه- معیاری از اینکه چه مقدار قدرت محاسباتی برای اعتبار سنجی تراکنش‌های بیت کوین اختصاص داده شده – به دنبال رسیدن این معیار و سختی استخراج به یک رکورد در ماه اکتبر، سقوط کرد. داده‌های Blockchain.com نشان می‌دهند که این معیار بین ۱۷ اکتبر و ۲ نوامبر بیش از ٪ ۲۷ کاهش یافته و از ۱۴۶/۵ EH/s به ۱۰۶/۶ EH/s رسیده است. طبق اطلاعات BTC.com، هش ریت بیت کوین در حال حاضر ۱۳۰/۱۵ EH/s است.

در زمان نوشتن این مقاله، قیمت بیت کوین بالای ۱۸۰۰۰ دلار باقی مانده که در ۲۴ ساعت گذشته ٪ ۱/۹ افزایش داشته است.

به نظر شما بیت کوین بالای ۱۸ هزار دلار باقی می‌ماند؟ نظرات خود را در کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph