اگر به خرید دستگاه ماینر بیت کوین فکر می‌کنید تا از این راه به کسب درآمد مشغول شوید، در این مقاله از کوین نیک با راهنمای انتخاب بهترین دستگاه ماینر بیت کوین با ما همراه باشید. در این راهنما تفاوت‌های بین دستگاه‌های مختلف و پرطرفدار ماینر در بازار را برای علاقمندان به خرید ماینر بیت کوین بررسی می‌کنیم.

ما در این مقاله به مسائل زیر خواهیم پرداخت:

استخراج بیت کوین چیست؟

بیت کوین میزان عرضه محدودی دارد و مانند پول، نامحدود نیست و برعکس طلا، حد نهایی عرضه آن مشخص است. اما تنها راه ایجاد بیت کوین‌های جدید، روندی به نام ماینینگ است. استخراج یا ماینینگ (Mining) به مکانیزم مخصوصی برای اضافه کردن اطلاعات جدید به بلاک چین گفته می‌شود.

استخراج بیت کوین چطور انجام می‌شود؟

روند ماینینگ، توسط افراد داوطلب این کار انجام می‌شود که به آن‌ها ماینر (Miner) می‌گویند. وظیفه این ماینرها، ایجاد بلوک‌های جدید به شبکه بلاک چین است. برای انجام این کار، ماینرها قدرت سخت‌افزاری و محاسباتی کامپیوتر خود را به اشتراک می‌گذارند تا پروسه استخراج انجام شود. برای اضافه کردن بلوک‌های جدید به شبکه بلاک چین، سخت‌افزارهایی که برای ماینینگ طراحی شده‌اند، باید یک سری پازل‌ها یا معادله‌های ریاضی رمزنگاری شده را حل کنند. هر بار که یک معادله حل و بلوک جدید وارد شبکه بیت کوین شود، ماینرها به میزان تعیین شده در آخرین هاوینگ، بیت کوین به‌علاوه هزینه تراکنش‌‌ها را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

وقتی یک ماینر معادله را به لطف قدرت محاسباتی سخت‌افزار مخصوص خود حل کرد، بلوک جدید ایجاد می‌شود و سپس در ازای آن، پاداش دریافت می‌کند. همانطور که گفتیم، این پاداش از ۲ بخش تشکیل شده است: هزینه تراکنش و سوبسید بلوک. سوبسید بلوک، همان بیت کوینی است که میانر به عنوان پاداش می‌گیرد و تنها منبع ایجاد بیت کوین‌های جدید است (برخی دیگر از ارزهای دیجیتال هم از همین پروسه پیروی می‌کنند). سپس ماینرها بیت کوین‌های به دست آمده را یا از طریق فروش به بازار تزریق می‌کنند یا بخشی از آن‌ها را به عنوان سرمایه بلند مدت نزد خود نگه می‌دارند.

چرا پروسه ماینینگ انجام می‌شود؟

استخراج بیت کوین نشانگر این است که تراکنش‌های شبکه، از قواعد تعریف شده پیروی می‌کنند. به زبان ساده، استخراج بیت کوین امنیت را برای شبکه بلاک چین این ارز دیجیتال به ارمغان می‌آورد. ماینرها با انجام این کار، مطمئن می‌شوند که تراکنش‌ها در این شبکه به درستی انجام می‌شود و در ازای این کار خود، پاداش می‌گیرند.

به همین دلیل سخت‌افزارهای مخصوص ماینینگ شبانه روز در حال کار هستند و هزینه بالایی هم دارند؛ ماینرها اشخاصی هستند که با مصرف هزینه و انرژی، شبکه بلاک چین بیت کوین را همیشه در گردش قرار می‌دهند. اگر این افراد نباشند، نه تنها هیچ تراکنشی صورت نمی‌گیرد، بلکه امنیت شبکه هم از بین می‌رود و ارزش بیت کوین سقوط می‌کند. به این پروسه‌ای که ماینر‌ها انجام می‌دهند، گواه اثبات کار (Proof of Work) گفته می‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: نحوه کار بیت کوین ماینینگ و عوامل تاثیر گذار بر آن

انجام تراکنش‌ها، جلوگیری از تقلب، جلوگیری از نفوذ مخرب‌ها، تشخصی بلوک‌های معیوب و بسیاری از موارد دیگر، از جمله کارهایی هستند که یک ماینر انجام می‌دهد (البته نگران نباشید، همه این کارها به صورت خودکار با نرم‌افزار انجام می‌شود). قبل از این که تراکنش‌های درون بلوک‌ها وارد شبکه بلاک چین شود، ماینرها با انجام فرمول‌های ریاضی پیشرفته، از صحت و سلامت آن مطمئن می‌شوند.

چرا کارت گرافیک‌های عادی به عنوان دستگاه ماینر بیت کوین جواب نمی‌دهد؟
چرا کارت گرافیک‌های عادی به عنوان دستگاه ماینر بیت کوین جواب نمی‌دهد؟

چرا دستگاه ماینر بیت کوین باید مخصوص باشد؟

اما برای این که نرم‌افزارها بتوانند این کار را به درستی و با سرعت بالا انجام دهند، نیاز به یک پشتوانه سخت‌افزاری قدرتمند دارند که هزینه و مصرف انرژی بالایی هم دارند. البته پروسه انجام این کار در ابتدا سخت نبود. اما شبکه بلاک چین بیت کوین دارای الگوریتمی است که با افزایش رقابت در شبکه و رویدادی به نام هاوینگ، سال به سال شرایط برای استخراج بیت کوین سخت‌تر می‌شود و نیاز به قدرت سخت‌افزاری بالاتر احساس می‌شود.

در اولین سال‌های ظهور بیت کوین، حتی با ساده‌ترین لپ تاپ ممکن هم می‌توانستیم بلوک‌های جدید ایجاد کنیم و صدها بیت کوین پاداش بگیریم. الگوریتم بلاک چین بیت کوین در آن زمان بسیار ناشناخته بود، به همین دلیل رقابت خاصی هم برای استخراج بیت کوین وجود نداشت. از این رو سختی الگوریتم استخراج بیت کوین در سطح پایین قرار داشت.

در ابتدا برای استخراج بیت کوین، قدرت CPUها (واحدهای پردازش مرکزی) کافی بود. مثل همان پردازنده‌هایی که در سیستم کامپیوتر خانگی شما وجود دارند. اما رفته رفته با افزایش رقابت برای ماینینگ بیت کوین، سختی این کار هم افزایش پیدا کرد و این باعث شد ماینرها به سمت پردازنده‌های قدرتمندتر یعنی GPUها (واحدهای پردازش گرافیک) روی بیاورند. اکثر کامپیوترها دارای یک کارت گرافیک هستند اما کامپیوترهای گیمینگ، از کارت‌های گرافیک قدرتمندتری برخوردار بودند.

اما شرایط امروزه حداقل برای استخراج بیت کوین کاملا فرق کرده و پردازنده‌های مرکزی و پردازنده‌های گرافیکی، دیگر برای ماینینگ پادشاه ارزهای دیجیتال جوابگو نیستند. حالا ماینرها برای انجام این کار به سخت‌افزارهای کاملا مخصوص نیازمند هستند. این سخت‌افزارهای مخصوص، مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) نام دارند. این مدارهای مجتمع، دقیقا همان دستگاه‌های ماینر بیت کوین هستند که در ادامه برترین نوع آن‌ها را معرفی و مقایسه می‌کنیم.

توجه به شرایط در حین انتخاب دستگاه ماینر بیت کوین

ماینرهای بیت کوین، در حال حاضر از بین دستگاه‌های موجود ASIC انتخاب محدودی دارند که اکثر آن‌ها هم قیمت بالایی دارند. مسئله این است که بسیاری از ارزهای دیجیتال به سمت گواه اثبات سهام (Proof of Stake) کوچ کرده‌اند و بیت کوین شاید بزرگ‌ترین ارز دیجیتالی باشد که از گواه اثبات کار پیروی خواهد کرد. حتی اتریوم به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم و ارز دیجیتال پس از بیت کوین، در آپگرید اتریوم ۲ از شیوه گواه اثبات کار به شیوه اثبات سهام تغییر می‌کند. بنابراین استخراج بیت کوین شاید تا چند سال دیگر به قدری سخت شود که فقط گران‌ترین دستگاه‌ها یا بزرگ‌ترین استخرهای استخراج بتوانند از پس انجام این کار بربیایند.

انتخاب دستگاه مناسب در حقیقت به شرایط فردی ماینر بستگی دارد. برخی از ماینرها به دنبال یک دستگاه هستند تا آن را در اتاق خود بگذارند تا برای خود کار کند (که سود کمی هم در پی دارد). برخی هم به دنبال خرید چندین دستگاه ماینر بیت کوین با قیمت مناسب هستند تا برای اولین بار فعالیت خود در این زمینه را آغاز کنند. در نهایت افرادی هم هستند که می‌خواهند کارگاهشان را با بهترین دستگاه‌های ماینر موجود در بازار پر کنند و به اصطلاح تخصصی‌تر، مزرعه استخراج راه‌اندازی کنند.

در هنگام انتخاب دستگاه ماینر مسائل زیادی را باید در نظر بگیرید. هر دستگاه باید با توجه به قدرت هش، میزان مصرف برق، دمای محیط و قیمت خرید آن بررسی و قضاوت شود.

بهترین دستگاه‌های ماینر بیت کوین
معرفی بهترین دستگاه‌های ماینر بیت کوین

آشنایی با هش ریت در خرید دستگاه ماینینگ

هش ریت (Hash Rate) به معنی میزان محاسبات پیچیده‌ای است که یک سخت‌افزار ASIC قادر است در عرض یک ثانیه انجام دهد. هر چقدر میزان هش ریت بیشتر باشد، شانس حل معادلات پیچیده افزایش پیدا می‌کند. این مسئله در خصوص کسب بیت کوین‌های بیشتر از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل هش ریت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های خرید دستگاه ماینر بیت کوین است. هش ریت به صورت مگاهش بر ثانیه (MH/s)، گیگاهش بر ثانیه (GH/s) و تراهش بر ثانیه (TH/s) اندازه‌گیری می‌شود. در حال حاضر، نرخ هش دستگاه‌های ماینر بیت کوین می‌توانند از طیف ۳۳۶ مگاهرتز تا ۱۴ میلیون مگاهرتز طراحی شده باشند.

از آن جایی که استخراج بیت کوین یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، برای هزینه‌هایی که به منظور این کار باید پرداخت می‌کنید، نیاز به میزان هش ریتی دارید که علاوه بر جبران هزینه‌ها، سود مورد نظر را هم ایجاد کند. دستگاه استخراجی که می‌خرید، باید کاملا به نسبت هزینه‌ها، مخصوصا هزینه برق، سود موثری به شما بدهد. در غیر این صورت استخراج بیت کوین چیزی جز ضرر برای‌تان نخواهد داشت.

باید به یاد داشته باشید که هر چقدر که سخت افزار قوی‌تر باشد، برق بیشتری مصرف می‌شود. قبل از خرید دستگاه ماینینگ حتما باید میزان مصرف آن به وات را مشاهده کنید، چرا که می‌توانید از این طریق میزان هزینه‌ها را محاسبه کنید و ببینید که آیا اصلا استخراج بیت کوین برای شما ارزش دارد یا نه.

خرید دستگاه ماینر بیت کوین

بالاخره به موضوع اصلی این مقاله رسیدیم – خرید ماینر بیت کوین. قرار است چند مورد از بهترین دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم که توسط بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان ASIC ساخته شده‌اند.

ما همچنین سعی کردیم دستگاه‌های مختلف را از حیث کاربردی بودن برای دسته‌های مختلفی از افراد معرفی کنیم. دسته‌هایی که ما برای خرید دستگاه ماینر بیت کوین در نظر گرفتیم به این شرح است:

  • افراد با بودجه کم.
  • افرادی که می‌خواهند در خانه بیت کوین استخراج کنند.
  • افرادی که هرگز پیش از این بیت کوین استخراج نکرده‌اند.
  • افرادی که قصد دارند برای قدرتمندترین دستگاه ماینر موجود بیشترین هزینه را خرج کنند.
  • چند پیشنهاد برای ماینرهای حرفه‌ای.

بهترین دستگاه ماینر با بودجه کم: Antminer T9+

یکی از بهترین دستگاه‌ها برای ماینرهایی که بودجه کمی دارند دستگاه Antminer T9+ است. این دستگاه نسبت به بسیاری از موارد یاد شده در این لیست ارزان‌تر است. با این حال، اجازه ندهید قیمت آن شما را فریب بدهد، با وجود قیمت پایین این دستگاه کارایی خوبی دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: استخر استخراج بیت کوین چیست و آیا پیوستن به یک استخر به معنی درآمد بیشتر است؟

این دستگاه به همان اندازه که برای افراد دارای بودجه کم مناسب است برای افرادی که از نظر فضا دغدغه دارند هم سخت‌افزاری ایده‌آل محسوب می‌شود. دلیلش این است که طراحی فشرده‌ای دارد و همین مشخصه باعث می‌شود بتوانید در یک محل نه چندان بزرگ با داشتن تعداد زیادی از این نوع دستگاه یک مزرعه استخراج برای خود ایجاد کنید. اگر مقصود شما از خرید دستگاه ماینر بیت کوین راه‌اندازی یک مزرعه است، Antminer T9+ از نظر تولید دما و هزینه‌ای که بابت خنک کردن آن می‌پردازید نسبت به سایر هم رده‌های خود گزینه خوبی محسوب می‌شود.

دستگاه ماینر بیت کوین Antminer T9+
دستگاه ماینر بیت کوین Antminer T9+

سخت‌افزار این دستگاه شامل ۱۶۲ چیپ BM1387 متعلق به شرکت Bitmain است. این سخت‌افزار از ۱۰/۵ TH/s قدرت نرخ هش برخوردار است در حالی که تنها ۱۳۳۲ وات برق مصرف می‌کند. Antminer T9+ علاوه بر داشتن عملکرد عالی، دارای یک رابط کاربری آسان هم است. از این رابط کاربری می‌توانید برای پیکربندی تنظیمات مختلف و ارتقای سیستم عامل به آخرین نسخه‌های ارائه شده از سوی Bitmain استفاده کنید.

باید در نظر داشته باشید که پس از هاوینگ سوم بیت کوین، شرایط برای استخراج این ارز دیجیتال سخت‌تر شده است. بنابراین پیش از خرید، حتما نسبت درآمد خود از طریق دستگاه Antminer T9+ با هزینه‌ها را بررسی کنید.

بهترین دستگاه ماینر بیت کوین برای افراد تازه‌کار: Avalon6

دومین دستگاهی که به شما معرفی می‌کنیم برای افرادی مناسب است که در استخراج بیت کوین مبتدی هستند. سازنده Avalon6 شرکت Canaan Creative است که در ساخت آن توجه زیادی به ارائه کارکرد ساده داشته است.

روش راه‌اندازی دستگاه Avalon6 باعث شده این ماینر یکی از ساده‌ترین واحدهای ASIC به شمار بیاید. انجام تنظیمات پایه و پیشرفته، هر دو در این دستگاه ساده هستند و این باعث می‌شود گزینه خوبی برای افراد تازه‌کار باشد. متاسفانه این سخت‌افزار نسبت به سایر مواردی که در این لیست ذکر شده‌اند سودآوری زیادی ندارد. با وجود ۱۰۵۰ وات مصرفی، این دستگاه فقط می‌تواند ۳/۵ تراهش بر ثانیه تولید کند.

دستگاه ماینر بیت کوین Avalon6
دستگاه ماینر بیت کوین Avalon6

مطمئنا افرادی که می‌خواهند به طور جدی در استخراج بیت کوین مشغول شوند این دستگاه را نمی‌پسندند اما روش استفاده آسان و قیمت مناسب آن باعث شده دستگاهی مناسب برای اشخاصی باشد که به تازگی وارد دنیای استخراج بیت کوین شده‌اند.

اما با توجه به سخت‌تر شدن شرایط ماینینگ، بهتر است دست به جیب شوید و به سراغ دیگر دستگاه‌های ماینر بروید.

بهترین دستگاه برای استفاده خانگی: Antminer R4

این دستگاه هم مناسب افرادی است که به دنبال کاربرد کوچک هستند و فضای کمی دارند. Antminer R4 یک دستگاه بی‌سروصدا است. شما می‌توانید از آن برای انجام نقش‌های مهم مربوط به امن‌سازی شبکه استفاده کنید آن هم در اتاق خوابتان! دستگاه R4 هم مانند T9+ از چیپ‌های BM1387 شرکت Bitmain استفاده می‌کند. ۱۲۵ چیپ که رقم بسیار رقابتی ۰.۰۹۸ J/GHs را تولید می‌کند که نشان کارآمدی بالای آن است.

دستگاه ماینر بیت کوین Antminer R4
دستگاه ماینر بیت کوین Antminer R4

یکی از ویژگی‌های دستگاه ماینر بیت کوین Antminer R4 کار کردن بی‌صدای آن است. شرکت Bitmain با طراحی دقیق‌تر فن‌های دستگاه توانسته این مشخصه را در آن ایجاد کند. یکی از بزرگترین معایب Antminer R4 قیمت بالای آن است. قیمت دستگاه با توجه به محل فروش آن می‌تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد. این دستگاه تا این لحظه ۱۰۰۰ دلار برچسب قیمت خورده و ۸/۶ ترا هش بر ثانیه قدرت دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کسب درآمد آسان بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بدون نیاز به تلاش

قدرتمندترین و گران‌ترین دستگاه ماینر: DragonMint T1

اگر به قیمت اهمیتی نمی‌دهید، DragonMint T1 یکی از بهترین دستگاه‌های ماینر بیت کوین است. این دستگاه توسط شرکت Halong Mining تولید شده، شرکتی که به طور اختصاصی روی ماینرهای ASIC کار می‌کند. Halong مدعی است که بیش از ۳۰ میلیون دلار برای توسعه این دستگاه هزینه کرده است.

DragonMint T1 از تراشه‌ای با طراحی کاملا مدرن (DM8575) استفاده می‌کند. این تراشه باعث شده تا این اژدها به اولین دستگاهی تبدیل شود که قدرت هش آن به ۱۶ TH/s می‌رسد.

علاوه‌ بر این مسئله، نرخ هش باورنکردنی DragonMint T1 با توجه به میزان برق مصرفی آن کارایی بالایی دارد. این واحد فقط ۰.۰۷۵ J/GH مصرف دارد. به عبارت دیگر برق مصرفی آن ۱۴۸۰ وات است. این مدل حتی توانسته پرچمدار شرکت Bitmain یعنی Antminer S9 را از نظر مصرف برق و نرخ هش شکست دهد.

دستگاه ماینر بیت کوین DragonMint T1
دستگاه ماینر بیت کوین DragonMint T1

دو فن ۹-پره‌ای وظیفه خنک کردن DragonMint T1 را بر عهده دارند. این فن‌ها می‌توانند به طور متوسط دمای دستگاه را تا ۲۵ درجه کاهش دهند. البته همانند بسیاری از دستگاه‌های ماینر بیت کوین، DragonMint T1 هم منبع تغذیه به همراه ندارد و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. این شرکت توصیه می‌کند از DragonMint 1600W برای آن استفاده کنید.

خرید برای این دستگاه ماینر بیت کوین تقاضای بالایی دارد و ممکن است به سختی بتوان یکی از آن‌ها را پیدا کرد. البته نباید از قیمت بالایی آن هم غافل شوید. DragonMint T1 از ۲٫۷۲۹ دلار شروع می‌شود. منبع تغذیه اصلی آن هم ۱۱۵ دلار دیگر برای‌تان هزینه در بر خواهد داشت.

رتبه دوم بهترین دستگاه ماینر: Antminer S9

از آنجا که دستگاه ماینر بیت کوین DragonMint T1 محبوبیت زیادی دارد و تولیدکنندگان آن به سختی می‌توانند تقاضای بازار را تامین کنند تصمیم گرفتیم چند دستگاه ماینر دیگر را هم به شما معرفی کنیم که سخت‌افزار آن‌ها هم تا حد زیادی رضایت‌بخش است. اگر به طور جدی قصد ماینینگ دارید و نتوانسته‌اید یک DragonMint T1 پیدا کنید، گزینه دوم شما پرچم‌دار شرکت بیت‌مین است: Antminer S9 با قدرت ۱۳/۵ ترا هش بر ثانیه.

دستگاه ماینر بیت کوین Antminer S9
دستگاه ماینر بیت کوین Antminer S9

این نسخه هم مانند سایر دستگاه‌های Antminer با تراشه BM1389 شرکت Bitmain مجهز شده است. با این‌ حال، برخلاف موارد دیگر، این دستگاه از ۱۸۹ تراشه استفاده می‌کند. با این که میزان نرخ هش این دستگاه نسبت به DragonMint پایین‌تر است، اما قیمت آن در برابر این ماینر به شدت کمتر و مقرون‌ به صرفه‌تر است. خرید یک Antminer S9 برای شما ۳۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

Antminer S9 با استفاده از یک سیستم کاهش دمای سفارشی خنک می‌شود. این سیستم با استفاده از یک آلیاژ آلومینیومی درجه بالا ساخته شده است. دو فن پرسرعت هم در دو سر دستگاه استفاده شده که باعث می‌شود هوای گرم به‌ سرعت به بیرون از آن رانده شود.

یک نسخه جایگزین و البته قدرتمند: Whatsminer M3X

طبق نظر بسیاری از مصرف کنندگان، دستگاه استخراج بیت کوین شرکت Pangolin تعادل خوبی بین ارزش و قدرت هش دارد. این دستگاه می‌تواند بین ۱۳ تا ۱۲ TH/s قدرت داشته باشد و با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار فروخته می‌شود.

این قیمت در مقایسه با قیمت ۲۷۰۰ دلاری DragonMint یک دستگاه عالی به شمار می‌آید. البته این دستگاه بی‌‌عیب و ایراد هم نیست. اول از همه، یکی از بزرگ‌ترین معایب این دستگاه، سر و صدای زیاد آن است. همین مسئله WhatsMiner M3X را از بین گزینه‌های استخراج بیت کوین در خانه خط می‌زند.

دستگاه ماینر بیت کوین Whatsminer M3X
دستگاه ماینر بیت کوین Whatsminer M3X

احتمالا این سروصدا بخاطر برق زیادی است که Pangolin M3X نیاز دارد. در لیستی که عنوان کردیم این دستگاه بیشترین میزان مصرف برق یعنی ۲۱۰۰ وات را دارا است. این یعنی هر چه که در خرید این دستگاه در پولتان صرفه‌جویی شده با گذشت زمان بخاطر پرداخت قبض برق‌ در آینده از دست خواهید داد.

با این‌ حال، افرادی که که ساکن موقعیت‌هایی هستند که در آن تعرفه برق پایین است احتمالا طرفدار Pangolin خواهند شد.

جدول مقایسه مدل‌های مختلف دستگاه ماینر بیت کوین

در این بخش ما جدولی را برایتان تهیه کرده و شش دستگاه معرفی شده در مقاله را در آن گنجانده‌ایم. جدول زیر به شما کمک می‌کند مشخصه‌های مختلف دستگاه‌ها را در کنار هم مشاهده کرده و بهتر بتوانید به مقایسه و قضاوت آن‌ها بپردازید. در نتیجه پس از این مقایسه بهتر می‌توانید دست به انتخاب دستگاه ماینر بیت کوین متناسب با نیازهایتان بزنید.

برق مصرفی نرخ هش قیمت شرکت سازنده  نام دستگاه
۱۴۰۰ وات ۱۶ TH/s ۲٫۷۲۹ دلار Halong Mining DragonMint T1
۱۳۳۲ وات ۱۰/۵ TH/s ۵۵۰-۶۰۰ دلار Bitmain Antminer T9+
۸۴۵ وات ۸/۶ TH/s ۱٫۷۰۰ دلار Bitmain Antminer R4
۱۰۵۰ وات ۳/۵ TH/s ۶۵۰ دلار Canaan Creative Avalon6
۱٫۳۷۲ وات ۱۴ TH/s ۲٫۷۰۰-۳٫۰۰۰ دلار Bitmain Antminer S9
۲٫۱۰۰ وات ۱۲-۱۳ TH/s ۱٫۰۰۰ دلار Pangolin M3X

استخر استخراج

دستگاه‌هایی که در این راهنما به شما معرفی کردیم جزو بهترین انتخاب‌های موجود برای استخراج بیت کوین در بازار هستند.

اما توجه داشته باشید که تنها خرید ماینر کافی نیست. شما برای موفقیت در این زمینه یا می‌توانید به صورت انفرادی استخراج کنید یا به سراغ استخرهای استخراج بروید.

استخر استخراج بیت کوین چیست؟

همانطور که بیان کردیم، بیت کوین از طریق استخراج به دست می‌آید و سپس به بازار تزریق می‌شود. این وظیفه ماینرها است که بیت کوین را استخراج کنند. به منظور این کار، این افراد باید توسط نرم‌افزارهای مخصوص و با استفاده از سیستم‌های سخت افزاری گران قیمت که در این مطلب معرفی کردیم، معادلات بسیار پیچیده‌ی ریاضی را حل کنند.

در ابتدای ظهور بیت کوین، تعداد استخراج کنندگان زیاد نبود و به همین دلیل معادلات ریاضی و حل آن‌ها به سادگی با یک سیستم خانگی صورت می‌گرفت. اما امروزه با وجود هزاران هزار نفر ماینر، رقابت در این زمینه زیاد شده است. همانطور که می‌دانید هر چه تعداد بالاتر برود، حل معادلات ریاضی هم به مراتب سخت‌تر می‌شود.

بنابراین اگر در این راه تنها عمل کنید هزینه‌های ابتدایی مانند خرید سخت‌افزار مورد نیاز و همچنین هزینه‌های ادامه‌دار مانند مصرف سرسام آور برق به منظور ایجاد محیطی خنک برای سیستم‌های ماینینگ، نه تنها برای یک فرد عادی سودی ندارد، بلکه برای کاربر چیزی جز ضرر و هدر رفتن سرمایه باقی نمی‌ماند.

برای این که ماینرها بتوانند استخراجی سودآور داشته باشند، باید به سراغ استخرهای استخراج بروند.

یک استخر بیت کوین در حقیقت به فضایی گفته می‌شود که گروهی از ماینرها قدرت سخت‌افزاری خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند تا با روی هم گذاشتن قدرت هش، شانس یافتن بلوک‌ها را چند برابر کنند. با ورود به یک استخر بیت کوین، ماینرها قادر هستند سریع‌تر از حالت تک نفره به حل معادلات ریاضی بپردازند.

البته باید در نظر داشته باشید که در استخر استخراج، بیت کوین‌ها بین اعضای استخر تقسیم می‌شود، با این حال به مراتب سود بیشتری نسبت به استخراج انفرادی دارد. برای آشنایی بیشتر با استخر استخراج، مطلب زیر را مطالعه کنید:

این مطلب راهم مطالعه کنید: استخر بیت کوین؛ معرفی ۷ استخر ماینینگ برتر برای استخراج بیت کوین

جمع‌بندی

همانطور که می‌‌بینید قبل از انتخاب دستگاه ماینر مناسب باید به مسائل زیادی توجه داشته باشید. دستگاهی که برای یک شخص بهترین است ممکن است برای دیگری کاملا برعکس باشد. به همین دلیل است که سعی کردیم در لیست ارائه شده، نیازهای گروه‌های متفاوت را هم در نظر بگیریم و برای هر دسته از ماینرها یک پیشنهاد خوب داشته باشیم.

نظر شما چیست در خصوص برترین دستگاه‌های ماینر چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: bitdegree