یک تراکنش عجیب از طرف یک نهنگ بیت کوین ناشناس، جامعه بیت کوین را دچار حیرت کرد. امروز یعنی ۳۰ ژوئن یک دارنده بزرگ بیت کوین تعداد ۱۰۱٫۸۵۷ بیت کوین به ارزش ۹۳۶ میلیون دلار را با هزینه تنها ۴۸ سنت منتقل کرد. در ادامه این مطلب از کوین نیک به جزئیات این تراکنش عجیب بیت کوین می‌پردازیم.

این تراکنش ابتدا توسط ربات خودکار به نام «Bitcoin Block Bot» شناسایی شد. طبق داده‌های کاوشگر بلوک، این نهنگ دارایی خود را به دو کیف پول ارز دیجیتال مختلف انتقال داده است. ابتدا ۵٫۰۰۰ بیت کوین را به یک والت منتقل کرد، سپس باقی بیت کوین‌ها را به یک والت جدا با منشا متفاوت ارسال کرده است.

داده‌های BitInfoCharts نشان می‌دهد، تعداد ۱۰۱٫۸۵۷ بیت کوین ابتدا در تاریخ ۲ آوریل وارد کیف پول این نهنگ بیت کوین شد. در حالی که تا به حال این کیف پول این حجم از بیت کوین را دریافت و ارسال نکرده بود، تا امروز که ناگهان دارنده والت تصمیم به جابجایی این بیت کوین‌ها گرفته است.

تراکنش عجیب بیت کوین

تراکنش عجیب بیت کوین به ارزش ۹۳۶ میلیون دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: سرمایه گذاری بلند مدت روی بیتکوین افزایش یافته است؛ آیا این کار سودمند است؟

براساس گفته شرکت فناوری بلاک چین بلاک استریم (Blockstream)، در این انتقال ۴۲ درصد در هزینه تراکنش صرفه‌جویی شده است چرا که این نهنگ مرموز از سگ‌ویت (SegWit) استفاده کرده است.

سگ‌ویت در واقع یکی از سافت فورک‌های بیت کوین است که با حذف اطلاعات امضا از تراکنش‌های بیت کوین به بهبود تراکنش کمک می‌کند.

به نظر نمی‌رسد بیت کوین‌های مورد نظر  هنوز سر از صرافی‌های ارز دیجیتال (جایی که می‌تواند در بازار آزاد فروخته شود) درآورده باشند. ممکن است این نهنگ بیت کوین، یکی از سرمایه‌گذاران جدید بیت کوین باشد که آن را در بازارهای فرابورس معامله کرده است. یا شاید هم یکی از دارندگان بیت کوین قصد دارد به علت مسائل امنیتی یا مدیریت آدرس خود را تغییر دهد.

همچنین این امکان وجود دارد که مالک این بیت کوین‌ها یک صرافی ارز دیجیتال یا یک موسسه حفظ دارایی یا مدیریت دارایی دیجیتال باشد که به نمایندگی از مشتریانش این کار را انجام داده است.

منبع: dailyhodl