در بین عرضه و تقاضای بالای بسیاری از ارزهای دیجیتال، شاید گاهی یادمان می‌رود که حداکثر میزان بیت کوینی که در دنیا عرضه خواهد شد، فقط ۲۱ میلیون عدد است. با این حال در شبکه این ارز دیجیتال، فقط ۲/۵ میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است تا تمامی ۲۱ میلیون کوین وارد بازار شود.

طبق نموداری که در یک توییت توسط ChartsBTC منتشر شده، نشان می‌دهد که شبکه بیت کوین از ۱۸/۵ میلیون واحد عبور کرده است. به این معنی که تنها ۲/۵ میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است. بنابراین در حال حاضر ۱۱/۹ درصد از تمامی موجودی بیت کوین برای استخراج باقی مانده است.

آمار ۲٫۵ میلیون بیت کوین باقی مانده

آمار ۲٫۵ میلیون بیت کوین باقی مانده

البته با توجه به الگوریتمی که استخراج بیت کوین طی می‌کند، چرخه ماینینگ این ارز دیجیتال تقریبا هر ۴ سال یک بار نصف می‌شود که به رویداد هاوینگ معروف است. از زمان آغاز به کار بیت کوین تا امروز ۳ هاوینگ بیت کوین را پشت سر گذاشته‌ایم. آخرین هاوینگ در ماه می سال ۲۰۲۰ رخ داد. بنابراین با توجه به این روند، انتظار می‌رود استخراج تمامی این ۲/۵ میلیون بیت کوین باقی مانده تا سال ۲۱۴۰ طول بکشد و پس از آن دیگر خبری از استخراج و انتشار بیت کوین جدید نخواهد بود.

گمانه‌زنی در خصوص آخرین هاوینگ و ۲/۵ میلیون بیت کوین

در ماه می که شاهد سومین هاوینگ بیت کوین بودیم، به اعتقاد بسیاری از کاربران، نسبت به دو هاوینگ قبل با رویدادی متفاوت‌تر رو به رو بودیم. برخی از کارشناسان ارزهای دیجیتال حتی پیش از وقوع هاوینگ پیش بینی کرده بودند که هاوینگ سوم نسبت به قبل متفاوت خواهد بود.

از نظر این کارشناسان، اقتصاد کلان محیط بیت کوین نسبت به چند سال قبل بسیار تغییر کرده است. یکی از نکات برجسته همین موضوع، روی آوردن بسیاری از کاربران عادی به بیت کوین و استفاده از این ارز دیجیتال به عنوان یک پول مطمئن‌تر نسبت به سیستم مالی کشورشان بوده است.

علاوه بر این، بیت کوین حتی شاهد افزایش قابل توجه تقاضای سازمانی در سال ۲۰۲۰ بوده است. بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها، بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال را بدون در نظر گرفتن افت و خیز کوتاه مدت‌شان، یکی از مهم‌ترین عناصر موفقیت خود در آینده نزدیک اعلام کرده‌اند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: حقایقی درباره هاوینگ بیت کوین که هر سرمایه‌گذاری باید بداند

یکی از این نهادها، MicroStrategy است که بزرگ‌ترین صندوق ثروت ملی دنیا را در اختیار دارد. این نهاد، تا امروز بیش از ۵۷۷/۶ بیت کوین در اختیار دارد.

زمان نسبت به گذشته فرق کرده و حالا بیت کوین به مرحله جدید و بسیار جدی‌تری از ماجراجویی خود رسیده است.

نظر شما در خصوص بیت‌ کوین‌های باقی مانده چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Inside Bitcoins