در حالی که اختیارات معاملات بیت کوین تا نزدیکی بالاترین حد خود صعود کرده است، اما لزوما این اتفاقی مثبت برای قدرت‌گیری بیت کوین در دنیای اقتصاد نیست و بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذاران انتظار ثبات یا کاهش قیمت بیت کوین را دارند.

شمار کلی اختیارات معامله بیت کوین در سه شنبه گذشته به ۲٫۱۰ میلیارد دلار رسید. این در حالی است که بیت کوین در این زمینه روی رقم ۲٫۱۱ میلیارد دلار رکورد دار است. بیت کوین در اواخر ماه جولای بود که توانست به این میزان دست پیدا کند.

نمودار اختیار معامله بیت کوین در سال ۲۰۲۰
نمودار اختیار معامله بیت کوین در سال ۲۰۲۰

به خودی خود، دستیابی به این رقم بالا می‌تواند باعث نمایان شدن ترندی از هیجان در بازار باشد که بتواند پایدار باقی بماند. این مسئله نشان از پیشرفت قابل توجه بیت کوین پس از عبور از قیمت ۱۰٫۶۵۰ دلار دارد.

در این بین میزان ورودی‌های قراردادهای اختیار فروش خرسی در برابر قراردادهای اختیار فروش گاوی (Put Options) توانسته بهبود پیدا کند و در چهار روز گذشته از رقم منفی ۱۰/۳ درصد به منفی ۳ درصد برسد. همانطور که در نمودار پایین مشاهده می‌کنید، تریدرها مشغول تخلیه کردن بسیاری از اختیارات فروش خود در بازار هستند.

نمودار اختیارات فروش بیت کوین
نمودار اختیارات فروش بیت کوین

نمودار اختیارات معاملات بیت کوین نشان از چیست؟

این آمار و ارقام نشان می‌دهد که گمان‌ پردازی در خصوص بازار گاوی بیت کوین در حال آرام شدن است و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران انتظار یک تثبیت یا کاهش قیمت را دارند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت کوین در ابتدای فاز اصلی بازار گاوی است

البته که بیت کوین در این مدت با عقب‌نشینی بیش از ۵ درصد هم مواجه شد از بالاترین میزان خود در ۱۳ ماه گذاشته که به قیمت ۱۲٫۴۰۰ دلار بود بازگشست. با این حال این آمار نشان می‌دهد که احتمال کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۱۱ هزار دلار همچنان وجود دارد.

نظر شما در مورد این آمار چیست؟ آیا بیت کوین باز هم یک روند کاهشی را تجربه خواهد کرد؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CoinDesk