برداشت بیت کوین از صرافی‌ها به بالاترین سطح خود از سال گذشته رسیده است و تقریباً ۴۰ هزار بیت کوین در هفت روز گذشته خارج شده است. صرافی‌های متمرکز سنگین‌ترین هفته برداشت بیت کوین خود را از نوامبر ۲۰۲۰ تجربه کرده‌اند.

بر اساس گزارش اخیر Glassnode، خروج بیت کوین برای سومین بار از سپتامبر ۲۰۱۹ به بیش از ۱۰۰ هزار BTC در ماه افزایش یافته است. تحلیل‌گران درون زنجیره‌ای (On-Chain) تخمین می‌زنند تنها ۱۳.۲ درصد از بیت کوین در گردش، هم اکنون در صرافی‌ها نگهداری می‌شود، که این میزان پایین ترین سطح در سال ۲۰۲۱ است. در این گزارش آمده است:

این اتفاق نشان دهنده یک بازگشت تقریباً کامل از حجم ورودی قابل توجهی است که در جریان فروش ماه می به صرافی‌ها مشاهده شد.

افزایش برداشت بیت کوین از صرافی‌ها

برداشت بیت کوین از صرافی‌ها

افزایش برداشت بیت کوین از صرافی های متمرکز

پس از سقوط شدید “پنجشنبه سیاه” که در پی اعلام ممنوعیت سفر بین اروپا و آمریکا توسط رئیس جمهور ترامپ به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، قیمت ارزهای رمزنگاری شده دچار سقوط بیش از ۵۰ درصدی در ماه مارس ۲۰۲۰ شد، خروجی‌ها در ماه آوریل به حدود ۱۵۰ هزار  BTC رسید. علیرغم سقوط سنگین، بیت کوین تا پایان ماه مه ۲۰۲۰ تا ۱۵۰ درصد رشد کرد و باعث انباشت سنگین آن شد. جریان‌های خروجی مجدداً در ماه نوامبر ۲۰۲۰ به ۱۵۰ هزار BTC رسید ، زیرا بیت کوین برای ثبت رکورد بی‌سابقه قیمت خود در ۲۰۰۰۰ دلار و رسیدن به بالاترین رکورد جدید خود در تلاش بود.

خرید بیت کوین

البته گزارش Glassnode بیشتر روندهای مختلف بین Coinbase و بایننس را در سال ۲۰۲۱ ذکر می‌کند، در حالی که Coinbase خروجی‌های قابل توجهی را تجربه کرده و بایننس بزرگترین دریافت کننده بیت کوین بوده است. با این حال، ذخایر بایننس اکنون در حال کاهش است و ۳۷٫۵۰۰ واحد بیت کوین (به ارزش تقریبا ۱.۵ میلیارد دلار) از  این صرافی در هفته گذشته خارج شده است. موجودی Coinbase در ماه ژوئن ثابت بود، در حالی که این صرافی ۳۰ هزار بیت کوین در اواسط ماه ژوئیه دریافت کرد، و برداشت بیت کوین در هفته گذشته از پلتفرم ۳۱٫۰۰۰ BTC بوده است.

به نظر می‌رسد که هولد کردن (HODLing) و انباشت، محتمل‌ترین روند غالب در بازار است. شما نیز می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران کوین نیک به اشتراک بگذارید. برای آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات در مورد دنیای رمز ارزها، می‌توانید شبکه‌های اجتماعی ما را در توییتر و اینستاگرام دنبال کنید.

منبع : کوین تلگراف