شب گذشته باز هم شاهد پس زدن قیمت‌ها در نمودارها بودیم و طبق نظر یکی از تحلیلگران ارزهای دیجیتال، حالا احتمال این وجود دارد که بیت کوین به ۹٫۸۰۰ دلار برسد. بازار خرسی بیت کوین در حال حاضر قوی‌تر از بازار گاوی است.

یک تحلیلگر ارز دیجیتال با نام مستعار Income Shark پس از شکست دوباره بیت کوین برای عبور از سطح مقاومت ۱۱٫۲۰۰ دلاری، یک سناریو منفی را برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی کرده است. از نظر او، فشار بالای فروش بیت کوین در سطح مطرح شده با یک تصحیح قیمت خرسی همراه شد و نگذاشت صعود بیت کوین ادامه پیدا کند. نتیجه این امر، شکست و کاهش قیمت بیت کوین به ۱۰٫۷۵۰ دلار بود. این تحلیلگر با ارائه یک نمودار در سناریو خود می‌گوید:

بیت کوین قادر نبود سطح کلیدی ۱۱٫۲۰۰ دلار را بشکند. شاخص‌ SuperTrend به یک حالت خرسی درآمده و به نظر می رسد حالا آماده تصحیح قیمت است.

سناریو تحلیل قیمت بیت کوین توسط تحلیلگر ارز دیجیتال
سناریو تحلیل قیمت بیت کوین توسط تحلیلگر ارز دیجیتال

در این نظریه، نشان داده شده است که بیت کوین سعی داشته تا در مناطق بین ۱۰٫۸۰۰ دلار و ۱۱٫۲۰۰ دلار، حرکت خود را تقویت کند. اما هر بار تلاش گاوی بیت کوین در بالاتر از قیمت ۱۱٫۲۰۰ دلار پس زده می‌شد. در همان حال، سطح ۱۰٫۸۰۰ دلار هم مانع از سقوط بیت کوین برای شروع یک روند خرسی بود.

این محدوده حرکتی قیمت بیت کوین باعث شده تا تحلیلگران انتظار داشته باشند زور بازار خرسی بیشتر از بازار گاوی باشد و قیمت پشتیبانی آن را از ۱۰٫۸۰۰ به ۱۰٫۲۰۰، ۱۰٫۰۰۰ و ۹٫۸۰۰ دلار یا حتی سطوح پایین‌تر هم برساند.

چرا بازار خرسی بیت کوین همچنان قوی‌تر است؟

این تحلیلگر دلیل قاطعی در خصوص پیشبینی بازار خرسی بیت کوین مطرح نکرده است، اما با توجه به توییت‌های گذشته او، این شخص تنها راه گاوی شدن بازار را شکست بیت کوین به قیمت ۱۱٫۲۵۰ دلار می‌داند. طبق نظر او، یا بیت کوین یک کاهش قیمت خواهد داشت یا پس از یک پامپ در نقطه مقاومت و سوپر‌ترند، دوباره باز هم کاهش پیدا می‌کند.

جالب است بدانید که قیمت بیت کوین دقیقا یک روز پس از تحلیل این شخص،‌به کانال ۱۰٫۷۵۰ دلار کاهش پیدا کرد.

پیشبینی درست کاهش قیمت بیت کوین و حرکت به سمت ۱۰ هزار دلار
پیشبینی درست کاهش قیمت بیت کوین و حرکت به سمت ۱۰ هزار دلار

البته در حال حاضر که بیت کوین در حدود قیمت ۱۰٫۷۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود، این پتانسیل وجود دارد که به سمت ۱۱٫۲۵۰ دلار هم حرکت کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بازار گاوی چیست ؛ معرفی یکی از پرکاربرد‌ترین اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال

یکی از مسائلی که تریدرها به آن چشم دوخته‌اند، حضور جروم پاول، رئیس بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا و استیون مونچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در کمیته بانکداری سنا است تا بسته تشویقی جدید را معرفی کنند.

اگر قرارداد این بسته استیون مونچین به توافق برسد، بنابراین می‌تواند دلار آمریکا را تحت استرس اضافی قرار دهد. نتیجه این اتفاق، ایجاد یک بازار گاوی کوتاه مدت برای بیت کوین خواهد بود. اما برعکس، در صورت عدم وضوح در قرارداد این بسته، ممکن است سناریو تغییر کند و شاهد کاهش قیمت بیت کوین حتی به زیر ۱۰ هزار دلار باشیم.

دیدگاه شما در خصوص بازار خرسی بیت کوین چیست؟ نظر خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Bitcoinist