طبق نظر تحلیلگران و البته وقایع مهمی که اخیرا بیت کوین پشت سر گذاشته است، حرکت گاوی بیت کوین در جولای ۲۰۲۰ پیشبینی شده است. پس از تلاش بیت کوین برای عبور از قیمت ۱۰ هزار دلار برای دومین بار در یک هفته، بیت کوین همچنان از خود مقاومت نشان داد و حول و حوش قیمت ۹٫۲۰۰ دلار غوطه‌ور بود. با کوین نیک همراه باشید.

این نوع حرکت پرچم‌دار ارزهای دیجیتال، باعث شد تا برخی از سرمایه‌گذاران نسبت به روند نزولی بیت کوین محتاط‌تر عمل کنند و حد ضرر معاملات خود را روی قیمت ۹٫۵۰۰ دلار ببندند. هرچند، تحلیلگران برجسته، این رفتار بیت کوین را نشان از آینده مثبت آن می‌دانند و بر خلاف یک سری از تحلیلگران، انتظار روندی صعودی را از این ارز دیجیتال دارند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: دوراهی حمایت و مقاومت بیت کوین پس از هاوینگ؛ ۱۹,۸۰۰ دلار یا ۴,۰۰۰ دلار

آمادگی بیت کوین برای حرکت گاوی بازار

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که بیت کوین رفتاری بی‌قافیه و بی‌دلیل از خود نشان می‌دهد، اما این ارز دیجیتال، همانند بسیاری از دارایی‌های دیگر، الگوها و ریتم‌های خود را دارد که باعث می‌شوند بیت کوین را به سمت یک ترند تازه از نظر قیمت روانه کنند.

مهیت سوروت (Mohit Sorout)، یکی از شرکای موسس Bitazu Capital که تمرکز آن‌ها روی ترند‌های الگوریتمیک ارزهای دیجیتال است، باور دارد که چنین الگویی برای بیت کوین ۲ بار در سال گذشته رخ داده است. ابتدا قیمت بیت کوین از ۵ هزار دلار به ۷ هزار دلار صعود کرد و بار دوم، قیمت ۸ هزار دلاری بیت کوین به سمت ۱۴ هزار دلار رفت. این تحلیلگر باور دارد که بیت کوین، علاقه‌ زیادی به چنین حرکتی در چارت‌های تحلیلی دارد:

پیشبینی حرکتی بیت کوین در سال ۲۰۲۰

حرکت گاوی بیت کوین

فعالیت‌های قیمت بیت کوین در روزهای اخیر با توجه به شباهت آن به شماتیک ذکر شده، احتمال این مسئله را به وجود آورده که در یک روند کوتاه مدت، قیمت بیت کوین به حدود ۱۱٫۵۰۰ دلار برسد. حرکت مشابه قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹:

حرکت مشابه قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹

نمودار قیمت بیت کوین

نشانه‌های مثبت افزایش قیمت بیت کوین

شماتیک مهیت سوروت، تنها نشانه از روند مثبت بیت کوین به سمت قیمت بالای ۱۰ هزار دلار نیست. تحلیلگران دیگری هم هستند که به حرکت گاوی بیت کوین در جولای ۲۰۲۰ اعتقاد دارند.

معامله‌گری به نام بنجامین بلانتس (Bejamin Blunts) که قیمت ۳/۲۰۰ دلاری بیت کوین را ۶ ماه قبل از به وقوع پیوستن آن پیشبینی کرده بود، همین هفته پیشبینی دیگر خود را در خصوص حرکت قیمت بیت کوین به سمت ۱۲ هزار دلار هم اعلام کرد.

پیشبینی قیمت بیت کوین به سمت ۱۲ هزار دلار در سال ۲۰۲۰

نمودار افزایش قیمت بیت کوین

این تحلیلگر به این اشاره داشته که بیت کوین اخیرا یک نقطه مقاومت تکنیکال کلیدی را پشت‌سر گذاشته و در عین حال این ارز دیجیتال توانسته سطح تکنیکال حیاتی خود را هم حفظ کند. این مسئله نشان از این دارد که حرکت بیت کوین به سمت ۱۱٫۵۰۰ دلار در ماه جولای کاملا امکان پذیر است.

وقتی بیت کوین سطح تکنیکال کلیدی خود را حفظ می‌کند و در عین حال از روند نزولی خود عبور می‌کند، نشان از این دارد که قیمت این ارز دیجیتال در چند روز گذشته، به منزله تثبیت در بالای سطح مقاومت بوده است؛ این مسئله یکی از نشانه‌های شروع حرکت گاوی بازار پنداشته می‌شود.

وقایع مثبت دیگر در دنیای بیت کوین

از طرفی دیگر، بیت کوین ممکن است با رویدادهای مثبت اساسی، روندی شناور داشته باشد. برای مثال یکی از این وقایع، ورود میلیاردری به نام پال تودور جونز (Paul Tudor Jones) به فضای ارزهای دیجیتال است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل تحرک ناگهانی بازار بیت کوین پس از پدیده‌ی هاوینگ ۲۰۲۰

این کهنه‌کار وال‌استریت، این هفته اعلام کرد که قصد دارد ۱۰۰ میلیون دلار از سرمایه شخصی خود را برای بیت کوین صرف کند. الکس کروگر (Alex Kruger) یکی از شناخته‌ شده‌ترین اقتصاد‌دانان دنیا که تمرکز اصلی آن روی ارزهای دیجیتال است، در پیام‌های اخیر خود اشاره داشته که پشتیبانی پال تودور جونز از بیت کوین، یکی از مهم‌ترین وقایع صعودی بازار است. او در این خصوص می‌گوید:

حرکت پال تودور جونز در دنیای بیت کوین، یکی از صعودی‌ترین وقایع تاریخ این ارز دیجیتال است. این یک حرکت دگرگون کننده خواهد بود و فکر می‌کنم خیلی از سرمایه گذاران بزرگ دیگر راه او را طی خواهند کرد.

الکس کوگر

منبع: NewsBTC