تجزیه‌و‌تحلیل نرخ رمزارز بیت کوین نشان می‌دهد که بیت ‌کوین با وجود نظرات مختلف در مورد چشم‌انداز آن در سال ۲۰۲۰ در حال تکرار بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۱۳ است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

یک تحلیل‌گر دریافته است که احتمالا قیمت بیت ‌کوین به ۷۵ هزار دلار برسد و این ممکن است «در طی چند هفته» اتفاق بیفتد.

تیموتی پیترسون، مشاور جایگزین کن آیلند، با بارگذاری نمودار جدید نرخ رمزارز بیتکوین در توییتر، از یک شباهت غیرقابل‌انکار با بیت کوین سال ۲۰۱۳ سخن گفت.

پیترسون به همبستگی «تقریباً کامل» و بهبود نرخ رمزارز بیت کوین ۲۰۱۳ اعتقاد دارد

پیترسون با اشاره به روند افزایش قیمت بیت کوین به ۶٫۶۰۰ دلار در اواسط ماه مارس اظهار داشت که این افزایش تقریبا به‌صورت کامل دنباله‌رو قیمت هفت سال است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بازگشت بیت کوین به ۹۵۰۰ دلار؛ علت کاهش قیمت بیت کوین در روز گذشته چه بود؟

به‌گفته وی:

این نتیجه می‌تواند حرکت مشابه ۲۰۱۳ را ادامه دهد: بیت کوین در سال ۲۰۱۳ با ۱۳۰۰ دلار در صدر قرار گرفت و افزایش مشابه ۷۰۰ درصدی به ۷۵ هزار دلار خواهد رسید.

وی گفت:

«بهبود نرخ رمزارز بیت کوین در سال ۲۰۲۰ مشابه بهبودی افزایش قیمت سال ۲۰۱۳ است».

افزایش نرخ رمزارز بیت کوین در سال 2020

افزایش نرخ رمزارز بیت کوین در سال ۲۰۲۰

فاکتور MT.GOX

اگرچه چنین افزایشی بعید به‌نظر می‌رسد، اما بیت‌ کوین در حال‌ حاضر علائم قدرتمندی برای افزایش قیمت نشان می‌دهد که هرگز تکرار نخواهد شد.

به‌طور خاص‌، فعالیت‌های استخراج و داده‌های مرتبط با آن مشابه دسامبر سال ۲۰۱۸ است که بیت‌ کوین از بازار سست ۳٫۱۰۰ دلاری خارج شد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیشبینی بلومبرگ درباره قیمت بیت کوین خبر از بیت کوین ۲۰٫۰۰۰ دلاری می‌دهد

با این وجود، مقایسه بازار بیت‌ کوین امروز با سال ۲۰۱۳ کاملا غیرممکن است. در آن زمان، Mt.Gox تنها صرافی ارز اصلی بود که خود باعث سقوط شدید قیمت شد. بسیاری استدلال می‌‌کنند که Mt. Gox  علت قیمت ۱٫۳۰۰ دلاری بود.

سایر تحلیل‌گران نسبت به چشم‌انداز بهبود نرخ رمزارز بیت کوین سال ۲۰۲۰ بسیار میانه‌رو هستند. بر اساس توضیحات Cointelegraph Markets’ filbfilb ، امسال اتفاق نظر کمتری درباره موفقیت بزرگ فراتر از ۱۰ هزار دلار وجود دارد.

بیت ‌کوین باید برای رسیدن به یک بازار قوی‌تر، ۱۰٫۵۰۰ دلار پشتیبانی داشته باشد‌، چیزی که از سال گذشته تاکنون اتفاق نیفتاده است.

منبع: cointelegraph