در تحلیل قیمت بیت کوین روز ۲۱ تیر شاهدیم که بازار گاوی بیت کوین توانست سطح مقاومت ۹٫۳۰۰ و ۹٫۴۰۰ دلاری این ارز دیجیتال را بشکند، اما در تداوم روند صعودی ناکام ماند. در نتیجه دوباره بیت کوین به زیر قیمت ۹٫۲۰۰ دلاری سقوط کرد و این سطح مقاومت مستحکم‌تر شد.

تحلیل قیمت بیت کوین روز ۲۱ تیر

شاخص‌های بازار نشان می‌دهند اگر بیت کوین بخواهد روند صعوی به خود بگیرد، مهمترین سطح مقاومتی که پیش رو دارد قیمت‌های ۱۰٫۰۰۰ دلار، ۱۱٫۰۰۰ دلار و ۱۲٫۰۰۰ دلار است اما در غیر این صورت قیمت‌های ۷۰۰۰، ۶۰۰۰ و ۵۰۰۰ دلاری مهمترین سطوح حمایتی بیت کوین در صورت سقوط محسوب می‌شود.

در روند صعودی قبلی، خریداران بیت کوین توانستند سطوح مقاومت ۹٫۳۰۰ و ۹٫۴۰۰ دلاری را شکست دهند اما در سطح مقاومت ۹٫۵۰۰ دلاری جلوی روند صعودی بیت کوین را گرفت. پس از یک سقوط کوچک در تاریخ ۹ ژوئیه، بیت کوین دوباره توانست توان خود را بازیابی کند و به قیمت قابل انتظار چند هفته اخیر خود یعنی بازه ۹۰۰۰ تا ۹٫۲۰۰ دلاری برسد.

این بار اگر بیت کوین بتواند مقاومت ۹٫۵۰۰ دلاری را شکست دهد، می‌توانیم یک روند صعودی سریع را برای بیت کوین انتظار داشته باشیم. در معاملات صعودی بازار احتمالا پیش از آنکه بیت کوین بخواهد برای شسکتن سطح مقاومت ۱۰٫۰۰۰ تلاش کند شاهد یک نوسان قیمتی بین ۹٫۳۰۰ تا ۹٫۸۰۰ دلاری خواهیم بود. هرچند که واضح است قبل از رسیدن به ۱۰٫۰۰۰ دلار بیت کوین ابتدا باید سطح مقاومت بسیار قدرتمند ۹٫۸۰۰ دلاری را شکست دهد.

گفتنی است در زمان نگارش این مطلب بیت کوین در محدوده قیمتی ۹٫۲۰۰ دلاری دست و پا می‌زند و خریداران در تلاشند تا بتوانند اولین سطح مقاومت یعنی ۹٫۳۰۰ دلار را شکست دهند. هرچند بازار خرسی این روزها دست از سر بیت کوین بر نمی‌دارد و هربار که بیت کوین روند صعودی به خود می‌گیرد شاهد یک اصلاح قیمتی بزرگ هستیم.

پیش بینی می‌شود که اگر بازار گاوی نتواند قیمت را به بالاتر از سطح ۹٫۳۰۰ دلاری هدایت کند، سقوط به قیمت زیر ۹۰۰۰ دلار دور از انتظار نیست.

البته در همین حال شاخص مقاومت نسبی (Relative Strength Index) بیت کوین به ۵۰ رسیده است، این شاخص نشان می‌دهد که بیت کوین در منطقه صعودی قرار دارد.

تحلیل قیمت بیت کوین روز ۲۱ تیر

نمودار ۴ ساعته تحلیل قیمت بیت کوین روز ۲۱ تیر

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهکار ویس ریتینگ برای افزایش ارزش بیتکوین به ۱۸۰ هزار دلار

تحلیل نمودار تغییرات قیمتی ۴ ساعته بیت کوین

در تحلیل نمودار تغییرات ۴ ساعته بیت کوین، خطر سقوط به سطح حمایت ۹۰۰۰ دلاری بیت کوین را تهدید می‌کند. این نمودار نشان می‌دهد که حرکت گاوی بیت کوین توانست سطوح ۹٫۳۰۰ و ۹٫۴۰۰ دلاری را شکست دهد اما در نفوذ به سطح ۹٫۵۰۰ دلاری با مقاومت شدید روبرو شد.

در نتیجه قیمت بیت کوین به ۹٫۱۳۳ دلار سقوط کرد اما با یک اصلاح کوچک دوباره تا سطح مقاومت ۹٫۳۰۰ دلاری بالا رفت. اما با عدم موفقیت در شکست این سطح دوباره روند نزولی به خود گرفت. با این حال در صورت پشتیبانی سطح ۹٫۲۰۰ و ۹۰۰۰ دلاری احتمالا دوباره شاهد روند صعودی بیت کوین و تلاش چندباره آن برای شکستن ۹٫۳۰۰ دلار خواهیم بود.

در حال حاضر بیت کوین بالای بازه ۴۰ درصدی نوسانات روزانه خود قرار دارد که نشان می‌دهد بازار همچنان از پتانسیل صعودی برخوردار است.

فراموش نکنید شما هم می‌توانید تحلیل‌ها و بررسی‌های خود در مورد قیمت بیت کوین را از طریق وبسایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: insidebitcoins