ویس ریتینگ (Weiss Ratings)، شرکت تحلیلی سرمایه‌گذاری آمریکایی، راهکاری را پیشنهاد داده تا ارزش بیتکوین افزایش یابد و به ۱۸۰ هزار دلار برسد.

در تحلیل تازه‌ای که ویس ریتینگ از بازار ارزهای دیجیتالی انجام داده، اینطور می‌گوید که دنیای اقتصاد دارد از خواب برمی‌خیزد و به پتانسیل واقعی بیتکوین به عنوان یک دارایی امن و بدون ریسک پی می‌برد. ویس برای اثبات حرفش مبنی بر افزایش علاقۀ شرکت‌ها به بیتکوین، رشد تقاضا برای سهام گِری‌اِسکیل بیتکوین تراست (Grayscale Bitcoin Trust) را مثال می‌آورد.

«در حد فاصل سه ماهۀ سوم ۲۰۱۹ و سه ماهۀ اول ۲۰۲۰ حجم سرمایه‌گذاری‎‌ در GBCT بیشتر از دوبرابر شده است –از ۳۸۸/۹ میلیون دلار به ۸۱۸/۵ میلیون دلار.»

ویس معتقد است ورود پل تودور جونز (Paul Tudor Jones) میلیاردر و مدیر صندوق پوششی به بازار بیتکوین نشان می‌دهد توجه و علاقۀ شرکت‌ها به بازار ارزهای دیجتال رو به افزایش است. همچنین، در دنیایی که بانک‌های مرکزی هر وقت که دلشان بخواهد پول چاپ می‌کنند، ویس ریتینگ بیتکوین را «یک دارایی امن و بدون ریسک با بیشترین سود ممکن» می‌داند.

ولی به هر حال ورود سرمایه‌داران میلیاردر به بازار ارزهای دیجیتال، تنها نوک کوه یخ است.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت ۱۵۰ هزار دلاری بیت کوین توسط سیمون ددیک

ویس ادامه می‌دهد بیتکوین از لحاظ امنیت، قابلیت انتقال و کارایی، بسیار بهتر از طلاست –و اینکه وقتی سرمایه‌گذارن به این نتیجه برسند که بیتکوین دارایی امن‌تری نسبت به طلاست، سدها باز خواهند شد.

«اگر بیتکوین بتواند فقط یک سوم بازار طلا را به دست بیاورد، به ارزش ۱۸۰ هزار دلار خواهد رسید –تقریبا یک افزایش بیست برابری.»

شرکت ویس ریتینگ بیشتر از سه دهه است که برای سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان تحقیق و تحلیل بازار انجام می‌دهد و از ژانویه ۲۰۱۸ اولین رتبه‌بندی ارزهای دیجیتالی‌اش را منتشر کرد.

در زمان نوشتن این مطلب، طبق سایت CoinMarketCap، ارزش بیتکوین ۹,۱۶۶/۷۳ دلار است.

منبع: TheDailyHodl