هفته گذشته بیت کوین یک بازار گاوی قوی را آغاز کرد و متعاقب آن موفق شد از سطح مقاومت ۱۱ هزار دلاری عبور کند. بیت کوین پس از آن موفق شد از ناحیه مقاومت ۱۱٫۵۰۰ دلاری هم عبور کند و بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۵ قرار بگیرد. این موضوع درها را برای رشد بیشتر بیت کوین و عبور آن از سطح ۱۲ هزار دلاری باز کرد، اما متاسفانه بیت کوین موفق نشد از ۱۲٫۱۳۱ دلار عبود کند و با یک کاهش شدید تا زیر ۱۱ هزار دلار روبه‌رو شد. در ادامه این مطلب به تحلیل قیمت بیت کوین روز ۱۵ مرداد خواهیم پرداخت.

تحلیل قیمت بیت کوین ۱۵ مرداد

بیت کوین در حدود قیمت ۱۰٫۵۶۰ دلاری معامله می‌شد تا اینکه یک صعود دوباره را تا بالای ۱۱ هزار دلار آغاز کرد.

به نظر می‌رسد در نمودار ۴ ساعته تحلیل قیمت جفت ارز بیت کوین/دلار (BTC/USD) یک ارتباط قوی بین روند صعودی و سطح حمایتی ۱۱٫۰۴۰ دلار وجود دارد. با این حال، این جفت ارز در نزدیکی سطح ۱۱٫۴۲۵ و ۱۱٫۴۸۰ دلار با موانعی روبرو هستند.

سطح اصلاح منحنی فیبوناچی ۶۱/۸ درصدی از قیمت ۱۲٫۱۳۱ دلار تا ۱۰٫۵۶۰ هم شاهد موانع سختی در قیمت ۱۱٫۵۳۰ دلار بود. یعنی اگر بیت کوین بتواند این سطح مقاومت را بشکند می‌توانیم شاهد یک حرکت صعودی به قیمت بالاتر از ۱۲ هزار دلار باشیم.

تحلیل قیمت بیت کوین ۱۵ مرداد

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین ۱۵ مرداد

این مطلب راهم مطالعه کنید: عرضه رمزارز پیمان در صرافی اکسیر

در سمت مقابل اگر قیمت بیت کوین به پایین‌تر از سطح حمایت ۱۱ هزار دلاری سقوط کند، نزدیک‌ترین سطح حمایت بعدی ۱۰٫۸۵۰ دلار خواهد بود. در صورتی که پایین‌تر برود احتمال اینکه بازار خرسی کنترل را به دست بگیرد زیاد است.

با نگاه به نمودار قیمت بیت کوین متوجه می‌شویم که چندین سطح حمایتی مهم نزدیک ۱۱ هزار دلار وجود دارد. اگر بیت کوین قرار باشد به روند صعودی خود ادامه دهد باید خودش را بالاتر از سطح حمایت اصلی یعنی ۱۱ هزار دلار حفظ کند.

تحلیل اندیکاتورهای تکنیکال

  • شاخص میانگین متحرک همگرا واگرا (MACD) به آرامی در حال سرعت گرفتن در منطقه صعودی است.
  • شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال حاضر نزدیک به سطح ۵۰ قرار دارد.
  • سطوح حمایت کلیدی در قیمت‌های ۱۱٫۰۰۰ و ۱۰٫۸۵۰ دلار قرار دارد
  • سطوح مقاومت کلیدی بیت کوین قیمت‌های ۱۱٫۴۲۵، ۱۱٫۵۳۰ و ۱۲٫۰۰۰ دلار است.

 

نظر شما درباره تحلیل قیمت بیت کوین در روز ۱۵ مرداد چیست؟ فراموش نکنید می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود را درباره بازار ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: livebitcoinnews