همانطور که پیش بینی می‌شد بیت کوین توانست خیلی زود ارزش از دست رفته خود را بازیابی کند و به سطح ۹٫۴۰۰ دلار برسد، حتی بیت کوین دیروز موفق شد از سطح مقاومت ۹٫۶۰۰ دلاری هم عبور کند و برای چند ساعت با قیمت ۹٫۸۰۰ دلار معامله شود. در این مطلب از کوین نیک قصد داریم به تحلیل قیمت بیت کوین در روز ۳ تیر بپردازیم.

آنچه که در نمودار تغییرات قیمتی بیت کوین مشاهده می‌شود بیت کوین بالاخره موفق شد مثلث متقارنی که در طی ۳۰ روز گذشته بین ۹٫۲۰۰ تا ۹٫۵۰۰ دلار تشکیل داده بود را بشکند. در زمان نگارش این مطلب بیت کوین هنوز نتوانسته است بالای سطح مقاومت ۹٫۶۰۰ دلاری تاب بیاورد و سطح ۹٫۶۰۰ دلاری را به یک نقطه حمایت تبدیل کند.

تحلیل قیمت بیت کوین روز ۳ تیر

بررسی نمودارهای قیمت بیت کوین نشان می‌دهد قیمت ۹٫۶۰۰ دلار می‌تواند به یک قیمت پایه برای بیت کوین تبدیل شود و این ارز دیجیتال به دنبال حفظ این جایگاه خواهد بود، اگر این امر محقق شود، قیمت ۹٫۸۰۰ دلاری سطح بعدی خواهد بود که بیت کوین برای رسیدن به آن و نگهداشتن آن تلاش می‌کند.

به نظر می‌رسد این سطح مقاومت برای بیت کوین بسیار حیاتی باشد چرا که تا به حال بیت کوین ۹ بار برای عبور از آن تلاش کرده است، اما نتوانست به اندازه کافی بالای آن دوام بیاورد.

اگر بیت کوین بالاخره موفق شود از این سطح عبور کند می‌توانیم انتظار داشته باشیم دوباره بیت کوین را بالای ۱۰٫۰۰۰ دلار ببینیم. می‌توانیم امیدوار باشیم این بار تلاش بیت کوین برای رسیدن به این عدد با بازار گاوی همراه شود و بیت کوین بتواند در‌ آن سطح باقی بماند.

باید این موضوع را هم اضافه کنیم رسیدن بیت کوین به محدوده ۹٫۸۰۰ تا ۱۰٫۰۰۰دلار تقاضای بیت کوین را افزایش خواهد داد و اگر بازار گاوی بیت کوین را به بالای ۱۰٫۰۰۰ دلار سوق دهد، دستیابی به قیمت‌های ۱۰٫۲۰۰ و ۱۰٫۵۰۰ دلاری خیلی سریع‌تر از چیزی که فکر می‌کنیم اتفاق خواهد افتاد.

تحلیل قیمت بیت کوین ۳ تیر

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین در روز ۳ تیر

این مطلب راهم مطالعه کنید: عوامل مهم در تعیین قیمت بیت کوین در روزهای آینده؛ آرامش قبل از طوفان؟

از طرف دیگر اگر بیت کوین نتواند ۹٫۶۰۰ دلار را به عنوان پشتیبانی حفظ کند، سطح حمایت بعدی برای بیت کوین در قیمت ۹٫۴۰۰ دلار قرار دارد که میانگین متحرک ۵۰ روز گذشته است. در صورت سقوط بیت کوین از این سطح، قیمت‌های ۹٫۲۷۰، ۹٫۲۰۰ و ۹۰۰۰ دلاری در انتظار بیت کوین خواهد بود.

با وجود هیجان ایجاد شده، حجم مبادلات دیروز بیت کوین نسبت به روزهای تیره گذشته در هفته قبل قابل توجه بود. اما نسبت به سطح بالای معاملات در ماه مه هنوز بسیار پایین‌تر است.

طبق آخرین آمارها از بازار ارزهای دیجیتال، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال ۲۷۳ میلیارد دلار است که سهم بیت کوین ۶۴/۷ درصد یعنی ۱۷۷ میلیارد دلار است.

فراموش نکنید که شما هم می‌توانید تحلیل‌ها و نظرات خود پیرامون قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoininsider