بالاخره روند رو به رشدی که در ترید بیت کوین از ماه مارس میلادی شاهد بودیم، متوقف شده است. در ۲ ماه گذشته، ترید بیت کوین در بازه ۱۵ درصدی متوقف شده و به ندرت از آن گذشته است. بروز این شرایط موجب این ادعا توسط برخی تحلیل‌گران شده است که احتمالا حرکت مداوم بیت کوین به سمت قله‌های بالاتر، برای همیشه با توقف روبرو شده است. اما در این مطلب کوین نیک به پیش‌بینی جالبی در رابطه به ارزش ۵۰ هزار دلاری بیت کوین تا پایان امسال پرداخته ایم.

یک تریدر در تاریخ ۳۰ ژوئن با تحلیل شاخص کلیدی ایچیموکو، آن را نشان دهنده تضعیف حرکت صعودی بیت کوین دانست. اما علیرغم توقف روند صعودی بیت کوین، هنوز بسیاری از افراد نسبت به این شرایط با خوشبینی واکنش نشان می‌دهند. برای مثال آنتونی ترنچف که مدیر اجرایی موسسه صنعتی Nexo است، در ماه می میلادی ادعا کرد که آماده رسیدن ارزش بیت کوین به مرز ۵۰ هزار دلاری در همین سال میلادی است. او این پیش بینی را در زمانی مطرح کرد که بیت کوین به تازگی مرز ۱۰ هزار دلاری را رد کرده بود. جالب است که علیرغم وضعیت پیش آمده برای بیت کوین، او همچنان به صحت پیش بینی خود اعتقاد دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا نرخ بیت کوین هنگام استخراج آخرین سکه، ارزش سرمایه گذاری خواهد داشت؟

دلایل ترنچف برای پیش‌بینی خود

او در مصاحبه‌ای که با خبرنگار بلومبرگ در یک کنفرانس ارزهای دیجیتالی داشت، دلیل این پافشاری خود را اینگونه بیان کرد:

شما نمی‌توانید از رییس جمهور آمریکا بخواهید که با یک توئیت، دستور فراتر رفتن موجودی بیت کوین از مرز ۲۱ میلیون عدد را صادر کند. چون باید واقعیت موجود را بپذیرید. دلیل ساختار قدرتمند بیت کوین این است که همه اصول را به صحیح‌ترین شکل به کار گرفته است. اصولی که با فرموله‌بندی و قرار گرفتن در ساختار کد، غیر قابل تغییر توسط هر انسانی هستند.

ارزش 50 هزار دلاری بیت کوین
دلیل محبوبیت بیت کوین در اصول ساده و قدرتمند آن است

به عقیده ترنچف، این اصول ساده و در عین حال قدرتمند، همان چیزهایی هستند که موجب جذب سرمایه‌گذاران و نهادهای صنعتی به سمت بیت کوین می‌شود. او همچنین افزود با چاپ تقریبا ۸ تریلیون دلار توسط نهادهای مرکزی طی ماه‌های اخیر به دلیل شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، انتظار می‌رود که شاهد رشد بیت کوین و طلا هم باشیم.

بنابراین من روی پیش‌بینی خودم مبنی بر رسیدن بیت کوین به مرز ۵۰ هزارتایی در پایان سال، مصر هستم. می‌دانم که شاید این ادعایی بزرگ به نظر برسد. ولی با توجه به شواهد موجود، انتظار دارم چنین رشد و حرکتی را در بیت کوین شاهد باشیم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهکار ویس ریتینگ برای افزایش ارزش بیتکوین به ۱۸۰ هزار دلار

پیش‌‍بینی قیمت ۲۸ هزار دلاری بیت کوین

البته افراد زیادی وجود دارند که معتقد هستند بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به رشد خود ادامه خواهد داد. منتهی اکثر آن‌ها به فکر رسیدن به مرز ۵۰ هزار دلاری طی چند ماه باقی مانده نیستند. به هر حال باید به این نکته توجه داشت که بیش از نیمی از سال میلادی سپری شده است.

بلومبرگ نظر یکی دیگر از تحلیل‌گران را در این رابطه جویا شد. به نظر مایک مک گلون، احتمالا بیت کوین امسال به ارزش ۲۸ هزار دلاری هم خواهد رسید. البته اگر همه چیز به عالی ترین شکل خود پیش برود. پیش بینی مک گلون بر اساس اتفاقات پیش آمده برای بیت کوین در هالوینگ اخیر است. او معتقد است که بیت کوین با پیش گرفتن یک روند نزولی مجدد، در پایان سال به قیمت تمام شده ۲۰ هزار دلاری خواهد رسید.

منبع: bitcoinist