در ۱۰ روز گذشته قیمت بیت کوین اغلب در یک بازه ۲۰۰ دلاری بین ۹۰۰۰ و ۹۲۰۰ دلار در حال نوسان بود. البته این رفتار برای یک دارایی پرنوسان مانند بیت کوین کمی غیرعادی است. با این حال تحلیل‌های تکنیکال پیش بینی می‌کند احتمالا با شروع هفته جدید این روند خاتمه خواهد یافت. در این مطلب از کوین نیک به تحلیل قیمت بیتکوین روز ۱۵ تیر خواهیم پرداخت.

تحلیل قیمت بیتکوین روز ۱۵ تیر

همانطور که در نمودار ۴ ساعته تغییرات قیمتی بیت کوین مشاهده می‌شود، بیت کوین درون یک الگوی مثلث متقارن قرار گرفته است.

تحلیل قیمت بیت کوین روز ۱۵ تیر

نمودار تغییرات قیمتی ۴ ساعته بیتکوین در روز ۱۵ تیر

در حالی که قیمت بیت کوین دیروز در حال شکستن پایین‌ترین قیمت در این مثلث بود با نزدیک شدن به نقطه حمایت جهش ۱۵۰ دلاری را تجربه کرد. در زمان نگارش این مطلب هم بیت کوین دقیقا در همان وضعیت مشابه قرار دارد و زاویه پایین مثلث (خط آبی) را آزمایش می‌کند.

با نگاه کردن به نمودار روزانه بیت کوین حجم معاملات از ۱۱ مه ۲۰۲۰ که هاوینگ بیت کوین رخ داد تا به امروز شاهد یک حرکت نزولی بود که با خط سفید در نمودار نشان داده شده است.

تحلیل قیمت بیت کوین روز ۱۵ تیر

نمودار تغییرات قیمتی روزانه بیت کوین در روز ۱۵ تیر

این مطلب راهم مطالعه کنید: بحران اقتصادی پساپاندمی و افزایش اعتبار بیت‌کوین

در حقیقت در ۲ هفته گذشته حجم معاملات بیت کوین در پایین‌ترین میزان از ماه مارس ۲۰۲۰ تا کنون قرار داشته است. این نشانه دیگری از تغییرات قیمتی هفته آینده است که باعث افزایش حجم خواهد شد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه هم روند نزولی را نشان می‌دهد.  همانطور که در نمودار تغییرات قیمتی روزانه بیت کوین مشاهده می‌کنیم، خط قرمز (در بازه ۴۵-۴۶) حمایت قوی را از قیمت انجام می‌دهند. پس از شکسته شدن آن، این محدوده به عنوان نقطه مقاومت بیت کوین قرار گرفت و از آن زمان شاخص RSI در زیر آن در حال نوسان است. روند صعودی (بازار گاوی) تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که شاخص RSI بالای ۵۰-۵۲ قرار بگیرد.

در حال حاضر سطح حمایت فعلی بیت کوین در قیمت ۹۰۵۰ دلار قرار دارد که در واقع همان ضلع پایینی مثلث آبی رنگ است. پس از آن سطح حمایت ۹۰۰۰ دلار قرار دارد.

اگر بیت کوین از این سطح حمایتی هم پایین‌تر بیاید، پایین‌ترین قیمت هفته گذشته یعنی ۸۸۳۰ دلار از آن حمایت خواهد کرد. قیمت‌های ۸۶۰۰ دلار (پایین‌ترین قیمت ۱۰۰ روزه) و ۸۴۰۰ دلار (در بلند مدت) سطوح حمایتی بعدی بیت کوین هستند.

در صورت روند صعودی اولین سطح مقاومت قیمت ۹٫۲۰۰ دلاری خواهد بود که بیت کوین برای شکستن آن باید تلاش کند، پس از آن سطوح مقاومت ۹٫۴۰۰ دلاری و ۹٫۶۰۰ دلاری پیش روی بیت کوین قرار دارند.

در حال حاضر ارزش کل بازار بیت کوین ۱۶۷/۲ میلیارد دلار است که بیش از ۶۴ درصد بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. باید تا دوشنبه صبر کنیم تا ببینیم با باز شدن بازارهای جهانی بیت کوین از این بازه ۲۰۰ دلاری رهایی پیدا می‌کند یا نه!

فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرها و تحلیل‌های خود در مورد قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را از طریق بسایت یا شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید و با فعالان این حوزه تبادل نظر کنید.

منبع: Cryptopotato