طی تحقیق اخیری که شرکت تحقیقاتی توکنیست انجام داده، در حال حاضر مردم برای حفظ سرمایه در این بازار پرنوسان به سمت بیت‌کوین متمایل شده‌اند تا خرید سهام و یا اوراق قرضۀ دولتی. دلیل این موضوع شدیدا تحت تاثیر بحران اقتصادی کووید-۱۹ است که موجب شده اعتبار دارایی‌های سنتی و موسسه‌های مالی تضعیف شود. با کوین‌نیک همراه باشید.

«نتایج قابل‌توجه است. اعتبار بانکداری سنتی و موسسه‌های مالی در حال کاهش است و این امر موجب شده تا مردم، به‌ویژه نسل جوان، به عنوان جایگزین بیت‌کوین را یک سرمایه‌گذاری منطقی، پایدار و سودآور ببینند. این تحقیق نه تنها نشان می‌دهد بیت‌کوین اصلی‌ترین چشم‌انداز سرمایه‌گذاری است، بلکه در آیندۀ نزدیک به مهم‌ترین دارایی مالی تبدیل خواهد شد.»

«نتایج تحقیق حاکی از آن است که آینده‌ای روشن در انتظار بیت‌کوین است و در این بازار بحران‌زده به احتمال بسیار زیاد سربلند بیرون بیاید. با کاهش اعتبار سرمایه‌گذاری در دارایی‌های سنتی، بیت‌کوین این فرصت را یافته است تا به سرمایه‌گذران یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و مطمئن را پیشنهاد کند.»

بیشتر بخوانید: وضعیت صندوق های دارایی دیجیتال در دوران بحران کووید-۱۹

براورد شرکت توکنیست چنین است که در مقابل دارایی‌های سنتی، اعتبار بیت‌کوین بین تمامی نسل‌ها و جنسیت‌ها، در حال افزایش است. اما نسل جوان تمایل بیشتری نسبت به بیت‌کوین دارند. چیزی حدود ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق بیت‌کوین را به خرید و فروش سهام، زمین و طلا ترجیح می‌دهند. تقریبا نصف این افراد، یعنی ۴۷ درصد اعتماد بیشتری به بیت‌کوین دارند تا بانک‌ها، که این عدد رشد ۲۹ درصدی را طی سه سال گذشته نشان می‌دهد.

همچنین این تحقیق مهر تاییدی می‌زند به نظریۀ تحلیلگران ارزهای دیجتال مبنی بر اینکه بی‌ثباتی بازار طی سه سال گذشته باعث شده تا سرمایه‌گذران به سمت بیت‌کوین تمایل پیدا کنند و اعتبارش به عنوان جایگزینی برای دارایی‌های سنتی افزایش یابد.

ضمنا این تحقیق نشان می‌دهد رویکرد و درک مردم نسبت به بیت‌کوین از سال ۲۰۱۷ تغییر کرده است، به‌ویژه بین نسل جوانتر که رویکردی خلاقانه به بیت‌کوین دارند.

اغلب تحقیقاتی که حول درک و پذیرش بیت‌کوین انجام شده روی دانش و رویکرد مردم نسبت به دارایی‌های مالی تمرکز دارند و نه سرمایه‎‌گذاری بلندمدت روی بیت‌کوین. حالا و با سر برآوردن بیت‌کوین از زیر خاکستر، تمام این تحقیقاتی که از سال ۲۰۱۷ به بعد صورت گرفته‌اند، اعتبار خود را از دست داده‌اند.

تحقیق شرکت توکنیست در ماه آوریل ۲۰۲۰ انجام شده و جامعۀ آماری آن مشتمل بر ۵،۴۲۱ نفر از ۲۴ کشور بوده. این تحقیق برای مقایسه نتایج و نشان دادن تغییر رویکرد مردم نسبت به بیت‌کوین در سه سال گذشته، از نتایج تحقیقات سال ۲۰۱۷ به بعد استفاده کرده. همچنین این تحقیق از شرکت‌کنندگان این سوال را نیز پرسیده که نوسان‌های بازار که تحت تاثیر بحران اقتصادی کووید-۱۹ بوده‌اند چطور نگاه آنها را به بیت‌کوین تغییر داده است.

منبع: BlockchainNews